Onko Lidl oikeasti halpa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suunnittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suunnittelija

Vieras
Nykyisin ollaan bonusten takia käytetty S-ryhmän kauppoja, mutta nyt on ollut paljon puhetta siitä kuinka tuo bonusjuttu sitten näkyy kauppojen hinnoissa.

Bonusta meille kertyy n. 20-30€/kk ruokaostoksista, bensasta ja nettiliittymästä yhteensä.

Ajattelin että jos alkaisikin metsästää halvempaa bensaa, kävisi enimmäkseen lidlissä ruokakaupassa ja laittaisi sitten vaikka itse sen 30€/kk sinne bonustilille.

Tulisikohan paljonkin kannattavammaksi?

Kyllä siellä kaikki einespaska halvempaa on.
Mut kunnon liha jne. on yhtä kallista kuin muuallakin. Eikä niitä kunnon lihoja edes kunnolla ole, pakastealtaassa jotain moskaa paljon.

se on halpa. Itse luotin ennen tuohon keskittämiseen, nyt käyn siellä missä on halvinta, parhaat tarjoukset jne ja ruokalasku on pienentynyt. Jo esim sillä, että ostan kuopuksen 2 vellipurkkia/vrk muualta kuin tuosta ässästä, säästän noin 25 euroa kuussa.

[QUOTE="Jonina";24635718]Toisaalta taas kuiva-aineet, mausteet ja säilykkeet ovat halvempia ja väittäisin, että yhtä hyviä..Samoin maitotuotteet..[/QUOTE]

Joo, kuivajutut ja säilykkeet on hyviä, samoin jogurtit.

On siellä naudanpaistijauhelija reilusti alle 3e per 400g ja kanatkin taitaa olla edullisempia. Kyllähän noista pienistä puroista kasvaa iso virta. Ihan kaikkea ei kuitenkaan Lidlin valikoimista löydy, niin ei ole meilläkään tullut vaihdettua yksinomaan Lidliin, vaan käydään aina välillä ja ostetaan usein niitä edullisia viikkotuotteita, esim. lasten vaatteita muutamalla eurolla jne. Eikä Lidl ole mikään hiton eineskauppa, ihan yhtälailla niitä eineshyllyjä on muissakin marketeissa.

Lidillä on varaa olla edullisempi koska ei "huijaa" asiakkaita kanta-asiakasjupakoilla. S- ja K-ryhmällä nuo kanta-asiakasalennukset on laskettu hintoihin mukaan ja perushintaa pidetään sen verran ylhäällä, etteivät alennukset kaupan saatavia laske.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;24635723:
se on halpa. Itse luotin ennen tuohon keskittämiseen, nyt käyn siellä missä on halvinta, parhaat tarjoukset jne ja ruokalasku on pienentynyt. Jo esim sillä, että ostan kuopuksen 2 vellipurkkia/vrk muualta kuin tuosta ässästä, säästän noin 25 euroa kuussa.

No just ajattelin että sit vois vaan tarjousten perässä hakea lihat ja muut jos muualla on halvempaa. Meillä on nykyään syöty lähinnä Rainbown lihoja, kun ne on aika halpoja... lidlissä ei kai liha kovin halpaa ole?

No just ajattelin että sit vois vaan tarjousten perässä hakea lihat ja muut jos muualla on halvempaa. Meillä on nykyään syöty lähinnä Rainbown lihoja, kun ne on aika halpoja... lidlissä ei kai liha kovin halpaa ole?

No, mä olen tosi huono ottamaan kantaa tuohon lihan hintaan, se on oikeastaan ainoita tuotteita joiden hintoja en katso. Ostan aina marinoimattomia ja kotimaisia silloin kun ostan. Pääasiassa syödään hirveä pakkasesta.

Eilen kävin Lidlissä ja ei ainakaan kanat ja jauhelihat ollu sen halvempia kuin Prismassakaan. Myös banaanit oli reilusti yli euron, kun muista kaupoista ostan 0,99/kg. Pakastelihat ja leikkeleet on siellä niin järjettömän suolaisia, etten mä niitä halua syödä, vaikka olisivat ilmaisia. Täysjyväpastaa ei löytynyt ollenkaan, vain epäterveellisiä vaihtoehtoja.

Yleensä vaan pyörin siellä ja etsin jotain mitä voisi ostaa. Ja kori ei meinaa täyttyä millään. Lopulta sitten luovutan ja ostan suosiolla vaan karkkeja ja siinä se.

KylläLidlissä on suomalaista lihaa ja kanaa, joskus myös suomalaista kalaa, usein sitä samaa norjalaista lohta kuin muuallakin JA siis halvemmalla. Aina jokin liha tms. on myös tarjouksessa. Kaikki maitotuotteet löytyy myös suomalaisina.

[QUOTE="hmm";24635765]Mä en osaa ikinä ostaa sieltä mitään vaikka käynkin kerran kuukaudessa. :/ Just jonkun korppupussin osaan napata, muut tuntuu oudolta ja vieraalta.[/QUOTE]

Mä en osaa ostaa sieltä oikein muuta kuin herkkuja ja nekin on tyyliin jotain Fazerin suklaata mitä saa muualtakin. Olen kyllä monenlaista Lidl:n juttuja maistanut muiden luona, mutta en oikein pidä niiden mausta.

Eilen kävin Lidlissä ja ei ainakaan kanat ja jauhelihat ollu sen halvempia kuin Prismassakaan. Myös banaanit oli reilusti yli euron, kun muista kaupoista ostan 0,99/kg. Pakastelihat ja leikkeleet on siellä niin järjettömän suolaisia, etten mä niitä halua syödä, vaikka olisivat ilmaisia. Täysjyväpastaa ei löytynyt ollenkaan, vain epäterveellisiä vaihtoehtoja.

Yleensä vaan pyörin siellä ja etsin jotain mitä voisi ostaa. Ja kori ei meinaa täyttyä millään. Lopulta sitten luovutan ja ostan suosiolla vaan karkkeja ja siinä se.
Aika jännä, missä päin Suomea?

Varsinkin talvisin heviosasto on yleensä reilusti halvempi kuin suomalaisissa kaupoissa. Kausikasvikset voivat toki joskus olla edullisempia muissa myymälöissä. Täälläpäin lihat on hieman edullisempia kuin S-ryhmässä, jotka ovat taas hieman edullisempia kuin K-ryhmässä.

Aika jännä, missä päin Suomea?

Varsinkin talvisin heviosasto on yleensä reilusti halvempi kuin suomalaisissa kaupoissa. Kausikasvikset voivat toki joskus olla edullisempia muissa myymälöissä. Täälläpäin lihat on hieman edullisempia kuin S-ryhmässä, jotka ovat taas hieman edullisempia kuin K-ryhmässä.

Minunkin mielstä kasvikset ovat yleensä olleet todella edullisia lidlissä..

Me keskitetään s-lähikauppaan päivittäiset ostokset mutta lidlissä koitetaan käydä säännöllisesti, jotkut asiat on siellä vaan halvempia..
Eli usein tehdään ehkä 2krt/kk lidl reissu :)
Sieltä saa pesuaineet, vessapaperit jne. edullisesti. sitten maidot ja juustot, leikkeleet, jos on tarjouksessa niin lihaa/kanaa. Ja perusaineet, jauhot, sokerit, munat jne..
Mutta vähän se on niin että pitää tietää mitkä jutut sieltä kannattaa hakea, kaikkea ei löydy omaan makuun..

Joskus on tosi hyviä kirsikka/luumutomaatteja tosi halvalla! :p

Mä jouduin kesäkuun yhden työproggiksen takia asioimaan paljon Lidlissä.
Sen jälkeen olenkin sitten käynyt S-, tai K-ketjujen puodeissa hakemassa ihan vain ne, mitä Lidlistä ei saa.
Ja Siwasta jos puuttuu tyyliin joku pari maitoa, koska se on tossa nurkalla, isoihin kauppoihin on 20km matkaa...

Ruokalasku on tippunut ihan reippaasti, varmaan vähän reippaat 100€/kk menee vähemmän. Vaikka ostan niitä herkkujakin, jos mieli tekee.

Sieltä kyllä löytyy siitä paljon puhuttua kotimaistakin, en ole sieltä ostanut einespaskaa yhtään sen useammin, kuin muualtakaan.

Lisäksi olen ehkä sen verran outo, että tykkään kun sieltä saa suht kohtuuhintaan muutamia sellaisia ulkomaisia herkkuja, joita Suomessa ei yleensä viitsi noiden muiden ketjujen kaupoista ylihintaan ostaa.

Nykyisin ollaan bonusten takia käytetty S-ryhmän kauppoja, mutta nyt on ollut paljon puhetta siitä kuinka tuo bonusjuttu sitten näkyy kauppojen hinnoissa.

Bonusta meille kertyy n. 20-30€/kk ruokaostoksista, bensasta ja nettiliittymästä yhteensä.

Ajattelin että jos alkaisikin metsästää halvempaa bensaa, kävisi enimmäkseen lidlissä ruokakaupassa ja laittaisi sitten vaikka itse sen 30€/kk sinne bonustilille.

Tulisikohan paljonkin kannattavammaksi?
Lidlin sivuilta näät joitain tarjouksia
LIDL

Kai sitä vois vaikka näin alkuun kuukauden verran kokeilla että säästyykö paljon rahaa. Käyn vaikka enimmäkseen lidlissä ja ostan lisäksi tarjousten perusteella muualta. Ja sitten laitan itselleni pari kymppiä bonusta S-tilille :)

mä haen sieltä tiettyjä tuotteita mitkä selvästi halvempia kuin esim prismassa eli juustoraasteet, pekonin, ranskankerman, kuohukerman, kreikkalaisen jogun, maidot...

Yhteistyössä