Onko lääkäri imenyt sun tissiäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1539193

Inhottavaa ja nöyryyttävää. Näin koki 20-vuotias nainen lääkärin otteet vastaanotolla, jonne hän meni rintakipujen takia.

Naisen mielestä lääkäri syyllistyi seksuaaliseen hyväksikäyttöön, kun tämä puristeli hänen rintojaan edestä ja takaapäin kahteen otteeseen, levitti geelin hänen rinnoilleen käsin, kehui hänen rintojensa muotoa ja lopulta imi toista nänniä.

Takaapäin tutkiessaan lääkäri painautui naiseen kiinni. Ultraäänitutkimuksen jälkeen lääkäri pyysi häneltä luvan imeä rintaa selvittääkseen, tuleeko rinnasta eritettä. Nainen suostui pyyntöön omien sanojensa mukaan hämmennyksissään ja paniikissa.

Nainen otti pian yhteyttä potilasasiamieheen ja myöhemmin poliisiin. Outoa ultraäänitutkimusta puitiin toukokuun lopussa käräjäoikeudessa Pohjois-Pohjanmaalla. Lääkäri kiisti kaikki syytteet, sillä hänen mielestään kyseessä oli tavanomainen tutkimus.

Oikeus hylkäsi lääkäriä vastaan nostetut syytteet seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.

Oikeuden mielestä tapauksessa ei ollut riittävää näyttöä siitä, että lääkärillä olisi tutkimuksessaan ollut seksuaalista tarkoitusta.

:xmas:

Teo tutkii nänniä imeneen lääkärin tapauksen

Terveydenhuollon oikeusturvakeskus Teo on päättänyt tutkia nänniä imeneen lääkärin tapauksen. Apulaisjohtaja Tarja Holin mukaan asiaa ihmeteltiin Teossa, kun siitä saatiin tietää sanomalehdestä.

-Kaikkihan ymmärtävät, ettei tämä mitään normaalia lääkärin toimintaa ole, jos lehtiotsikot pitävät paikkansa, Holi sanoo.

Holi ei halua kommentoida tapausta sen enempää ennen siihen perehtymistä. Teolla on mahdollisuudet jakaa epäasiallisesti käyttäytyville lääkäreille huomautuksia, varoituksia ja jopa poistaa oikeudet ammatin harjoittamiseen.

Oikeusturvakeskukselle tulee vuosittain muutamia kanteluja lääkärien harjoittamasta seksuaalisesta häirinnästä. Holin mukaan tapahtumien kulun selvittäminen on usein vaikeaa, koska osapuolten kertomukset poikkeavat kovasti toisistaan. Häirinnästä on harvoin muuta näyttöä kuin potilaan kertomus.

- Tilanne on tietenkin erilainen, jos esimerkiksi useat potilaat kertovat samansuuntaisesti samasta lääkäristä, hän sanoo.

(MTV3-STT)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Ei ole imenyt eikä ime. =)

Sitä vaan mietin jo päivällä, kun tästä ekan kerran luin, että eikö niillä ois ollu vaikka rintapumppua siihen imuhommaan, jos välttämätön oli? :xmas:
Jos se lekuri oli kandi eikä osannut käyttää pumppua

:whistle: Mulla oli päivystyksessä kerran lekuri joka sanoi ettei osaa käyttää ultraa eikä siis ala sen kanssa tappelemaan....meinasin sanoa että laitappa johto seinään niin ultraan itse. Äitini meni vastikään päivystykseen kun oli tonkinut ruusupuskia ja silmään oli menny jotain, turposi kamalasti. Kandi lekuri oli katsonut korvaan ja kurkkuun mutta ei silmään. Lopulta määräs tippoja allergiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Jos mä olisin sinkku niin tasan tarkkaan olisin lähtenyt leikkiin mukaan.. B)

No tiiä mikä vanha ja hikinen äijä se on ollu? Yhhyh....
Just muokkasin lisää tuota omaa kirjoitustani,mutta tarkemmin ajateltuna onhan niitä vanhoja nuorekkaitakin joilta irtoaa paremmin kuin monelta nuorelta kollilta. :whistle:

Jos mä olisin sinkku niin tasan tarkkaan olisin lähtenyt leikkiin mukaan.. B)

No tiiä mikä vanha ja hikinen äijä se on ollu? Yhhyh....
Just muokkasin lisää tuota omaa kirjoitustani,mutta tarkemmin ajateltuna onhan niitä vanhoja nuorekkaitakin joilta irtoaa paremmin kuin monelta nuorelta kollilta. :whistle:

Joo, sitä ei käy kieltäminen, mut harvassa on hyvännäköset iäkkäät lääkärit ainakin meidän kaupungissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja kuullut et useemmallekin ehdotellut. pahoin pelkään, et sama lääkäri kyseessä. Tapahtuneet ainakin pohjois-pohjanmaalla nää mun tietämät tapaukset

Tuo juttukin oli pohjois-pohjanmaalta, voi olla hyvinkin sama.

Joo, me tuossa illalla päiviteltiin miehen kanssa tuota tapausta. Molemmat kyllä ihmeteltiin ettei se nainen oo siinä reagoinu mitenkään? :o Siis mähän oisin mätkässy turpaan ja nostanu välittömästi kamalan äläkän siellä! :kieh:

No 20-vuotias on aika nuori vielä... Ei ne osaa pitää oikeuksistaan huolta "paikan päällä" niin kuin me vanhat kääkät :xmas: .

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Joo, me tuossa illalla päiviteltiin miehen kanssa tuota tapausta. Molemmat kyllä ihmeteltiin ettei se nainen oo siinä reagoinu mitenkään? :o Siis mähän oisin mätkässy turpaan ja nostanu välittömästi kamalan äläkän siellä! :kieh:

No 20-vuotias on aika nuori vielä... Ei ne osaa pitää oikeuksistaan huolta "paikan päällä" niin kuin me vanhat kääkät :xmas: .

No itse olen 25, ja olisin kyllä älähtänyt jo kymmenen vuotta sitten tuollaisessa tilanteessa.... :whistle:

Lääkärillä on arvovaltaa. Jos lääkäri on vihjaissut jotain siihen suuntaan, että tällä selvitetään onko sulla syöpää tms. Ja jos nainen ollut valmiiksi riisuutunut tutkimusten takia, jalat levällään tutkimuspöydällä avuttomana, ymmärrän hyvin jos häkellyksissään on suostunut. Kotona sitten miettinyt, että hei ei tää nyt näin mene.

Yhteistyössä