Onko kukaan opiskellut venäjää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baboon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Baboon

Jäsen
27.04.2011
237
0
16
Huomenna alkaisi kielikursseille ilmottautuminen ja mun tekisi kovasti mieli alkaa opiskelemaan venäjää. Onko se ihan mahdoton kieli oppia, varsinki kun mun kielipää on aika laho?

Jos haluaa oppia niin kyllä sen oppii, aakkosten opettelu on vaikeinta. Kun perustaidot oppii, kielitaitoa on ylläpidettävä jatkuvasti koska hyvin nopeasti alkaa kirjaimet unohtumaan...

Kyllä ne kirjaimet taitavat olla siinä se kaikkein simppelein juttu. Venäjän kielioppi, etenkin verbioppi, on valitettavasti ihan tolkuttoman laaja ja monimutkainen liikeverbeineen sun muineen.

Mutta ei sen pidä antaa lannistaa, sillä kieli antaa hyvää älyllistä haastetta, ja on ihanaa kun huomaa etenevänsä. Enpä minäkään olisi uskonut, että aikuisiällä onnistun oppimaan venäjää niin hyvin, että tulen sillä ihan hyvin toimeen ja voin esim. soitella työasioissa Venäjälle ja pärjätä venäjän kielellä. =)

Ei ole mahdoton. Opiskelin lukiossa ja ihan helppo sitä oli oppia.

Mutta nyt en osaa enää sanoa kuin "Puhun venäjää, mutta todella huonosti" Enkä muuten enää sano sitäkään, vaikka osaan. :) Käytön puutteessa on kieli unohtunut.

Musta ne kirjaimet on kans kaikkein yksinkertaisin juttu, mutta niitä on kiva opetella :) Rohkeasti vaan mukaan! Työnantajat arvostaa sitä, että osaa vaikka vaan auttavan venäjän koska kieltä tullaan tarvitsemaan tulevaisuudessa paljon. :)

Kiitoksia vastauksista, ehkä mä uskallaudun ilmoittautua sinne. =) Sen osaaminen kuitenkin melko varmasti laajentaa ja parantaa työpaikkatarjontaa valmistumisen jälkeen.

Ja suosittelen kovasti, että menet jossain vaiheessa vaikka Pietariin kielikurssille, kun olet saanut alkeet handuun Suomessa. Venäjä on aika uskomaton paikka, eikä sitä kulttuuria ja elämäntapaa opi täällä. Lisäksi paikan päällä kielitaito kasvaa kohisten, kun Venäjällä on lähes pakko osata vähän venäjää, kaikki eivät puhu englantia ainakaan kovin hyvin.

• Tykkää
Reactions: Baboon

Yhteistyössä