Onko kukaan ottanu kaveria alaisekseen tai toiste päin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Eli oletko menny kaverille töihin?Miten kävi?
Oletteko vielä kavereita vai menikö välit?

Mua kiinnosta tää asia koska olin tyhmä ja menin kaverin alaiseksi töihin...Nyt on menny välit totaalisolmuun enkä oikein tiedä mitä tehdä!?

Ainut ratkasu minkä keksin on ottaa lopputili mut se on huonoin ratkaisu mun tulevaisuuden kannalta kun mulla on menossa just koulutusta yms.
Kertokaa kokemuksia vaikka lähipiiristä jos ei oo muuta...
Jos mä saisin uuden näkövinkkelin :)

Itse esimiehenä olen huomannut, että aina tutut tai tutuntutut aiheuttavat lopulta jonkin tason ongelmia. Tästä syystä en edes uskaltaisi palkata ystävää enkä uskaltaisi itse mennä ystävälleni töihin. Ystävät ovat ystäviä ja esimies-alaissuhteessa ystävyyssuhde joutuu turhaan koetukselle :(

No minusta siinä ei ole mitään ongelmaa, jos molemmat ymmärtää että työt on eri asia kuin vapaa-aika. Mulla ei ole ns. vanhoja ystäviä alaisina, mutta olen ystävystynyt kyllä omien alaisteni kanssa, samoin oman esimieheni kanssa. Eikä siinä ole ongelmia, kunhan hoidan omat esimiestehtäväni kuten kuuluu ja toimin myös itse alaisena kuten alaisen kuuluu. Kaikkia ei kuitenkaan ole tarkoitettu esimiehiksi ja toisinpäin ja siitä varmaan syntyy ongelmia. Sekä esimiehiä että alaisia on kuitenkin monenlaisia, minusta sillä ei ole tekemistä ystävyyssuhteiden kanssa.

lä te sitä virhettä tai iimisen päälle musta valkosella ja sama laki mitä muilla. Enempää en neuvo muta sen sanon jos siihen muurahaispesään osut niin säännöt selviksi ja heti, niin lomista palkasta kun muustakin.

Mä oon jeesannu aikanaan monta kaveria samaan firmaan töihin ja pari niistä alaisiksi. Ainoot konfliktit tuli joskus kun firma (edellinen sellainen) irtisanoi yhden näistä mun kavereista ja siitä suivaantuneena kaveri purki aika voimalla pahaa oloaan muhun vaikka mulla ei ollut mitään tekemistä irtisanomisen kanssa, kyse oli vaan kustannustekijöistä ja mä en ollut päättämässä hänen irtisanomisesta millään tavalla. Siinä oli ystävyys vähän aikaa katkolla mutta jälkeenpäin hän pyysi anteeksi kun tajusi että mulla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa ja suurimmat tunnekuohut oli menneet ohi.