onko kukaan tehnyt sauna pesuhuoneremonttia taloonsa? paljonko tuli maksamaan ja kuinka kauvan meni?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muija

Vieras
meillä suunnitteilla, mutta kai sitä pitää pankista lainaa ottaa sit varten. arvio suunilleen 3000 euroa enemmänkin riippuu siitä paljonko laatat ja tarveaineet tulee maksamaan. Mies osaa itse tehdä ja mun vanhin poika on muurari laatoittaja että lupasi antaa neuvoja ja apua. neliöotä pseuhuoneessa noin 8 saunassa saman verran. lattialämmtys olis tarkoitus laittaa, lasitiili saunan ja pesuhuoneen seinään osittain, uudet lauteet, paneelit, kiuas, laatat pseuhuoneeseen ja seinät ilmeisesti puretaan ja laitetaan oikein tiiliseinä vesieristeet jne... Luulen että tuo 3000 euroa ei riitä.
 
Eipä taida riittää... meillä on menossa remontti koko ajan (mies tuolla väkertää sitä ). Uusitaan kaikki, eristyksiä myöten. Meidän budjetti on 9000e ja tuntuu ettei sekään riitä. Tosin me uusitaan käyttövesiputkisto samalla. Putket vedetään itse, mutta putkimies tulee yhdistämään sitten ja sekin maksaa n. 1000e. Mutta kallista tämä on, ei voi mitään. Onpahan sitten viimeisen päälle laitettu. Tuota lasitiiliseinää minäkin olen miettinyt, että seinään voisi tehdä yhdellä tai kahdella lasitiilellä sellaisen "raidan".
 
jatkanpa vielä tuosta ajasta.. me ollaan alettu purkamaan jo tuossa keväällä, mutta ku löytyi kosteutta niin ollaan jouduttu kuivattelemaan paikkoja. Lisäksi alajuoksut olivat olleet joskus märkiä ja nekin pitää vaihtaa.. yllätyksiä aina tulee ku on vanha talo :(
 
Kaveri laittoi uusiksi kokonaan saunan ja kylppärin, niillä meni n. 10 000?. Tosin työ teetettiin pääosin vieraalla. Laatat ja lauteet yllättävän kalliita, myös kiuas. Mahdolliset altaat, peilit, lattialämmityskaapelit, kaikki maksaa... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
jatkanpa vielä tuosta ajasta.. me ollaan alettu purkamaan jo tuossa keväällä, mutta ku löytyi kosteutta niin ollaan jouduttu kuivattelemaan paikkoja. Lisäksi alajuoksut olivat olleet joskus märkiä ja nekin pitää vaihtaa.. yllätyksiä aina tulee ku on vanha talo :(

joo meillä on ihan selvästi kosteutta seinissä laattojen alla, poika tutki sen ja sanoi että joudutte kyllä purkamaan aika tavalla. varmaan pitää varautua 10 000 euroon. ei olla vielä aloitettu ja kerätään rohkeutta pankkiin menoon. vastenmielistä hakea lisää lainaa mutta eipä sitä muutenkaan saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muija:
Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
jatkanpa vielä tuosta ajasta.. me ollaan alettu purkamaan jo tuossa keväällä, mutta ku löytyi kosteutta niin ollaan jouduttu kuivattelemaan paikkoja. Lisäksi alajuoksut olivat olleet joskus märkiä ja nekin pitää vaihtaa.. yllätyksiä aina tulee ku on vanha talo :(

joo meillä on ihan selvästi kosteutta seinissä laattojen alla, poika tutki sen ja sanoi että joudutte kyllä purkamaan aika tavalla. varmaan pitää varautua 10 000 euroon. ei olla vielä aloitettu ja kerätään rohkeutta pankkiin menoon. vastenmielistä hakea lisää lainaa mutta eipä sitä muutenkaan saa.

Me otettiin lainaa samalla ku otettiin asuntolaina. Ostettiin tämä talo vuoden vaihteessa ja tiedettiin, että pientä kosteutta on, mutta noista juoksuista ym. ei tiedetty mitään :( kerätkää vaan se rohkeus ja menkää pankkiin, kannattaa korjata mahd. pian ettei tule mitään terveyttä vaarantavia juttuja. Meillä löytyi niistä juoksuista vähän homettakin, mutta onneks sitä oli vähän ja ne juoksut on jo heitetty ulos ja viety pois. Kovaa hommaa tuo on ku mies töiden ohessa sitä väkertää. Odotan, että pääsee laatoitushommiin, siinä vaiheessa minäkin voin välillä tehdä sitä, varsinkin kun olen 3 vkoa pitempään lomalla kesällä.
 
Sauna ja pesuhuone kymppitonni, toinen pesuhuone viisitoista? Työ täysin ulkopuolisilla ja täysräjäytys. Aikaa meni kolme ja puoli kuukautta, mutta näiden lisäksi yksi vessa. Aikaa meni putkimiestä, ilmastointimiestä odotellessa, mutta ei ne aina mene optimaalisesti. Ei omakotitalon remontti ole tuottoisin kohde näille.
 
Meillä 8500 euroa ja siitä puuttuu vielä osa saunasta, eli mennään 9000 kieppeille. Aikaa meni kylpyhuoneeseen kolmisen viikkoa, mutta ei tullut kuivatuksia ja hommaa tehtiin yötä myöten.
 
kiitos vastanneille! edessä siis kova urakka! pakko käydä perusteellisesti tuo pesuhuone , sauna läpi ja pistää tyystin uusiksi koko homma.
tildalle: jaksamista remppaan, kyllä se siitä ja muista lomalla rentoutua.
HYVÄÄ JA ILOISTA KESÄÄ KAIKILLE!
 
Meillä on juuri revitty lauteet ja paneelit irti saunasta. Kustannusarviona on että lauteet maksaa 200?, panelointi noin 400? ja uudet valot saunaan noin 600?... Valot on vielä pohdinnan alla, ovat suhteessa ihan tajuttoman kalliit :/ Osa rempasta tehdään itse, osan tekee kirvesmies. Kiuasta ja laatoitusta ei vaihdeta koska ovat suht uudet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neltsu:
Meillä on juuri revitty lauteet ja paneelit irti saunasta. Kustannusarviona on että lauteet maksaa 200?, panelointi noin 400? ja uudet valot saunaan noin 600?... Valot on vielä pohdinnan alla, ovat suhteessa ihan tajuttoman kalliit :/ Osa rempasta tehdään itse, osan tekee kirvesmies. Kiuasta ja laatoitusta ei vaihdeta koska ovat suht uudet.

On Neltsulla aika halvan kuuloiset lauteet? Yleensä peruslauteet lähtee hinta kaupasta ostettuna viidestä sadasta.. netraudassa myynnissä laudepaketti (Laudepaketti, mittojen mukaan (laudepituus 1000-1290mm)) 375 ja tuo laude on metristä metri kahteen kymmeneen senttiin.

Ja kyllä tuo panelointikin vaikuttaa aika halvalta omaan korvaan.

Itselleni tein pitkästä tavarasta perus haapa lauteet kuusi rungolla ja kokonaiskustannus jäi silloinkin neljään ja puoleen sataan.. lauteiden pituus on 190 cm. Ja tämä on kokonaan itse tehtynä ei ole mitään erikoisia etulautoja tms.

Itse varaisin perus sauna remonttiin 8000 - 15000 euroa.. jotain tuolta väliltä.
 
meillä sauna laitettiin lämpökäsitellystä männystä eikä ne kyllä maksaneet 150 euroa enempää, tosin sauna on aika pieni.
pesuhuoneen laatat (suuri pesuhuone) maksoivat 800 euroa ja siihen tarvikkeet päälle.
Kaikkinensa selvittiin reilusti alle 3000 euron, mutta mies teki itse ne lauteet ja tuttu teki laatoitustyöt.
 
Oho. Sori siis maksoi kylläkin vain kolmisensataa materiaalit. =) Mähän ostin samalla muutakin kun kävin hakeen.. oli kiuas kiviä ja saunan valo yms. mutta tosiaan tuossa on sitten ruuvit sun muut mukana ja säätöjalat tolppiin. Eli kyllä sille hintaa tulee kuiteskin. Ruuvit on tietysti RST kun on saunassa ettei ruostu muistaakseni kahta eri pituutta 50mm ja 75mm. 50mm meni kaksi laatikkoa.
 

Yhteistyössä