Onko kukaan töissä matkatoimistossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä olen ollut alalla 10,5 vuotta. Työ tietysti riippuu vähän matkatoimistostakin että mihin matkoihin ovat yleistyneet. Itse toimin ns. yleismatkatoimistossa eli pääasiallisesti myydään seuramatkoja, Tukholmaa, Tallinnaa, räätälöityjä kaupunkimatkoja, kylpylälomia jne. Itse pidän kyllä työstäni, työ on monipuolista ja saa olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Alan palkkaus ei päätä huimaa, näin 10 vuoden jälkeen taulukkopalkka on n. 2100 - 2300 e toimenkuvasta riippuen..

Olin vähän ajatellutkin, että palkat varmaan ovat aika matalat mutta toihan kuulostaa jo tosi pieneltä noin monen työvuoden jälkeen :/ Teillä on varmaan sitten paljon muita etuja kompensoimassa tota palkkaa?

[QUOTE="vieras";22327071]Olin vähän ajatellutkin, että palkat varmaan ovat aika matalat mutta toihan kuulostaa jo tosi pieneltä noin monen työvuoden jälkeen :/ Teillä on varmaan sitten paljon muita etuja kompensoimassa tota palkkaa?[/QUOTE]

Edut ovat nykyisin kovin, kovin vähissä - valitettavasti...

Ei kuulosta ihan sellaiselta työltä mitä kovin pitkään kannattaa tehdä, montaa muuta toimisto- tai asiakaspalvelutyötä voi tehdä paljon paremmalla palkalla ja jos ei edes oikein mitään etuja niin ihme että työntekijöitä alalle löytyy :/

[QUOTE="vieras";22327284]Ei kuulosta ihan sellaiselta työltä mitä kovin pitkään kannattaa tehdä, montaa muuta toimisto- tai asiakaspalvelutyötä voi tehdä paljon paremmalla palkalla ja jos ei edes oikein mitään etuja niin ihme että työntekijöitä alalle löytyy :/[/QUOTE]

Kyllä se valitettavasti naisvaltaisilla aloilla tuo palkkaus on aika huonoa, oli mistä tahansa toimistotyöstä kyse...

Niin, no mitä tuolta oon vapaita paikkoja katellut toimistotöistä niin monissa alkupalkka 1900-2000e et kyllähän se paremmalta kuulostaa. Taidan varmaan suuntautua kuitenkin sinne tradenomiksi opiskelemaan ja unohdan ton matkailualan.

Yhteistyössä