Onko kukaan teistä ostanut uuden kihla- ja vihkisormuksen vuosien jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian -00
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian -00

Vieras
Menimme kihloihi reilut 13 vuotta ja naimisiin reilut 9 vuotta sitten ollessamme huonotuloisia opiskelijoita. Lainarahalla emme halunneet sormuksia ostaa, joten kihlasormusten ja vihkisormuksen valinnassa suurin paino oli hinnalla. Nyt kuitenkin taloudellinen tilanteemme on toinen ja on alkanut tehdä mieli ostaa vanhojen sormusten tilalle uudet. En käytä koruja muutoin juuri ollenkaan, niin olisi kiva, jos sormukset edes olisivat vähän näyttävämmät.

Mietin vaan sitä, onko tämä ihan naurettava ajatus? Tekeekö kukaan näin?

Alkuperäinen kirjoittaja morsian -00:
Menimme kihloihi reilut 13 vuotta ja naimisiin reilut 9 vuotta sitten ollessamme huonotuloisia opiskelijoita. Lainarahalla emme halunneet sormuksia ostaa, joten kihlasormusten ja vihkisormuksen valinnassa suurin paino oli hinnalla. Nyt kuitenkin taloudellinen tilanteemme on toinen ja on alkanut tehdä mieli ostaa vanhojen sormusten tilalle uudet. En käytä koruja muutoin juuri ollenkaan, niin olisi kiva, jos sormukset edes olisivat vähän näyttävämmät.

Niin ja jos joku on tehnyt noin, niin mitä olette tehneet vanhoille sormuksille?

Varmaan monikin. Sen verran näyttäviä sormuksia on monella sormessa että ei niitä ole opiskelijabudjetilla ostettu ; )
Katselin juuri tässä yhtenä päivänä omiani, että voisihan ne hienommatkin olla. Mutta onhan niillä tunnearvoa.

Kihloissa olen, se yhtäläisyys meillä on ;) mutta...mieleen tuli, että eikös ne vanhat sormuksenne vois vaikka laittaa talteen jälkipolville, jos ovat siinä kunnossa, että voisivat niin halutessaan laittaa kiertoon...Ajatuksen tynkä vain...

tunnearvo on kova.. en mä usko, että voisin kokonaan uutta vihkisormusta ajatella, mut voisin ajatella, että ostettaisiin miehen kanssa sormukset, joita käytettäisiin jossain muussa sormessa esim 15 tai 20v hääpäivänä..

Me tehtiin niin. Meillä oli halvat kihlasormukset, joita käytettiin sitten myös vihkisormuksina. Muutama vuosi sitten ostettiin itsellemme joululahjaksi hienot vihkisormukset.

Kihloihin 2001 ja molemmille ne pernteiset keltakultarinkulat. v2007 naimisiin ja samalla vaihdettiin miehen sormus leveeseen valkokultaan ja mun kihlasormus valkokultaseksi ja tietty sit uusi vihkisormus. vanhat laitettin romukullaksi, ihan vaan että eivät jää pyörimään, kun ajateltiin et hölmöä niitä säilyttääkään on. Toisaalta olihan niillä tunnearvoa ( ainoa arvo mikä niissä oli ) mut sit vaan ajateltiin et ihan ku kahdesti oltais kihloissa oltu ku kahdet sormukset joten pois vaan.

me ollaan ostettu molemmille uudet sormukset, miehelle kantasormus ja itselle semmonen paksu timanttisormus juuri samasta syystä mentiin parikymppisinä naimisiin köyhiä oltiin kun kirkon rotat, kymmenen vuotta myöhemmin ostettiin uudet, vanhat sormukset on korulippaassa voishan niistä sulattaa vaikka lapsille jotkut korut

Alkuperäinen kirjoittaja morsian -00:

Ei suinkaan ole naurettava ajatus! Entäpä sellainen vaihtoehto, jotta ostaisitte nykyisten rinnalle näyttävämmän? Eli onko kovin paksut nykyiset, mahtuisiko sormeen kolmas sormus? Itse olen "ilmoittanut" ;) miehelleni, jotta haluan lisää timantteja istutettavan nykyiseen sormukseeni. En tiedä onko kuinka kallista, mutta itse en uutta sormusta haluaisi tunnearvon vuoksi. :) Ennen en välittänyt timanteista, mutta myönnettävä on, jotta nykyään kyllä! ;) Ja tuo oli mielestäni hieno ehdotus, jotta käyttää vanhat sormukset uuden tekemiseen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ilman muuta :
Ei suinkaan ole naurettava ajatus! Entäpä sellainen vaihtoehto, jotta ostaisitte nykyisten rinnalle näyttävämmän? Eli onko kovin paksut nykyiset, mahtuisiko sormeen kolmas sormus? Itse olen "ilmoittanut" ;) miehelleni, jotta haluan lisää timantteja istutettavan nykyiseen sormukseeni. En tiedä onko kuinka kallista, mutta itse en uutta sormusta haluaisi tunnearvon vuoksi. :) Ennen en välittänyt timanteista, mutta myönnettävä on, jotta nykyään kyllä! ;) Ja tuo oli mielestäni hieno ehdotus, jotta käyttää vanhat sormukset uuden tekemiseen. :)

Noin taidamme nyt loppujen lopuksi tehdä. =) Näillä on tosiaan sen verran tunnearvoaa. Mieskin loppujen lopuksi myönsi, ettei hän haluaisi luopua nykyisistä sormuksista, ja etteivät ne uudet tuntuisi samalta kuin nämä alkuperäiset, oikeassa tilanteessa annetut sormukset.

Yhteistyössä