Onko lapsesi mielestäsi kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas luulen, että kyllä moni kykenee kriittisyyteen oman lapsensa ulkonäöstä. Usein esim. huomaa, että äiskä laittaa lapsestaan juuri ne tietyt kuvat facebookiin, jossa lapsi näyttää erityisen nätiltä vaikkei olisikaan oikeastaan totuutta vastaava kuva. Just niinkuin monet laittavat itsestäänkin. Kauneus kun ei kuitenkaan ole pelkästään katsojan silmässä, vaan ihan yleismaallinenkin juttu.

Mun lasta sanotaan lähes päivittäin kauniiksi, mutta luulen että se johtuu siitä, että hänellä on vaalea tukka ja tummanruskeat suuret silmät. Onhan tuo nätti, en sitä sano, mutta ei mikään tavallisuudesta poikkeava erityisen kaunis ihminen. Siis vaikka tietty mulle on kokonaisuudessaan maailman ihanin pakkaus!

[QUOTE="...";26977715]
Mutta itse aiheeseen, itse näen kaikissa lapsissa edes jotakin suloista ja kaunista. Omassaan sitä näkee aina paljon enemmän tietenkin.[/QUOTE]

Samaa mieltä tästä. Varsinkin mitä pienempi lapsi, sitä suloisempi - oli sitten minkä näköinen tahansa. Se on jotenkin se pehmyt iho ja kirkkaat silmät, jotka tekee lapsista niin suloisia.

Itse ajattelen omastani jotenkin samanaikaisesti, että se on maailman kaunein lapsi (mulle) ja realistisemmin, että se on todella söötti ja ilmeikäs tapaus. Totta kai useat kehuvat pientäni sieväksi ja minä nyökyttelen ja kiittelen ja olen samaa mieltä. Mutta onhan se niin, että niitä kohteliaisuuksia sanotaan, koska ollaan ystävällisiä. (Enemmän uskon sellaisia täsmällisempiä "arvioita" tyyliin "Onpas hänellä pitkät jalat" tai "Onpas suurisilmäinen tyttö" tai "Isänsä suu" tms.)

Mutta sitä mietin, että minkä verran se äidin-/isänrakkaus vaikuttaa siihen, millaisena oman nuppunsa näkee.

Kauniita lapsia on kun on kaunis äiti :D
No ei, lapseni on mun silmissä kauniita, vaikka miltä kantilta katsoisi, ihan sama mulle mitä mieltä muut on, ei nyt malleja ja tyrmääviä, mutta jokainen omalla tavallaan.

Mielestäni lapsemme on kyllä söpöin esim omassa tarharyhmässään ja muutenkin. Olen yrittänyt katsoa "ulkopuolisen" silmin, että onko kyse vain äidin tulkinnasta, mutta kyllä pojumme on söötein.

Ovat he. 2 oikein tummasilmäistä ja sopusuhtaista, sirot kauniit piirteet. 1 hyvin vaalea, silmät ovat kuin tuikkivat tähdet, ihanat lemmikin siniset ja keijumaista siroutta hänessäkin.

Enkä ole yksin tätä mieltä :) Tiiä sitten miten ovatkin noin söpöjä kun vanhemmat on tämmösiä :D Onks se sitä, et köyhän lapsi on kaunis.. ;)

Hormoonipäissään? Mitä ihmettä?
En mä nyt ketään mielestäni tiputtanut. Tuo lause nyt vaan on niin kulutettu ja siksi huumorilla siitä sanoin, eihän se tee kenenkään lapsesta sen rumempaa. Edelleenkään en sitä kauneutta yrittänyt kumota, uskon kyllä jos itse sanoo lapsensa olevan erityisen kaunis. Ja nähtävästi kuulee tuota todella usein.

Rauhotu.

Hormoonit, hormoonit. Uskoit tai et. Sitä tulee sanottua vähän kärkkäämmin kun ottaa aivoon kun joku tyhmä luulee lastaan todella kauniiksi sen perusteella että hänen tuttavat vaan on heittänyt hänelle kliseitä.

Rauhoitu sinä :D

Poika on komea, paksut hiukset, isot silmät, pitkät ripset ja hymykuopat. Ei kuitenkaan sellainen "enkelimäinen" vaan nimenomaan poikamaisella tavalla hyvin komea. Tyttö on omaperäisen näköinen, hyvin siniset silmät, tummat ja pitkät ripset, tumma tukka, pystynenä ja mielenkiintoinen hymykuoppa toisella puolella ja ei niin tavallisessa kohdassa. Hyvin erilaisella tavalla kaunis. :)

[QUOTE="...";26977959]Hormoonit, hormoonit. Uskoit tai et. Sitä tulee sanottua vähän kärkkäämmin kun ottaa aivoon kun joku tyhmä luulee lastaan todella kauniiksi sen perusteella että hänen tuttavat vaan on heittänyt hänelle kliseitä.

Rauhoitu sinä :D[/QUOTE]
Mua ei ottanut kyllä yhtään aivoon tai pitänyt ketään tyhmänä, mutta ihan sama. Turha jankata joten peräännyn koko ketjusta joka täyttyy väärällä aiheella. Kiitos ja anteeksi.

Vanhin on äärettömän siro ja pitkäjäseninen, isot silmät ja paksut huulet. Kääntää varmasti kasvaessaan päät ja tulevaisuuden huippumalliksi usein povataan. Eteerisen kaunis.
Toinen on kerrassaan nätti tyttö, suloinen elovena. Sellainen sydämen vievä. Keräsi huokailuja tuntemattomilta jo vauvana.
Poika on pojaksi siro ja kaunis. Saa nähdä..
Tuo taapero on, no valloittava taapero. Isot silmät, hymysuu ja kaartuvat hiukset.

Mun lasten isä on ulkomaalainen ja ovat perineet isältä tummat silmät ja hiukset ja vähän suomalaista tummemman ihon. Tytär 7v on kuullut kauneudestaan koko ikänsä, ja kyllähän hän erottuu joukosta tummine silmineen ja takapuoleen asti pitkine tummine hiuksineen, jotka vielä ovat todella paksut ja luonnonkiharat. Tummat kulmakarvat ja pitkät ripset lisäksi.Tykkään vielä pukea lapset nätisti ja tyttö kulkeekin lähes aina hameessa tai mekossa. Poika 3v on suloinen kikkarapää myös tummine silmineen ja pitkine ripsineen. Paljon kauniimpia ovat kuin äitinsä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ruma äiti;26978130:
Mun lasten isä on ulkomaalainen ja ovat perineet isältä tummat silmät ja hiukset ja vähän suomalaista tummemman ihon. Tytär 7v on kuullut kauneudestaan koko ikänsä, ja kyllähän hän erottuu joukosta tummine silmineen ja takapuoleen asti pitkine tummine hiuksineen, jotka vielä ovat todella paksut ja luonnonkiharat. Tummat kulmakarvat ja pitkät ripset lisäksi.Tykkään vielä pukea lapset nätisti ja tyttö kulkeekin lähes aina hameessa tai mekossa. Poika 3v on suloinen kikkarapää myös tummine silmineen ja pitkine ripsineen. Paljon kauniimpia ovat kuin äitinsä :D

Oi, sellaiset lautasen kokoiset mustaripsiset silmät kun tapittavat lapsenkavoista, olen ihan myyty. :)

Katsoin joskus tästä sellaisen dokumentin.. Ihminenhän viehättyy omanlaisista piirteistään, joten se, emiksi oma lapsi tuntuu monesti kauniimmalta, kuin toisten, johtuu luultavasti siitä, että olemme niin saamarin narsistisia :D. Lapset näyttävät ensimmäisen vuoden ajan enemmän iseiltään, kuin äideiltään, jotta isän hoivavietti heräisi lasta kohtaan..

Niin ja itse vastaus kysymykseen. Kyllä, kyllä minun mielestäni poikani on melkoista suloinen tapaus <3

Kyllä miun on pakko sanoa että meille on siunaantunut hyvinkin kaunis pieni tytär, laineikas vaalea tukka, isohkot silmät ja pitkät räpsyripset, monet ovat myös kehuneet, eräs vanha piika sanoi hyvin "yleensä en niin vauvoista pidä, mutta kyllä tuossa on harvinaisen kaunis lapsi", tämä siis kun tyttö oli ihan vauva vielä :)
Mutta on olemassa myös kauniimpia lapsia, silmääni miellyttää kovasti eksoottisen näköiset lapset ruskeine silmineen.

"Musta tuntuu että tuota nyt kuulee vähän jokainen, itsekin olen kuullut. Ihan tavallisen näköisestä pojastani... Sellanen mitä tykätään hokea.
Ja sinun mainitsemasi asian tietää jokainen, olisit antanut toisen olla iloinen kommenteista tytärtään kohtaan ja sitten vaikka elää siinä haavemaailmassa että tytär on yksi niistä poikkeuksellisen kauniista."

niin no jos puhutaan vaikka palstalaisten mielipiteistä ni voin paljastaa että muutaman kerran olen tytön kuvan tänne laittanut niin aika lailla kommentit on olleet lapseni ulko näyn ihastelua...
ja kyllähän toiset vaan on kauniimpia kun toiset :D voihan se olla että tuo mun prinsessa on 10v päästä finninaamainen ja ylipainoinen mutta nyt se vaan on ihan pirun nätti :D
ja ihan tota kommenttia kauneudesta tulee joka päivä,tarhatädit,bussikuskit,kaupassa asioidessa ym ym

Ja täällä vasta kehutaankin kaikkien lapsia. Anatolialla on oikeasti kauniit lapset, ja on Tiirun poikakin kyllä kivan näköinen.

On mun mielestä nätti. Entinen naapurimme on sanonut et tytöstämme tulee sydäntenmurskaaja. Entisen perhepäivähoitajamme äiti sanoi lapset nähdessään et ompa sulla nätti tyttö hoidossa, hoitajamme sanoi et on äitikin nätti. Itse en nättinä itseäni pidä.

Yhteistyössä