Onko kukaan vaihtanu lapsen hoitopaikkaa ja millä perusteell

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplis2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuplis2

Jäsen
26.10.2004
516
0
16
Lahti
a?
Eli meillä tilanne, et oolis pakko vaihtaa päiväkotipaikkaa.
Päiväkodin hoitajat on alkaneet olla todella keljuja ja lapset on nyt olleet päiväkodissa 1,5v ja koko tuona aikana ei mitään positiivista sanottavaa ole henkilökunnalla ollut, meille vanhemmille.
Ja nyt viime viikolla tuli sit se viimenen niitti, josta mä suivaannuin todella.
Lapset on 8 kertaa kk päivähoidossa ja sekin aika pelkkää tappelua ja melkeen väkisin joutuu lapset hoitoon viedä.

Ollaan vaihdettu kuopukselta. Kyse oli tosin pph:sta.
Ei tykätty naisen tyylistä/asenteesta.

En nyt jaksa enempää selvittää, mutta esimerkkinä: Tapanani on hoidosta hakiessa kysästä "Miten on päivä mennyt?"
Hoitajan vastaus: "Ei tarvitse kysellä. Kyllä minä sitten kerron jos jotain erityistä on tapahtunut"

:o :kieh: :o

Vaihdettiin hoitajaan, joka tykkää kertoa päivän, pienistä, tapahtumista...

Tiedän yhden perheen, jossa lapselle/lapsille vaihdettiin päiväkotia ilman sen suurempia perusteita. Tai jotain semmosta oli että perheen äiti ei tykännyt hoitotädeistä. Sitten kun nuorempi meni esikouluun, äiti taas vaihtoi päiväkotia, tämä oli lähempänä kotia, mutta minusta huonompi kuin edellinen.

Olen itse vaihtanut lapseni perhep.hoitajalta ympärivuorokautiseen päiväkotiin - onneksi oli tämmönen mahdollisuus koska pph oli aika inhottava lapsilleni eivätkä he viihtyneet siellä ollenkaan :ashamed:

Kannattaa vaihtaa päiväkotia. Jos et keksi mitään hätävalhetta, sano päivähoidon esimihiemille ihan suoraan vaihdon syy. Voit vaikka liioitella vähän: lapset ovat alkaneet oireilla kotonakin päiväkodista, päiväkodin ja kodin välinen yhteistyö ei toimi etkä luota hoitajiin ja että lapsissa ei nähdä mitään hyvää, eikä se ole mitään turvallista varhaiskasvatusta jossa pitäisi luoda myös pohja itsetunnolle ja terveelle luottamukselle aikuista kohtaa.

Syksyn ryhmistä päätetään jo, joten hakemukset äkkiä sisään!

Ollaan vaihdettu pitkän prosessin jälkeen. Ryhmiksestä pois, kun yksi hoitajista valehteli, samoin hänen esimiehensä, lapsi oireili jne. Ei siihen syitä tarvitse keksiä, sano suoraan vain että tämä mättää. Kukaan muu ei pidä sinun lastesi puolta kuin sinä itse ja yllätys, yllätys, kuten tässäkin ketjussa tuli jo ilmi: hoitajissa on kaikenlaisia ääliöitä.

Ollaan vaihdettu päiväkodista pph:lle, koska päiväkotiin meno oli yhtä tuskaa. Meillä aamulla hoitoon jättäminen kävi vuoden mittaan aina vain hankalammaksi ja hankalammaksi, vaikka paikka oli tuttu ja lapset myös.

Meillä vanhempien työrauha muuttui kerta heitolla, kun ei tarvitse koko päivää tuskailla lapsen puolesta. Uuteen paikkaan lapsi sopeutui heti alusta hyvin ja viihtyy nyt oikein hienosti.

Kyllä kannattaa kuunnella itseään ja toimia niin, että itsellä on hyvä olo omien lasten hoidosta. Yhdelle sopii yksi, toiselle toinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2005 klo 20:54 tuplis2 kirjoitti:
a?
Päiväkodin hoitajat on alkaneet olla todella keljuja ja lapset on nyt olleet päiväkodissa 1,5v ja koko tuona aikana ei mitään positiivista sanottavaa ole henkilökunnalla ollut, meille vanhemmille.
Ja nyt viime viikolla tuli sit se viimenen niitti, josta mä suivaannuin todella.
Lapset on 8 kertaa kk päivähoidossa ja sekin aika pelkkää tappelua ja melkeen väkisin joutuu lapset hoitoon viedä.

Onko kyseinen päiväkoti Lahdessa? Päijät-Hämeestä näytät olevan. :whistle:

Meillä vaihdettiin reilu vuosi sitten pph:sta päiväkotiin. Poika (silloin 3v) ei tykännyt olla hoidossa ja aamut oli lähes poikkeuksetta tuskaa. Itkun kanssa aina mentiin hoitoon. Perhepäivähoitajan kans ei oltu oiken "samalla aaltopituudella" vaan hän selvästi ei oikein kunnioittanut/arvostanut nuorta (silloin 23v) äitiä joka oli kaikenlisäksi vielä yh. Kaikenlaista kommenttia ja neuvoa sieltä tuli, esim. kerran kun poika oli pari päivää pois hoidosta, niin käytiin ekana vapaapäivänä hakemassa hoitoon unohtunut reppu kotiin. Poika nukkui rattaissa ja jäi luonnollisesti oven ulkopuolelle kun itse menin hakemaan repun sisältä, niin hoitaja kysyi minulta että "missäs X nyt on? Jäikö se yksin kotiin?"
Nyt on vuosi päiväkotihoitoa takana ja ollaan enemmän kun tyytyväisiä vaihtoon. Poika viihtyy hoidossa hyvin ja lähtee mielellään aamuisin hoitoon. Kertaakaan ei ole itkien kotoa lähtenyt/hoitoon jäänyt.
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa hoitopaikkaa, jos yhtään tuntuu siltä että lapsen ei ole hyvä olla nykyisessä paikassa!!

Jännä todeta että tämän edellisen kirjoittajan ainakin yksi syy hoitopaikan vaihtoon oli sama kuin meillä: vaikka äitinä olen reippaasti vanhempi kuin hän. Eli tätä valehtelevaa hoitajaa selvästi ärsytti se, kun en tarvinnut hänen neuvojaan kasvatus ym. asioissa, eli hän ei päässyt pätemään kouluttamattomana.
Minä nimittäin uskon että tämä edellinen kirjoittaja tietää äitinä ihan yhtä hyvin, mikä hänen lapselleen on parasta, vaikka onkin nuori ja yh. Tsemppiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 11:41 maikki74 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2005 klo 20:54 tuplis2 kirjoitti:
a?

Onko kyseinen päiväkoti Lahdessa? Päijät-Hämeestä näytät olevan. :whistle:

On kyseinen päiväkoti Lahdessa, ja juu Päijät-Hämäläisiä ollaan.

Vaihdettiin esikoisella aikoinaan. Tyttö oli ensin pph:lla n. vuoden, mut meillä meni hoitajan kans sukset ristiin. Kesäloman jälkeen tyttö ei olis halunnu mennä enää ja lopulta tilanne johti siihen, et sekä hoitaja että me + päivähoidonohjaaja oltiin kaikki sitä mieltä et tytölle on saatava toinen paikka. Tyttö pääsi päiväkotiin ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Syyksi vaihtoon sanoisin, et kyseinen hoitaja ei sopinu tyyliltään meille ja loppumetreillä hänen otteensa olivat aika kyseenalaisia.

Yhteistyössä