Onko kukaan sairastanut borrelioosia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvamonni88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvamonni88

Jäsen
04.02.2014
59
0
6
Päästäni löytyi joitakin vuosia sitten kolme punkkia.

Olen miettinyt tässä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaessa, josko jotkin oireista eivät olisikaan kilpparin aiheuttamia.

Onko täällä joku, kenen borrelioosioireet ovat tulleet vuosien kuluttua? Mikä nyt on tilanne? Miten hoidettiin ja oletko saanut apua?
 
No ei ole, vaan punkin (ja ehkä hirvikärpäsen) levittämä bakteeri joka aiheuttaa nuorille mm. halvausoireita ja sen sellaista.

Lisäys vielä, että minulle ei tullut sitä tyypillistä rengasihottumaa pureman jälkeen.
 
voi katsoa verikokeesta. borrelioosin voi saada aivan yhtä hyvin ilman niitä ympyröitäkin. valitettavasti suomen terveydenhuollossa vähätellään näitä punkkien aiheuttamia tauteja... ainakin täälläpäin..
 
Ei välttämättä näy vasta-aineet verikokeissa. Oireita voi ilmaantua vuosia myöhemminkin, vaikkei pureman jälkeen heti olisikaan tullut iho-oireita. http://www.borrelioosi.net/
 

Yhteistyössä