Onko lapsesi mielestäsi kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ovat kauniita.
Molempien luokkakuvia kun katsoo, niin esikoinen taitaa olla luokaltaan parin kauneima joukossa.
Kuopus on ehkä 4-5 kauneimman joukossa.

Esikoisen luokalla siis ei ole yhtä kauniita lapsia kuin kuopuksen, jonka luokalla on paljon tosi fiksuja, kohteliaita ja kauniita lapsia.

[QUOTE="...";26977715]Ja sinun mainitsemasi asian tietää jokainen, olisit antanut toisen olla iloinen kommenteista tytärtään kohtaan ja sitten vaikka elää siinä haavemaailmassa että tytär on yksi niistä poikkeuksellisen kauniista.

Mutta itse aiheeseen, itse näen kaikissa lapsissa edes jotakin suloista ja kaunista. Omassaan sitä näkee aina paljon enemmän tietenkin. En ole tavannut montaakaan vanhempaa joka samoo omaa lastaan "aivan tavallisen näköiseksi" toki niitäkin löytyy ja realisteja on hyvä olla olemassa.

Itse pidän omaa poikaani erityisen suloisena ja suuri silmäisenä hymypoikana jolla on kauniin muotoiset (vähän erikoiset) huulet, hymykuopat mukaanlukien ;) <3[/QUOTE]

En näe mitään suloista enkä kaunista monissakaan lapsissa, jotka ovat jo taaperoina saaneet kuulla ilkeitä juttuja, eli ovat menettäneet lapsen viattomuuden katsoessaan salkkareita tai kuunnellessaan miten vanhemmat puhuvat pahaa toisista ihmisistä.

Meidän poika 9kk ei ole perinteisen komea/kaunis lapsi..hänen silmänsä ovat aavistuksen eri kokoa niin kuin itselläni, korkea otsa niin kuin itselläni.. Ajattelin ensimmäisenä kun hänet näin, että siinä on mies, jolla tulee olemaan rahaa ja vaikutusvaltaa, vaikka pankkiirihattu päähän ja menestys on taattu.:) Mutta hän saa paljon huomiota ulkonäkönsä vuoksi, koska hänellä on todella poikkeuksellisen isot ja siniset silmät, ihan punaiset hiukset ja hän hymyilee ja katselee vieraita ihmisä aina suoraan silmiin.
Luulen, että jo lapsella persoonallisuus voi vaikuttaa muiden ihmisten arvioihin ulkonäöstä. En usko, että hän on koulussa luokkansa kaunein, mutta saa kyllä huomiota ja on ulkonäöltään ehdottomasti miellyttävä, niin kuin itsekin olen, eripari silmistäni huolimatta.

Herra 8v.on ihana vilkkusilmä. Sulavakroppainen älykkö, jonka silmät loistaa. Kauniit kasvonpiirteet ja suu aina hymyssä. Sosiaalisesti lahjakas oikeudenmukainen kaveri, josta tytöt ja pojat tykkää. Kaksonen kuin isänsä. Niin rakas!

Herra 10v. Oikea miehenalku. Herkkä, mutta voimakas. Varreltaan voimakas ja piirteiltään kroteski. Ihana kroppa. Tosi kauniit siniset silmät. Joku saa hänestä ihanan miehen. Vesimies kuten äitinsä. Rakas rakas!

Ihanaa kehua omia lapsia! Kiva ketju :)

[QUOTE="vieras";26979049]Huih, melkoinen keskustelu.. Ihanko oikeasti vanhemmat vertailee lasten luokkakuvista, kuka on kaunein, kuka rumin? :([/QUOTE]

Mun lapsi on kaunis, tietysti! Mutta minuakin kauhistutti kun joku sanoi lapsensa olevan "luokallaan 4-5 kauneimman joukossa" :O

Mieheni kanssa ollaan PALJON keskustelu ulkonäkökeskeisyydestä, koska hän keskittyy tollasiin ihan liikaa. Asenne opittu kotoa, jossa aina "oltu kauniita" ja arvosteltu muiden ulkonäköä. Anopin kertomaa: "X (mieheni) oli pienenä ihastunut luokan rumimpaan tyttöön, mutta ei uskaltanut kertoa sitä minulle, kun arveli että pilkkaan siitä." Aattelin tuon kuullessani, et kuka kattoo tokaluokkalaisia ja määrittää niistä rumimman!!

Toivon, etten ikinä vertaa lapseni ulkonäköä muihin. Silmissäni kaikki rakkaani on kauniita. Joskin mun silmissä on kyllä aina kauniita ne, jotka ei muiden silmissä sitä välttämättä ole ;)

Muoks* En halunnu kyllä kenenkään intoa omista lapsista pilata, kehutaan toki :D

Viimeksi muokattu:
Mun lapsi on kaunis, tietysti! Mutta minuakin kauhistutti kun joku sanoi lapsensa olevan "luokallaan 4-5 kauneimman joukossa" :O

Mieheni kanssa ollaan PALJON keskustelu ulkonäkökeskeisyydestä, koska hän todella on sellainen. Asenne opittu kotoa, jossa aina "oltu kauniita" ja arvosteltu muiden ulkonäköä. Anopin kertomaa: X (mieheni) oli pienenä ihastunut luokan rumimpaan tyttöön, mutta ei uskaltanut kertoa sitä minulle, kun luuli että pilkkaan.

Toivon, etten ikinä vertaa lapseni ulkonäköä muihin, vaan pidän häntä silmissäni kauniina. Mun silmissä on kyllä aina kauniita ne, jotka ei muiden silmissä sitä välttämättä ole ;)

mitä pahaa siinä on, jos sanoo ketkä on kauneimmat lapset?
Miksi kauneutta pitää hävetä?
Miksi saa sanoa, ketkä ovat nopeimmat lapset?
tai ketkä oppivat ensin lukemaan?
tai ketkä hyppäävät korkeimmalle korkeutta?

miksi kauneus on sellainen asia jota pitää hävetä ja jota ei saa arvottaa? missikilpailujakin pitää jotenkin pitää nolona ja sitä ei ainakaan saa sanoa että katsoo. missejä pitää hävetä ja heidän pitää osata hävetä itseään. Miksi?

Miksi ei voi suomalainen nainen kehua jos joku on kaunis, vaikka olisikin itse persjalkainen ja ruma ja lapsetkin samanlaisia.

silti voi olla hyvä jossain.

Miksi kauneutta pitää hävetä? Ei tarvitsekaan.
Miksi saa sanoa, ketkä ovat nopeimmat lapset? Ei sellaista sanota, en minä ainakaan laita lapsen päiväkotikavereita nopeusjärjestykseen.
tai ketkä oppivat ensin lukemaan? Tätäkään ei ole tarpeen mainostaa.
tai ketkä hyppäävät korkeimmalle korkeutta? En jaksa toistaa itseäni

miksi kauneus on sellainen asia jota pitää hävetä ja jota ei saa arvottaa? missikilpailujakin pitää jotenkin pitää nolona ja sitä ei ainakaan saa sanoa että katsoo. missejä pitää hävetä ja heidän pitää osata hävetä itseään. Miksi?

Miksi ei voi suomalainen nainen kehua jos joku on kaunis, vaikka olisikin itse persjalkainen ja ruma ja lapsetkin samanlaisia.

1) Lapsia ei tarvitse arvottaa minkään ominaisuuden perusteella.
2) No, sanotaanko nyt näin, että mun arvomaailmassani kauneus on hyvin vähän arvoa saava asia, koska se on jotain, jolle et itse mahda mitään. Toisin kuin esim. lauseiden oikeinkirjoitus..
3) Mulle ei tuota vaikeuksia kehua ketään kauniiksi. Tiukkaa tekis sanoa ketään ihmistä rumaksi ja toivottavasti en sellasta koskaan tee.

Ovat mielestäni kauniita tyttöjä :) Esikoinen on kuin gaselli, pitkä ja siro tyttö jolla on erikoiset, suuret ja vinot harmaat silmät ja valtavat, tuuheat ripset :heart: Keskimmäiselläkin on hyvin kauniit silmät, suuret, siniset ja mustilla tuuheilla ripsillä kehystetyt, mikä on veikeä yhdistelmä aivan platinanvaaleiden hiusten kanssa :) Säännölliset kasvonpiirteet, söötti aina hymyilevä suu :heart: ja pienet jäsenet. Kuopustyttö on vasta puolivuotias, mutta hyvin kaunis hänkin :heart: Hymy on leveä kuin Julia Robertsilla :D

Miksi kauneutta pitää hävetä?
Miksi saa sanoa, ketkä ovat nopeimmat lapset?
tai ketkä oppivat ensin lukemaan?
tai ketkä hyppäävät korkeimmalle korkeutta?

Tajuan sun ponttisi, ehkä. Kauneus on piirre siinä missä muutkin, enkä oikein ymmärrä miksi sitä halveksutaan aika ajoin niin kovasti.

Mutta en mä ehkä siltikään laittaisi lapsilauman jäseniä kauneus- tai rumuusjärjestykseen, tai kokisi tarvetta sanoa ääneen esim. luokkakuvaa katsoessani että "tuo lapsi on ruma".

(en, vaikka se mielestäni olisikin - niin ei vaan sovi edes ajatella)

Tajuan sun ponttisi, ehkä. Kauneus on piirre siinä missä muutkin, enkä oikein ymmärrä miksi sitä halveksutaan aika ajoin niin kovasti.

Mutta en mä ehkä siltikään laittaisi lapsilauman jäseniä kauneus- tai rumuusjärjestykseen, tai kokisi tarvetta sanoa ääneen esim. luokkakuvaa katsoessani että "tuo lapsi on ruma".

Omituiselta tosissaan tuntuu jos aikuinen kokee tarvetta laittaa lapset luokkakuvassa kauneusjärjestykseen tai etsiä sitä luokan ruminta. Ja varsinkaan tuoda näitä juttujaan muille (ehkä jopa sille luokalla olevalle lapselleen) julki.

Tietty jotkut lapset osuvat heti silmään ja esim pojan ex-luokalla oli tyttö joka on kyllä yksi kauneimpia koskaan näkemiäni lapsia, aivan uskomattoman suloinen tapaus. Mutta vaikka siinä näinkin hänet "luokan kauneimpana" ei se meinaa että muita siinä laittaisin vielä johonkin järjestykseen.

no kuka tässä on sanonut luokkakuvaa katsoessa, että tuo lapsi on ruma? en minä ainakaan.
olen sanonut kyllä lapsille, ketkä minun mielestäni ovat luokan kauneimmat. ja perustellut. (tyyliin, miten tuolla voi olla noin valtavat tummat suuret silmät, noissa kapeissa kasvoissa, tai tuo näyttää tosi erikoiselta ja eksoottiselta, silmät ylöspäin vinot vaikka on ihan perussuomalainen, kasvot pitkät, toisin kuin monillla suomalaisilla)

kiitos kun ymmärsit muuten.

Esikoinen ei ole mitenkään erikoisen kaunis, mutta koska on tosi paljon mun näköiseni, niin luulen, että tulee ihan perusnätti vanhempana. ;) Poika on aika perustaaperon näköinen, mutta pienempi tyttö on kyllä keskivertoa söpömpi - saa nähdä sitten, miten söpöys kestää aikaa. Välillä häiritsee, kun oletetaan, että omat lapset on aina ne kauneimmat. Ei mun lapset useinkaan ole (paitsi se pienin tyttö), mutta enhän mä nyt niitä ulkonäön takia rakastakaan.

Kyllä, lapseni (poika 6v.) on todella hurmaava olemukseltaan kaikin puolin. Juuri keskiverron kokoinen, hoikka. Hyvä pään ja kasvojen muoto, suuret vihreät silmät, hymy herkässä sekä valtavan kaunis suu. Niin sopusuhtainen ja luonteva kaikin puolin (neuvolan käyrillä liian laiha, mutta silti normaali.)

Ihana poika. Joskus mietin että niinkö hänestä hetero kasvaakaan... Hmh.

Mielestäni oikein suloisia poikia. Monesti kyllä tytöiksi luullaan :D Ovat perineet isältään "etelän geenejä", joten molemmilla on pitkät tummat ripset ja kesällä ruskettuvat helposti. Väritkin menevät tosi vekkulisti. Esikoisella tumma tukka ja vihreät silmät ja kuopuksella punertavanvaalea tukka ja melkein mustat silmät.

En kyllä ole mitään vertailuja suorittanut ympäristössä, joten en osaa sanoa ovatko jotenkin erityisen söpöjä. Mutta omasta mielestäni tietenkin maailman kauneimmat lapset :heart:

Ovat kaikki kolme kauniita tyttöjä. En mä erityisen kauniiksi sano mutta ihania, söpösiä. Kuulen kyllä joka kerta kun esim. kerhossa joku sanoo, että kyllä teidän tytöt on niin kauniita jne..

Yhteistyössä