Onko kukaan teistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pahamieli

Vieras
synnyttänyt vuosi sektion jälkeen alakautta?Mulla se ois mahd nyt edessä.Tänään kävin lääkärissä pahoittamassa mieleni.Ensin kätilö kaatoi kaiken sonnan minun ja mieheni niskaan, kuinka ollaan väärässä paikassa ja hänellä kiire ja liian pieni palkka ja ärisi kun anturit mittasivat minun pulssiani, ei vauvan yms paljon muuta tasotonta. Sen jälkeen lääkäri totesi vauvan olevan pää alaspäin(joka tietysti on hyvä juttu,koska menimme synnytystapa-arvioon vauvan oletetun perätilan ja edellisen sektion(05/07)vuoksi).Lääkäri kieltäytyi katsomasta ultralla leikkaushaavaa, koska hänen mukaansa se ei katsomalla kummene ja toivotti tervetulleeksi takaisin, kun on oikea aika.En tullut kuulluksi haavakivun tai synnytystavan suhteen ollenkaan, vaan hän ikäänkuin ulkoisti minut kokonaan ja päätti puolestani alatiesynnyttämisen kertomatta riskejä.Tuli aika paha mieli...Ja tietysti minua pelottaa haavan kestävyys ja kuinka vaarallista on lähteä yrittämään alakautta.Mitä synnytystapa-arviota mielestäni tässä ei tehty, ei edes kohdunsuuta katsonut, vaikka on jo rv 37 ja lapsivettäkin kuulemma vähän.Mitä tekisitte tilanteessani?Itse varasin ajan yksityiseltä, vaikka tuntuu hullulta ostaa palvelu, mihin olisin oikeutettu muutenkin.Ja me nimenomaan menimme SYNNYTYSTAPA_ARVIOON:(.

Voi harmi mitä kohtelua olet saanut osaksesi. Mulla olis kans ollut mahdollisuus "kokeilla" alakautta synnyttämistä sektion jälkeen mutta en todellakaan halunnut lähteä urheilemaan lapsen hengellä ja terveydellä.
Leikkaava lääkäri oli muutes sama mikä teki sen synnytystapa-arvion ja totesi leikkauksen jälkeen että oikea päätös.
Tuosta kätilön ja lääkärin käytöksestä voi muuten tehdä valituksen.

Kiitos, kun vastasit.Aion itse asiassa huomenna soittaa osastonhoitajalle ja valittaa, pitää vain ensin kirjoittaa lapulle kaikki epäkohdat, jotten taas mene ihan hiljaiseksi.Jotenkin sitä tuollaisen törkeyden edessä lamaantuu, vaikka olen muuten avoin ja tarvittaessa ärhäkkäkin ihminen.Olen ymmärtänyt, että haavan repeäminen on hengenvaarallista?

Yhteistyössä