Onko lapselle vaarallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entäs sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entäs sitten

Vieras
Kun lapsi herää vaikka 8 aamulla ja äiti jää nukkumaan sänkyyn? Lapselle koko koti on turvallinen paikka, missä saatavilla lelut ja turvalliset esineet, ei mitään millä voisi itsensä satuttaa. ikää lapsella 1v3kk. Saattaa leikkiä tunninkin ja sitten kinuaa takasin viereen nukkumaan ja äiti ottaa sen viereen ja molemmat jatkavat uniaan..

Mä en uskaltais nukkua ja antaa noin pienen yksin hääräillä kotona. En jätä edes meidän 3 ja 7v. poikia, kun voivat saada mitä vaan päähänsä...nousen ylös sängystä silloin kun pojatkin.

Mä teen niin ku meidän 2vuotias herää aika usein 7-8 maissa,ni meen hänen kanssa olkkariin ja otan torkut sohvalla tai nojatuolissa ja poika kattoo samalla lastenkuvia.

Noin pienen kanssa on musta vähän vaarallista, suosittelisin siirtymään sohvalle jatkaa unia niin et lapsi on siis koko ajan samassa huoneessa. Tai ottaa lelut makkariin ja ovi sit kiinni, jos äiti haluu nukkua sängyssä.
Muutamaa vuotta vanhemman kanssa meillä lapselle laitettiin aamupiirretyt ja me nukuttiin viikonloppuaamuina vähän pidempään, mut ei noin pienen kanssa veilä uskallettu.

Enpä kyllä itse uskaltaisi jäädä makkariin jos lapsi on olohuoneessa/keittiössä. Ja muutenkin varmistaisin ettei saa ovia ja ikkunoita auki eikä veitsiä/saksia/lääkkeitä ole jäänyt lapsen ulottuville.

Yhteistyössä