Onko lapsen pakko pitää päiväkodissa sisätossuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hankintoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hankintoja

Vieras
Kävimme päiväkodissa tekemässä hoitosopimuksen (lapsi aloittaa päiväkodissa parin kuukauden päästä) ja lähtiessämme johtaja sitten sanoi, että päiväkotiin tarvitaan vaihtovaatteita, kurahousut ja sisätossut. Itse en oikein noista tossuista tykkää ja olen muutenkin just ehtinyt hankkia lapselle ison kasan laadukkaita ja kivan näköisiä sukkia, jotka sopivat olemassa olevien paitojen ja housujen kanssa. Jos päiväkodissa on tossupakko, niin sama olisi sitten ollut ostaa mitä tahansa harmaita sukkia, kun eihän ne sieltä tossujen sisältä näy.

Eikö ne tossut hiosta jalkoja?

On pakko.Kaikilla on,mitäs luulet,millä perusteilla sun lasta pitäs kohdella eri tavalla ku muita?Säännöt on kaikille samat.Sukat on liukkaat ja vaaralliset.Mut olihan tää provo,huonosti naamioitu vaan..oisit jättäny lopun pois,sen että ois ollu sama ku ostais vaa harmaita sukkia..ei mene läpi.Ei kukaa voi noin hassu olla,eihän?

Jarrusukkia ei kai sais pitää kengissä, joten helpommalla pääset kun ostat vaan jotkut tossut. Ei niitä sukkia jaksa kukaan kesken päivää sit vaihdella. On niitä ihan kivannäkösiäkin sisätossuja, ei tarvii olla semmoset 80-luvun järkyt jumppatossut. :)

[QUOTE="jenni";28543736]On pakko.Kaikilla on,mitäs luulet,millä perusteilla sun lasta pitäs kohdella eri tavalla ku muita?Säännöt on kaikille samat.Sukat on liukkaat ja vaaralliset.Mut olihan tää provo,huonosti naamioitu vaan..oisit jättäny lopun pois,sen että ois ollu sama ku ostais vaa harmaita sukkia..ei mene läpi.Ei kukaa voi noin hassu olla,eihän?[/QUOTE]

Ei ollut provo. En tykkää tossuista ja tykkään myös pukea lapsen sävy sävyyn niin, että sukat sopii muihin vaatteisiin.

Mutta jos tossut on pakolliset niin sitten niin on ja sellaiset hankitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja määää;28543757:
Voi ei ku sukat ei näy :D
Kai ne oli jotai Tikettii?

Oletpas hauska. Kai sitä nyt saa harmitella, jos on ostanut suuren määrän (suht kalliitakin) sukkia sitä varten, että lapselle saa kivan asukokonaisuuden päälle.
Kyllä, mä puen lapsen täällä kotonaki niin, että sukat sopii muihin päällä oleviin vaatteisiin.

Ei ollut provo. En tykkää tossuista ja tykkään myös pukea lapsen sävy sävyyn niin, että sukat sopii muihin vaatteisiin.

Mutta jos tossut on pakolliset niin sitten niin on ja sellaiset hankitaan.

Miten niiden sävyjen muuten käy jos sukat tai osa muista vaatteista likaantuu tai kastuu päivän aikana ja tilalle vaihdetaan varavaatteista jotain ihan eri väristä?

Ei sillä, itsekin tykkään pukea lapseni niin ettei vaatteet riitele keskenään mutta päivän aikana tuolla sattuu ja tapahtuu. Ne harmaat tms sukat ovat paras ja turvallisin valinta jos haluaa lapsen olevan sävy-sävyyn tai ainakin niin että värit sopii yhteen.

Toisaalta, kenen silmiä ne huolella valitut sukat tuolla lopulta ilahduttaa? Henkilökunta ei varmaan hirveästi jaksa niistä olla kiinnostunut, kiva jos lapsi itse tykkää mutta se lapsen makukin voi erota vanhemman mausta.

Mutta väliäkö tuon, kyllä ne laadukkaat ja kauniit sukat kelpaa sinne tossujenkin alle ja parempinahan säilyvät noin. Voi sitten esitellä niitä liikkuessaan itse lapsen kanssa. :)

• Tykkää
Reactions: Hansu81
Mä hankin sisätossut pk:hon, mutta enimmäkseen ne näyttäisi lojuvan lokerossa, lapsi ei tykkää niitä pitää eikä hoitajat näköjään pakota. Mutta onhan ne hyvät jos on liukkaat lattiat ja kunnon vesi/loska/kurakeleillä jos lapsi pistäytyykin eteisen puolella, niin heti on sukat märät ilman tossuja.

Aika jännää. Meillä ei päiväkodissa oo kellään tossuja, ovat sukkasillaan. Tilat on sen verran pienet ettei siellä muutenkaan mitään ympärijuoksuhepuleita saa ottaa, kävelyvauhdilla harvemmin kukaan liukastuu.

Oletpas hauska. Kai sitä nyt saa harmitella, jos on ostanut suuren määrän (suht kalliitakin) sukkia sitä varten, että lapselle saa kivan asukokonaisuuden päälle.
Kyllä, mä puen lapsen täällä kotonaki niin, että sukat sopii muihin päällä oleviin vaatteisiin.

Mitä harmiteltavaa tuossa loppupelissä on? Tarvitaanhan niitä sukkia sinne tossujen allekin joten tuskin laadukkaat ja hyvät sukat on huono hankinta vaikka niiden päällä tossuja pitäisikin.

Ja vaikka itse et tossuista välittäisi, tuskin lapsellasi on mitään niitä vastaan varsinkaan kun kaikilla kavereillakin sellaiset on. Jos kerran tykkäät vaatteista niin käytte vaikka lapsen itsensä kanssa valitsemassa jotkut kivat tossut.

Tossut ovat parhaat, sillä sukat kastuu helposti myös vessassa, jos käsien pesussa on vähän roikkunut vettä lattialle. Kyllä mäkin laitan sukat sävy sävyyn Vaik ne tossut siihen päälle tulisivatkin.

Meillä on mun 2,5-vuotiaani kanssa kyllä totaalisen erilainen vaatemaku tai kivojen asukokonaisuuksien näkemys =) Ei kelpaa äidin ostamat kalliit sukat tai paita, Hello Kittyä pitää olla ja joka vaatekappaleessa. Värisilmääkään ei sillä ole tai sitten sitä ei ole minulla. Eikä tädit päiväkodissa taida arvostaa kuin suht puhtaita vaatteita, niiden esteettistä silmää ei taida haitata "väärän väriset" sukat ja/tai tossut.
Koita ap kestää, vaikeammaksi menee mitä isommaksi lapsi kasvaa.

• Tykkää
Reactions: Hansu81
Miten niiden sävyjen muuten käy jos sukat tai osa muista vaatteista likaantuu tai kastuu päivän aikana ja tilalle vaihdetaan varavaatteista jotain ihan eri väristä?

Ei sillä, itsekin tykkään pukea lapseni niin ettei vaatteet riitele keskenään mutta päivän aikana tuolla sattuu ja tapahtuu. Ne harmaat tms sukat ovat paras ja turvallisin valinta jos haluaa lapsen olevan sävy-sävyyn tai ainakin niin että värit sopii yhteen.

Toisaalta, kenen silmiä ne huolella valitut sukat tuolla lopulta ilahduttaa? Henkilökunta ei varmaan hirveästi jaksa niistä olla kiinnostunut, kiva jos lapsi itse tykkää mutta se lapsen makukin voi erota vanhemman mausta.

Mutta väliäkö tuon, kyllä ne laadukkaat ja kauniit sukat kelpaa sinne tossujenkin alle ja parempinahan säilyvät noin. Voi sitten esitellä niitä liikkuessaan itse lapsen kanssa. :)

No joo, olen kyllä tuon vaatteidenvaihto-asiaa itsekin miettinyt eli jos päivän mittaan pitää vaihtaa paita ja/tai housut (tai sukat) niin se aamulla mietitty kokonaisuus ja värit ei enää täsmää.

Jotenkin sitä on niin kovin tohkeisaan nyt päiväkodin alkaessa, ehkä sitten myöhemmin syksyllä ja talvella ei jaksa niin paljoa välittää vaikka kaikki vaatteet ei edes kotoa lähtiessä niin sävy sävyyn olisikaan ;)

Mitä harmiteltavaa tuossa loppupelissä on? Tarvitaanhan niitä sukkia sinne tossujen allekin joten tuskin laadukkaat ja hyvät sukat on huono hankinta vaikka niiden päällä tossuja pitäisikin.

Ja vaikka itse et tossuista välittäisi, tuskin lapsellasi on mitään niitä vastaan varsinkaan kun kaikilla kavereillakin sellaiset on. Jos kerran tykkäät vaatteista niin käytte vaikka lapsen itsensä kanssa valitsemassa jotkut kivat tossut.

Totta. Ja kyllähän niitä kivan näköisiä sukkia pidetään sitten viikonloppuisin kotona ja kyläilemässä, muskarissa ym.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="Mona";28543838]Tossut ovat parhaat, sillä sukat kastuu helposti myös vessassa, jos käsien pesussa on vähän roikkunut vettä lattialle. Kyllä mäkin laitan sukat sävy sävyyn Vaik ne tossut siihen päälle tulisivatkin.[/QUOTE]

Ok

No joo, olen kyllä tuon vaatteidenvaihto-asiaa itsekin miettinyt eli jos päivän mittaan pitää vaihtaa paita ja/tai housut (tai sukat) niin se aamulla mietitty kokonaisuus ja värit ei enää täsmää.

Jotenkin sitä on niin kovin tohkeisaan nyt päiväkodin alkaessa, ehkä sitten myöhemmin syksyllä ja talvella ei jaksa niin paljoa välittää vaikka kaikki vaatteet ei edes kotoa lähtiessä niin sävy sävyyn olisikaan ;)

Niin, minustakin oli kiva pukea lapset nätisti päiväkotiin ja jopa hankkia vaatteita "päiväkotia varten". Kuitenkaan nuo aamun vaatteet ja se mitä lapsilla iltapäivästä oli päällä eivät juurikaan vastanneet toisiaan ja kun tuo seuraava päiväkodin aloittaja on huomattavasti isosisaruksiaan tehokkaampi vaatteiden sotkija niin... :D

Noissa päiväkotivaatteissa kannattaa huomioida värien ja sävyjen lisäksi se että niillä tosissaan juostaan, kiipeillään, maalataan, liimataan jne. Eli että ovat mukavat päällä ja sellaiset ettei sotkeentuminen tai kuluminen juuri harmita.