Onko lievät supistukset rv 27 normaaleja toista odottavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miikkkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miikkkk

Vieras
Viime päivinä aina välillä jos esim. kyykistyn lattialle ja nousen ylös tai rakko on täynnä ja istun niin tulee harjoitussupistuksia. Tulee epämukava olo ja kohtu kovettuu, kestää joitakin kymmeniä sekunteja. Onko normaalia? KOhdunsuu vasta tarkistettu, kanava oli pehmeä ja sormelle auki, kuitenkin kuulemma normi tilanne toista odottavalle.

Harjoitussupistukset on kuulemma ihan normaali juttu. Itselläni tulee päivittäin ja paljon, nyt menossa 23 viikko ja ensimmäinen lapsi. Vähän kyllä kiinnostaisi kohdunsuun tilanne, parin viikon päästä lääkäri.

Mulla on supistusherkkä kohtu ollut kummassakin raskaudessa. Esim. kylmälle lattialle astuminen aiheutti supistuksia, autossa istuminen, liikunnasta nyt puhumattakaan. Ekassa raskaudessa ei mitn vaikutusta, toisessa raskaudessa kohdunsuu 2cm auki jo rv27 ja vuodelevoksihan se meni. Vauva syntyi kuitenkin ihan täysaikaisena.

Minulla oli esikoista odottaessa jo viikolta 17 ja toisessa raskaudessa viikolta 15 napakoitakin harjoitus-supistuksia. Kummatkin raskaudet päättyi normaaliin synnytykseen rv 40+ .

Mulla oli just 27 viikolla paljon supistuksia, niin että piti muutama päivä levätäkin. Raskaus jatkui silti ihan normaalina loppuun asti, noi harjoitussupistukset ei edes yhtään avanneet paikkoja. Lapsi syntyi viikolla 40+5.

Yhteistyössä