Onko kukaan rakennuttanut talon kokonaan tai kenenkään tuttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiin

Vieras
Näissä avaimet käteen -pakeissa on kumminkin vielä tehtävää kuten maatyöt tontilla ym. Olemme miettineet, jos palkkaisi pienen rakennusfirman tekemään kaiken maatöistä lähtien loppuun saakka. Pihan voisi itse tehdä ja valita materiaalit.

Onko kukaan tehnyt näin? Tekeekö mikään firma tämmöistä? Mitä arvelisitte, että n. 130 yksikerroksinen perustalo maksaisi ilman tonttia?

Meillä tehtiin kyllä ihan avaimet käteen -talo kappaletavarasta paikan päällä. Ja pakettiin kuului kaikki, myös liittymät ja maatyöt + maan ajo pois. Siis ihan kaikki, paitsi pihan laitto/tasoitus ja talon maalaus. Talossa sisällä mm. takka, kivitasot, saunassa kulmalauteet + tornikiuas, parketit, oikeat puuovet keittiössä. Hinta kaikkiaan oli n. 185 000 euroa ja neliöitä 122 + 60 neliön yläkertavaraus.

[QUOTE="fiona";28686813]Meillä tehtiin kyllä ihan avaimet käteen -talo kappaletavarasta paikan päällä. Ja pakettiin kuului kaikki, myös liittymät ja maatyöt + maan ajo pois. Siis ihan kaikki, paitsi pihan laitto/tasoitus ja talon maalaus. Talossa sisällä mm. takka, kivitasot, saunassa kulmalauteet + tornikiuas, parketit, oikeat puuovet keittiössä. Hinta kaikkiaan oli n. 185 000 euroa ja neliöitä 122 + 60 neliön yläkertavaraus.[/QUOTE]

Mikä firma teillä oli? Vai oliko teillä just tämmöinen rakennusfirma, ei näitä talopaketti-fírmoja?

Meillä on kastelli. Perustukset teki joku firma. Sen jälkeen Kastelli pystytti talon ja valitsemamme rakennusfirma teki talon loppuun. Maalasin itse talon ja piha tehtiin itse.

Täälläpäin (oulun seutu) ainakin Sikla rakentaa avaimetkäteen taloja pihoineen päivineen ja niin polkuhintaan ettei muut firmat, varsinkaan pienet enää menesty täällä. Hienoja, hyvällä pohjaratkaisulla olevia taloja. Meidänkin naapurustossa joka toinen talo on Siklan, joka toinen desing talon rakentamia :D

[QUOTE="vieras";28687310]Mikä firma teillä oli? Vai oliko teillä just tämmöinen rakennusfirma, ei näitä talopaketti-fírmoja?[/QUOTE]

Meillä oli ihan sellainen paikallinen rakentaja, jolla on tarjolla tietyt "pakettitalot" omasta mallistostaan ja tehnyt tälle seudulle n. 100 taloa.

[QUOTE="fiona";28687618]Meillä oli ihan sellainen paikallinen rakentaja, jolla on tarjolla tietyt "pakettitalot" omasta mallistostaan ja tehnyt tälle seudulle n. 100 taloa.[/QUOTE]

Mistäpäin Suomea oli? Me etsitään Pirkanmaalta tällaista rakentajaa:) Entä mikä oli rakennusvuosi? Meinaan, että halvalta kuulostaa teidän talo, että jos on vuosia aikaa niin hinnat ovat nousseet.

Meillä on kastelli. Perustukset teki joku firma. Sen jälkeen Kastelli pystytti talon ja valitsemamme rakennusfirma teki talon loppuun. Maalasin itse talon ja piha tehtiin itse.

Teittekö te pelkästään Kastellin kanssa sopimuksen, joka hommasi nuo muut urakoitsijat vai te? Me haluttaisiin tehdä mahdollisimman helpolla ja yhden firman kanssa vaan, joka vastaisi kaikesta.

Mistäpäin Suomea oli? Me etsitään Pirkanmaalta tällaista rakentajaa:) Entä mikä oli rakennusvuosi? Meinaan, että halvalta kuulostaa teidän talo, että jos on vuosia aikaa niin hinnat ovat nousseet.

Oulun kupeessa ollaan. Ja rakennusvuosi oli 2010, eli ihan uusi on. Tällä seudulla kyllä saa useammalta rakentajalta tuohon hintaan ja kyseisillä varustuksilla. Mutta kun mennään esim. Ouluun, niin hinnat pomppaa heti parikymmentätuhatta ylöspäin. Meiltä siis matkaa Ouluun n. 30 km.

[QUOTE="vieras";28687764]Teittekö te pelkästään Kastellin kanssa sopimuksen, joka hommasi nuo muut urakoitsijat vai te? Me haluttaisiin tehdä mahdollisimman helpolla ja yhden firman kanssa vaan, joka vastaisi kaikesta.[/QUOTE]

Me haluttiin itse valita rakentajat, eli tehtiin itse sopimukset perustusten tekijöiden ja rakentajan kanssa (+ tietenkin Kastellin). Kyllä siinä rakentamisessa jokatapauksessa saa itsekin tehdä hommia, paperi- ja muitakin, niin ei tuo rakentajien etsiminen ja palkkaaminen ollut ollenkaan sieltä suurimmasta päästä.

Jos niin tekee, että oma osuus on mattojen kantamisessa sisälle, niin jos avaimet käteen paketin hinta on luokkaa 225000€, voisi tuohon lisätä vielä ehkäpä 50000-80000€. Lähemmäs 300k kuitenkin.

Yhteistyössä