Onko kukaan tehnyt KAHTA lasta kesken lähäriopintojen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anne"

Vieras
Yksi 2-vuotias poju entuudestaan ja oli tarkoitus nyt syksyllä palata kouluun. 1 vuosi jäljellä. Olisko ihan järjetöntä tehdä nyt toinen lapsi? Hirveä vauvakuume! Onkohan se edes mahdollista olla jotain viittä vuotta pois kesken opiskelujen?

Kyllä siinä on raja. Joudut sitten käymään koko koulutuksen uudestaan... Tieto muuttuu ja kurssisisällöt yms. Ja ihan tietysti sekin, ettei homma vaan ole hallussa yhtä hyvin jos on ollut 5v kotona, eikä esim. työelämässä.

Mikset nyt odota pientä hetkeä? Ajoittakaa lapsi niin, että voit suorittaa tutkinnon loppuun, vaikkakin masu pystyssä :)

[QUOTE="Mam";23482708]Kyllä siinä on raja. Joudut sitten käymään koko koulutuksen uudestaan... Tieto muuttuu ja kurssisisällöt yms. Ja ihan tietysti sekin, ettei homma vaan ole hallussa yhtä hyvin jos on ollut 5v kotona, eikä esim. työelämässä.

Mikset nyt odota pientä hetkeä? Ajoittakaa lapsi niin, että voit suorittaa tutkinnon loppuun, vaikkakin masu pystyssä :)[/QUOTE]

mä suosittelen tätä vaihtoehtoa, aloitatte syksyllä vauvan yrityksen, niin kerkeet keväällä valmistumaan. itse olin raskaana viimeisen amisvuoteni ja hain vauvan kanssa sitten todistuksen, sain suoritettua näytöt ja työharjoittelut olemalla opiskelujen ohella ilta- ja viikinlopputöissä.

[QUOTE="Mam";23482708]Kyllä siinä on raja. Joudut sitten käymään koko koulutuksen uudestaan... Tieto muuttuu ja kurssisisällöt yms. Ja ihan tietysti sekin, ettei homma vaan ole hallussa yhtä hyvin jos on ollut 5v kotona, eikä esim. työelämässä.

Mikset nyt odota pientä hetkeä? Ajoittakaa lapsi niin, että voit suorittaa tutkinnon loppuun, vaikkakin masu pystyssä :)[/QUOTE]

Tämän juuri haluaisin tietää, että mikä se raja on?

Se olis kyllä vähän rahastakin kiinni, koska jos nyt tekisimme vauvan, niin saisin saman rahan kuin pojusta. Jos vasta myöhemmin, niin saan minimin, mikä ei kauheasti houkuta...

meillä ravintola-alalla on rajana 10vuotta. Mutta jokaisella alalla ja oppilaitoksessa, riippuen opiskelumuodosta on omat rajansa jotka selviää kysymällä oppilaitoksesta.

Eiks opiskeluaika oo tarkoitettu opiskeluun? Ja amistutkinnot nyt muutenkin on niin lyhyitä, että luulis jaksavan odottaa. Käy nyt koulusi loppuun ja sitten alatte suunnitella sitä toista.

[QUOTE="anne";23482742]Se olis kyllä vähän rahastakin kiinni, koska jos nyt tekisimme vauvan, niin saisin saman rahan kuin pojusta. Jos vasta myöhemmin, niin saan minimin, mikä ei kauheasti houkuta...[/QUOTE]

Ok, sitten ymmärrän, ainakin jos ero on suuri. Soita suoraan koululle ja kysy, monellako vuodella voit lykätä opintoja vanhempainvapaiden takia. Sillä se selviää. Ei sinun tarvitse sinne tarkemmin selitellä vauvasuunnitelmiasi.

Hmm, millasta työtä mies tekkee? Aattelin jos jatkat syksyllä normaalisti sen aikaa koulua mitä pystyt (jos tuut raskaaksi) ja sitte synnytyksen jälkeen huilit jonku aikaa ja jos voisit iltaopintoina suorittaa koulun loppuun? Harjottelut ym tietenki on mut kai neki jotenki pystyy sumplimaan.

Hmm, millasta työtä mies tekkee? Aattelin jos jatkat syksyllä normaalisti sen aikaa koulua mitä pystyt (jos tuut raskaaksi) ja sitte synnytyksen jälkeen huilit jonku aikaa ja jos voisit iltaopintoina suorittaa koulun loppuun? Harjottelut ym tietenki on mut kai neki jotenki pystyy sumplimaan.

Mies tekee normaalia päivätyötä...ei taida onnistua ilman, että laittais esikoisen tarhaan. En kyllä viittis muutaman kuukauden takia laittaa tarhaan ja ottaa sitten pois...

[QUOTE="anne";23482655]Yksi 2-vuotias poju entuudestaan ja oli tarkoitus nyt syksyllä palata kouluun. 1 vuosi jäljellä. Olisko ihan järjetöntä tehdä nyt toinen lapsi? Hirveä vauvakuume! Onkohan se edes mahdollista olla jotain viittä vuotta pois kesken opiskelujen?[/QUOTE]

Täällä yksi :) ollut keskeytettynä, hmm......olisko 4vuotta :D sinne en kyllä palaa mut olisin voinut jos halunnut.

[QUOTE="minä";23484144]Täällä yksi :) ollut keskeytettynä, hmm......olisko 4vuotta :D sinne en kyllä palaa mut olisin voinut jos halunnut.[/QUOTE]

Saako udella, missä koulussa olit? Tiedätkö onko jotain maksimi määrää, minkä voi olla pois?

mä kyllä tossa välissä kävisin koulun loppuun. Voi olla, että joitain kursseja joudut jo suorittaan uudestaan, esim. ensiapua ei voi hyväksilukea. Asiat muuttuu jatkuvasti, ihan oman ammattitaidon kannaltahan ois parasta ettei kovin pitkää väliä tuu. Itse jatkan ainakin heti kun mahdollista!

mä kyllä tossa välissä kävisin koulun loppuun. Voi olla, että joitain kursseja joudut jo suorittaan uudestaan, esim. ensiapua ei voi hyväksilukea. Asiat muuttuu jatkuvasti, ihan oman ammattitaidon kannaltahan ois parasta ettei kovin pitkää väliä tuu. Itse jatkan ainakin heti kun mahdollista!

Mä taas mietin sitä, että jos nyt käyn koulun loppuun, saan lapsen heti kun valmistun ja oon kotona pari kolme vuotta, niin siinähän ne asiat taas "unohtuu". Jos taas olis kotona nyt putkeen ja palais sit kouluun ja suoraan työelämään, niin tiedot olisivat tuoreita ja muistissa paremmin. En tiedä sitten...

En voi tajuta. Taas menee yksi opiskelupaikka hukkaan. Joku toinen olisi varmaan halunnut paikan ja olisi käynyt koulunsa loppuun. Jotkut amisopinnot kestää niin vähän aikaa, et luulisi sen aikaa voivan olla lisääntymättä. Ja mitähän työnantajat on mieltä työntekijästä, joka on opiskellut lähihoitajaksi ööö kymmenen vuotta? jotain se kertoo ihmisestä ihan varmasti. Mikset voinut ensin hankkia ammattia ja vasta sitten hankkia lapsia? kaikkihetimulletännenytajatuksentakiavai

[QUOTE="vieras";23484371]En voi tajuta. Taas menee yksi opiskelupaikka hukkaan. Joku toinen olisi varmaan halunnut paikan ja olisi käynyt koulunsa loppuun. Jotkut amisopinnot kestää niin vähän aikaa, et luulisi sen aikaa voivan olla lisääntymättä. Ja mitähän työnantajat on mieltä työntekijästä, joka on opiskellut lähihoitajaksi ööö kymmenen vuotta? jotain se kertoo ihmisestä ihan varmasti. Mikset voinut ensin hankkia ammattia ja vasta sitten hankkia lapsia? kaikkihetimulletännenytajatuksentakiavai[/QUOTE]

Mitä sä sekoilet? En mä vie kenenkään paikkaa. Jos jatkan opintoja myöhemmin, niin mun paikalle otetaan toinen opiskelija. Ja kyllä mä aion käydä sen koulun loppuun. Ja kuule, hoitajilla on kyllä niin paljon töitä, kun jaksaa tehdä.

[QUOTE="vieras";23484371]En voi tajuta. Taas menee yksi opiskelupaikka hukkaan. Joku toinen olisi varmaan halunnut paikan ja olisi käynyt koulunsa loppuun. Jotkut amisopinnot kestää niin vähän aikaa, et luulisi sen aikaa voivan olla lisääntymättä. Ja mitähän työnantajat on mieltä työntekijästä, joka on opiskellut lähihoitajaksi ööö kymmenen vuotta? jotain se kertoo ihmisestä ihan varmasti. Mikset voinut ensin hankkia ammattia ja vasta sitten hankkia lapsia? kaikkihetimulletännenytajatuksentakiavai[/QUOTE]

et päässyt lähihoitajakoulutukseen ja nyt yrität etsiä syytä kaikesta muusta paitsi itsestäsi?

[QUOTE="anne";23484515]Mitä sä sekoilet? En mä vie kenenkään paikkaa. Jos jatkan opintoja myöhemmin, niin mun paikalle otetaan toinen opiskelija. Ja kyllä mä aion käydä sen koulun loppuun. Ja kuule, hoitajilla on kyllä niin paljon töitä, kun jaksaa tehdä.[/QUOTE]

JOS jatkat ja miten niin otetaan toinen? Mistä se toinen tulee, jos sä oot jo käynyt osan kursseista, niin miten siihen voi toinen tulla keskenkaiken jatkamaan sun paikalle? Mutta mitäpä se muille kuuluu. Mun puolestä voit käydä vaikka 20 vuotta kouluasia. Ite en ottaisi töihin ketään, joka ei saa noin lyhyttä tutkintoakaan suoritettua määräajassa, vaan siihen menee vuositolkulla aikaa.

Yhteistyössä