Onko lapsen pakko pitää päiväkodissa sisätossuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hankintoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on mun 2,5-vuotiaani kanssa kyllä totaalisen erilainen vaatemaku tai kivojen asukokonaisuuksien näkemys =) Ei kelpaa äidin ostamat kalliit sukat tai paita, Hello Kittyä pitää olla ja joka vaatekappaleessa. Värisilmääkään ei sillä ole tai sitten sitä ei ole minulla. Eikä tädit päiväkodissa taida arvostaa kuin suht puhtaita vaatteita, niiden esteettistä silmää ei taida haitata "väärän väriset" sukat ja/tai tossut.
Koita ap kestää, vaikeammaksi menee mitä isommaksi lapsi kasvaa.

:)

Nykyäänhän saa aivan ihania tossuja
Meidän pikkuneiti rakastui näihin
chaussons-coccinelles-fille.jpg

Ja nyt kun ne on jäämässä pieneksi, niin ollaan suunniteltu ostavamme nämä
1295026978.jpg

Netistä saa paljon ihanampia kuin jostain marketeista

[QUOTE="Lissu";28543799]Mä hankin sisätossut pk:hon, mutta enimmäkseen ne näyttäisi lojuvan lokerossa, lapsi ei tykkää niitä pitää eikä hoitajat näköjään pakota. Mutta onhan ne hyvät jos on liukkaat lattiat ja kunnon vesi/loska/kurakeleillä jos lapsi pistäytyykin eteisen puolella, niin heti on sukat märät ilman tossuja.[/QUOTE]

Ok. Taitaa olla päiväkotikohtaista tuo, kuinka tarkkoja tossujen käytöstä ollaaan.

[QUOTE="keh";28543811]Aika jännää. Meillä ei päiväkodissa oo kellään tossuja, ovat sukkasillaan. Tilat on sen verran pienet ettei siellä muutenkaan mitään ympärijuoksuhepuleita saa ottaa, kävelyvauhdilla harvemmin kukaan liukastuu.[/QUOTE]

Joo, luulisi että jos teidän lapsen päiväkodissa tapahtuisi kovinkin paljon kaatumisia ja liukastumisia niin tossut tulisivat pakolliseksi.

[QUOTE="vieras";28543883]Tohvelisankarilla on tosi kivoja. Samoin itse tykkään ainoista ja reinoista ovat vaan meidän hikijalkaisille liian lämpimiä.[/QUOTE]

Kiitos. Käyn katsomassa Tohvelisankarin tarjonnan.

[QUOTE="Mie";28543896]Nykyäänhän saa aivan ihania tossuja
Meidän pikkuneiti rakastui näihin
chaussons-coccinelles-fille.jpg

Ja nyt kun ne on jäämässä pieneksi, niin ollaan suunniteltu ostavamme nämä
1295026978.jpg

Netistä saa paljon ihanampia kuin jostain marketeista[/QUOTE]

Juu, netistä minäkin ajattelin ensisijaisesti katsella.

Meillä tohvelisankarista ostetut tossut Sisätossut 0-10 vuotiaille lapsille | Lasten tossut | Tohvelisankari.fi ja on monenlaisia ihanuuksia. Osta vaikka useammat, niin on eri värejä :)

No itse asiassa vähän mietinkin, että jos ostaisi kahdet tuollaiset tossut. On niin kivoja, että vaikea valita + tykkäisin kyllä että voisi sitten valita niistä kahdesta tossuparista ne paremmin vaatteisiin mätsäävät. (Arvaan jo minkälaisia kommentteja tämä herättää...)

Sisätossut tarpeen koska
1. Lattiat liukkaat
2. Lattiat varsinkin talvella kylmät
3. Lattiat likaiset
4. Varsinkin wc-tiloissa lattiat märät

Näin ainakin tilanne meidän päiväkodissa

Meidän hoitopaikassa tossuja käytetään vain talvisin, tiloihin paistaa aurinko suurimman osan päivää joten kesällä on aika lämmin. Kesällä ovat usein paljain jaloin sisällä, myös hoitajat. Minusta ihanaa ettei tarvi
Väkipakolla olla sukkia kuumalla.

Nuo nahkatossut esim tohvelisankarilta on kyllä kovastipaljon enemmän hiostavat kuin ne perimteiset ripsipiirakkatossut missä on vain pohja nahkaa ja päältä kangasta. Mutta kyllä kai ne talvella menee nuokin.

Sukat kastuvat helposti, likaantuvat nopeasti ja kuten jo mainittu ovat liukkaat. Sisäkenkiä pitävät monet, mutta ne kannattaa valita hyvin, ettei lapsen tarvitse kopsutella epäergonomisilla lärpäkkeillä läpi vuoden.

Tavalliset sukat on liukkaat ja jarrusukat liukastuttaa lattian niin, että jos vanhempi tai hoitotäti menee ilman tossuja tai kenkiä (ei saa käyttää eteistä pitemmällä) jostain missä on paljon juostu jarrusukilla, niin liukastuu helposti.