onko kukaan muu yhtä yhtä pölhö ku minä eli (toisin sanoen mustis,kai) tai sitten otsikko on vähän vääränlainen...lukekaa ja päät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zinni

Vieras
siis tiedän ja tunnustan et olen mustasukkainen miehestä ja tää käy jo hermoille.En siis oo mustasukkainen niinkään "kaikista naisista" vaan yhdestä,miehen ex-kihlatusta.Mä en kestä sitä et pitävät yhteyttä tai no mies ei pidä(omien sanojen mukaan) vaan se ex tekstailee ja soittelee, ei ees välttis joka kuukausi voi mennä pitempiäkin aikoja mut kuiteski mutta kun mies salaa ne yhteydenotot multa ja silti väittää kun kysyn et onko se ex ottanu yhteyttä et ei oo.Uskon kyllä miestä siinä ettei hän ole se joka ottaa yhteyttä vaan tää ex.
Mies ei oo kyllä tainnu kertoa et on seurustellu mun kanssa jo vuosia, en tiiä varmaks mut näin luulen kun olen kysyny eikä oo vastannu juuri mitään.Mies ei oo koskaan kertonu ex:än nimeä(tosin kyl mä sen tiiän mut se ei kai tiiä et tiiän) eikä sitä et se asuu samalla paikkakunnalla(olen ottanu selvää ite).

Mä en vaan tajua miks mä kiusaan itteeni tällä asialla,kaikki on muuten ihan jees mut mä en kestä et pitävät yhteyttä,tiesin tän jo aika alussa suhdetta ku miehen sukulainen kerto et ne pitää yhteyttä ja silti en oo vuosien saatossa tottunu tähän ja olen kiukkunen ja mustis ja luokkaantunu asiasta.
Kerran itkin asiaa miehelle ja lupas kertoa jos se ex vielä soittelee tai tekstaa mut ei oo kertonu(ja muija on ottanu yhteyksiä).

miten näistä tuntemuksista pääsee eroon.

ja niin miehellä ja exällään ei ole yhteisiä lapsia että ees sen takia pitäisivät yhteyttä.

kiitos kun sain purkaa mieltäni!

Mä en hyväksy sitä että pidetään yhteyttä exään jos ei kerran yhteisiä lapsia. Kai mäkin oon sit outo. :D Mut se on mun mielipide ja myös mieheni, joten en ole ainut.:) Ja minä tekisin sille exälle itse selväksi että saa luvan lopettaa sen viestittelyn ja soittelun. Piste. B)

mä oon niin monta kertaa puhunu tästä miehelle ja aina se päätyy niin et mä olen se jolle tulee huono omatunto ku epäilen miestäni et pitää yhteyttä ja mies vaan väittää et ei hän ole ottanu yhteyttä vaan ex.Ja kun mä uskonki et se ex on se joka yhteyttä ottaa mut en tajua et miks ei voi sanoa sille et lopettais sen,olen sanonu miehelle et sano sille muijalle et sä seurustelet ja sulla uus elämä mut ei vaan saa sanottua.

No huh huh. Mun mielestä on aika erikoista, että sä ottelet itseksesi selvää vaikka mies ei asiaa kerro. Mitä pahaa siinä sitten on, jos miehen exä joskus parin kuukauden välein lähettää viestin? Mitä pahaa siitä voi seurata? Mitä epäilet sellaisen viestittelyn pitävän sisällään? Mä pidän itse satunnaisesti yhteyttä exien kanssa (paitsi ex-aviomiehen, joka kyllä lähettelee mulle kirjeitään), ja veikkaan, että jos tässä joku kyttäävä kumppani olis vierellä, niin mä yksinkertaisesti salaisin ne yhteydenotot jos niitä aina seuraa joku kuulustelutuokio. Se on kyllä mustakin hassua ettei mies ole edes exän nimeä kertonut. Ehkä hän ei pidä sitä tärkeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä oon niin monta kertaa puhunu tästä miehelle ja aina se päätyy niin et mä olen se jolle tulee huono omatunto ku epäilen miestäni et pitää yhteyttä ja mies vaan väittää et ei hän ole ottanu yhteyttä vaan ex.Ja kun mä uskonki et se ex on se joka yhteyttä ottaa mut en tajua et miks ei voi sanoa sille et lopettais sen,olen sanonu miehelle et sano sille muijalle et sä seurustelet ja sulla uus elämä mut ei vaan saa sanottua.

tuntuu kyllä hieman kummalle jos ei tee selväksi tälle exälle että on uusi elämä jne.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Mua ei haittaa, jos pidetään yhteyttä exiin. Siihen on joku syy miks ne on exiä. ;) mutta jos sua haittaa se, niin täytyyhän se saada loppumaan. En mä keinoja osaa sanoa, kun en teitä tunne. Miehesi pitää sanoa sille exälle että lakkaa soittelemasta hänelle. En ite lähtis soittelee.

no mä myönnän et olen sellanen sellanen kyttäävä niinkun asian BKM ilmaisit mut musta olis jotenki luonnollista ja normaalia kun ruvetaan oleen yhes ja kun juttu muuttuu vakavaks ja tulee puhe entisistä et sillon kerrottais ees jotain niin ettei tarvi ite ottaa selvää tai kuulla muilta(tässä tapuksessa siltä miehen sukulaiselta).Ihan perusjutut mitään koko historiaa tarvi kertoa.

Niin se on tietysti ihan totta että olis kivaa jos exästä kerrottais jotain ihan perusjuttuja uudelle kumppanille.. Itse olen sellainen hölöttäjä, että käyn ne historiat läpi moneenkin kertaan vaikkei sellaiseen ehkä tarvetta olekaan. :p Olen taas kyllä törmännyt useaankin sellaiseen mieheen, jotka eivät halua existä puhua mitään, ei salailun, vaan sen takia, että se on heidän mielestään ihan tarpeetonta. Mennneen talven lumia.

miks pitää edes pitää yhteyttä entisiin jos kerran ollaan erottu? noin niinkuin yleisesti ei vaan tässä tapauksessa.

no ehkä mä otan asian vielä joskus puheeks(taas kerran)!
ja kun ollaan vielä pienellä paikalla ni kiva kun en tiiä montako kertaa se muija on tullu vastaan mua/meitä enkä oo tunnistanu kun en kerta tiiä minkä näkönen on.
Olen kyllä nähny jonku kouluaikasen kuvan siitä kun mies kerran näytti(vähän pakosta ku siivottiin ja se kuva tippu mun syliin lehtipinon välistä) mut en mä sitä tunnistais nyt kun en tiiä minkänäkönen nykysin on.

miks pitää edes pitää yhteyttä entisiin jos kerran ollaan erottu? noin niinkuin yleisesti ei vaan tässä tapauksessa.

No jos ei eroon mitään elämää suurempaa riitaa, väkivaltaisuutta tms liity, niin miksi ei oltaisi tekemisissä? En mä muihinkaan elämässäni olleisiin ihmisiin katkaise välejä siksi että satun saamaan uusia ystäviä, muuttamaan uudelle paikkakunnalle tms.

Voi kamala. Pitäisiköhän minun miehen alkaa skitsoilemaan kun minulla on kaikki exät facebookissa? Minusta kyllä ihmisellä on oikeus pitää kaverinsa, vaikka ne olisikin exiä tai nyxiä tai mitä nyt sitten ovatkaan.

no ehkä mä otan asian vielä joskus puheeks(taas kerran)!
ja kun ollaan vielä pienellä paikalla ni kiva kun en tiiä montako kertaa se muija on tullu vastaan mua/meitä enkä oo tunnistanu kun en kerta tiiä minkä näkönen on.
Olen kyllä nähny jonku kouluaikasen kuvan siitä kun mies kerran näytti(vähän pakosta ku siivottiin ja se kuva tippu mun syliin lehtipinon välistä) mut en mä sitä tunnistais nyt kun en tiiä minkänäkönen nykysin on.

ehkä siksi halutaan olla yhteydessä, että tietää mitä toisillekin ihmisille kuuluu. Miten elämä vienyt eteenpäin? missä opiskellut,?onko lapsia? niiden kuvia. Kyllä minua kiinnostaa muidenkin elämä, ei vain omani.

Mun exät on mun kavereita kuin myös miehenikin kavereita ja miehen exä on mun kaveri.
Ihania ihmisiä kaikki tyynni, en tajua miksi ois pitänyt eron takia lakata pitämästä yhteyttä exiin???
Enkä mä kaikin puolin ole nykyisen aviomieheni äitikään, eli en määrää keneen saa pitää yhteyttä ja keneen ei.
Suhde on aika huteralla pohjalla jos ei voi toiseen luottaa ja olla rehellinen puolisolleen.
Mä suosittelisin että kysyisit mieheltä, että tutustuttas teidät toisiinne, se ex ei ole välttämättä se käärme puutarhassa vaan voi olla kivakin ihminen ja samalla hälvenisi se mustasukkaisuuskin ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ehkä siksi halutaan olla yhteydessä, että tietää mitä toisillekin ihmisille kuuluu. Miten elämä vienyt eteenpäin? missä opiskellut,?onko lapsia? niiden kuvia. Kyllä minua kiinnostaa muidenkin elämä, ei vain omani.

Peesi. Itse olen ajat sitten lakannut rakastamasta kutakin exää, mutta kun eron jälkeen on ehtinyt jo se kiukku/katkeruus/pettymys kadota, niin muistan heidät kivoina ihmisinä, joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Kun ihminen oli iso osa elämääni viiden vuoden ajan, niin tokihan haluan myöhemminkin tietää mitä hänelle kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Niin se on tietysti ihan totta että olis kivaa jos exästä kerrottais jotain ihan perusjuttuja uudelle kumppanille.. Itse olen sellainen hölöttäjä, että käyn ne historiat läpi moneenkin kertaan vaikkei sellaiseen ehkä tarvetta olekaan. :p Olen taas kyllä törmännyt useaankin sellaiseen mieheen, jotka eivät halua existä puhua mitään, ei salailun, vaan sen takia, että se on heidän mielestään ihan tarpeetonta. Mennneen talven lumia.

Meillämies just tätä mieltä. Eikä olla keskusteltu kummankaan existä sen kummemmin. Mä tosin tiedän miehen exät mutta mies ei edes tiedä kuinka monen kanssa olen seurustellut joskus... eikä sitä kiinnosta kuulla mitään selostuksia siitä..
Mua ihmetytti toi apn lause että mies ei ole edes kertonut että seurustelee apn kanssa :o vai ymmärsinkö jotain nyt ihan väärin...? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Meillämies just tätä mieltä. Eikä olla keskusteltu kummankaan existä sen kummemmin. Mä tosin tiedän miehen exät mutta mies ei edes tiedä kuinka monen kanssa olen seurustellut joskus... eikä sitä kiinnosta kuulla mitään selostuksia siitä..
Mua ihmetytti toi apn lause että mies ei ole edes kertonut että seurustelee apn kanssa :o vai ymmärsinkö jotain nyt ihan väärin...? :ashamed:

Mua ihmetytti toi apn lause että mies ei ole edes kertonut että seurustelee apn kanssa :o vai ymmärsinkö jotain nyt ihan väärin...? :ashamed: [/quote]

et ymmärtäny väärin.Kyllä mun mielestä vois kertoa et on uudessa suhteessa...miks ei kertois?! mekin ollaan kuitenki oltu yhes 6 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:
Siis minusta on ok että pitää vielä yhteyttä eksäänsä, mutta että salaisee sitä on väärin :hug:

niin..en tiiä voi olla et olis helpompaa hyväksyä tai ymmärtää et yhteyttä pidetään jos vois ihan avoimesti kertoa.
ja kun kerran kuitenkin lupasi et jatkossa kertoo jos se ex soittelee tai tekstaa mutta ei vaan kerro ja kun kysyn et onko kuulunu siitä mitään ni ei ole vaikka oikeesti onkin.

Yhteistyössä