Onko liian julmaa vieroittaa poika äidistä (ei rinnasta) jo iässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskisminiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskisminiä

Vieras
40v?
Jos miehenne vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla, kuinka usein ukko käy siellä kylässä? Mää haluaisin pitää ton ukon ittelläkin, mutta anoppi on leski ja aina sillä on muka pojalle jotain pikku hommaa johon se ei muka itte kykene. Ämmä on niin mustasukkanen, kun pikku poika on muuttanut kotoa.

Samalla paikkakunnalla asutaan kaikki.....käydään kylässä yhdessä tai erikseen ehkä kerran pari viikossa, joskus enempi joskus vähempi, sillon mennään ku siltä tuntuu! Apua saa pyytää ja autettu ollaankin, mut kieltäytyäkin uskalletaan ja saadaan, ihan niinku toistekin päin vaikka esim lastenhoitoasioissa.

Ja miehesi tanssii mamman pillin mukaan? No, oma ukko on useana iltana viikossa mesessä äitinsä kanssa, siellä laittelevat hymiöitä ja muuta potaskaa toisilleen...

Meilläkin miehen äiti lähes päivittäin jotain nuorimmalta pojaltaan vailla. Milloin kyytiä johonkin, apua, rahaa lainaan tai sitten tuppaa meille moneksi yöksi kylään vaikka samalla paikkakunnalla asuu. Miehen vanhemmat eronneet ja mamma asustelee yksin, ja on vieläpä eläkkeellä joten aikaa kyllä piisaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin miehen äiti lähes päivittäin jotain nuorimmalta pojaltaan vailla. Milloin kyytiä johonkin, apua, rahaa lainaan tai sitten tuppaa meille moneksi yöksi kylään vaikka samalla paikkakunnalla asuu. Miehen vanhemmat eronneet ja mamma asustelee yksin, ja on vieläpä eläkkeellä joten aikaa kyllä piisaa...
Mun anoppi onneks pysyy kotonaan. Käy tosi harvoin kylässä. Rahaa sille ei onneks tartte lainata.
Haettiin sille klapikonekin ettei tarvi halkoja hakata kirveellä, mutta anoppipa hakkaa silti! Eläkeläinen hänkin, joten aikaa riittää. Ja noin hyvässä kunnossa että halkoja hakkaa, mutta jotain ihme pikku hommia ei muka osaa tehdä itte.

Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
sopii vaan toivoa että itse sitten osaa pysyä poissa kuvioista kun omat lapset on täysikäsiä

No siitäkin on jo kokemusta. Mä käyn pojalla sillon kun pyydetään. Ja poika sai mun puolesta muuttaa 200km päähän, kun itte halus. Mun anoppi taas on sitä mieltä, että jos me muutetaan, niin sittehän me ei voida käydä kylässä. Käydään me munkin vanhemmilla, vaikka niille on 100km.

mutta kyllä se vähän niinkin on, että sitten kun omat lapset ovat aikuisia ja itse ollaan vanhoja ja raihnasia niin olisipa mukavaa kun oma poika/tyttö olisi siinä elämässä vielä mukana (vaikka tiiviimminkin) eikä sen puoliso sitä mustasukkaisuuksissaan omisi ihan vain itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva anoppi:
mutta kyllä se vähän niinkin on, että sitten kun omat lapset ovat aikuisia ja itse ollaan vanhoja ja raihnasia niin olisipa mukavaa kun oma poika/tyttö olisi siinä elämässä vielä mukana (vaikka tiiviimminkin) eikä sen puoliso sitä mustasukkaisuuksissaan omisi ihan vain itselleen.

Meillä tää on menny just toisin päin, eli anoppi on mustasukkanen. ärsyttää vaan välillä kun meillä olis joku meno, niin sillon just anoppi tarvii apua. "Voi voi kun te ootte mökille menossa kun perunat pitäis istuttaa tänä viikonloppuna." Mökiltä tultiin ennen seuraavaa viikonloppua, mutta eipä ollu anopilla enää kiire perunapellolle.
Monta vuotta jo oltu naimisissakin ja yhä se kysyy kun tulle esim. joulusta puhe, että "meekkö sää jouluna kotiin?" Siis ihan kun mä yksin menisin.

Meillä ei onneksi ole anoppi-ongelmaa koskaan ollut. Käynyt meillä viimeksi kuopuksen ristiäisissä 7v sitten vaikka samalla paikkakunnalla asutaan nyt.
Me käydään ehkä kerran 1-2kk, ja yhtä harvoin soitellaan. Tai me soitetaan, anoppi ei ole tainnut ikinä soittaa meille.
Ei mitään erimielisyyksiä ole, on vain noin.

Mä en ole vielä miettinyt noita asioita, ex on jo liki 40v ja edelleen äitinsä hoidettavana.
Omat pojat asuvat vielä kotona, nyksä on alle 30v ja puhelinyhteydessä äitiinsä vähintään kerran päivässä :saint:

Ehkä mä haalin itselleni ja kasvatankin jotain mammanpoikia??

Meilläkin vieroitusongelmia.... mies kyllä kykeneväinen itsenäiseen perhe-elämään, kun taas anoppi ei tunnu vieroittuvan lapsukaisistaan sitten millään.... mustasukkaisuuden tunneme nahoissamme me poikien vaimot. Minulla ei varmaan toivoakaan saada miestä irti anopin hellästä huomasta, kun miehen 10 vuotta vanhemman isoveljen vaimokaan ei ole siinä onnistunut. Meitä vaimoja puhutellaan lempinimellä "se" ("onko se kotona") ja kylään kutsuttaisiin vain mies ja lapset. Lisäksi anoppi järjestää viikottain jotain puuhaa (uimarannalle, metsään, tms retkiä) joille kutsuu (=määrää, suuttuu jos kieltäytyvät) vain poikansa ja lapsenlapset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin vieroitusongelmia.... mies kyllä kykeneväinen itsenäiseen perhe-elämään, kun taas anoppi ei tunnu vieroittuvan lapsukaisistaan sitten millään.... mustasukkaisuuden tunneme nahoissamme me poikien vaimot. Minulla ei varmaan toivoakaan saada miestä irti anopin hellästä huomasta, kun miehen 10 vuotta vanhemman isoveljen vaimokaan ei ole siinä onnistunut. Meitä vaimoja puhutellaan lempinimellä "se" ("onko se kotona") ja kylään kutsuttaisiin vain mies ja lapset. Lisäksi anoppi järjestää viikottain jotain puuhaa (uimarannalle, metsään, tms retkiä) joille kutsuu (=määrää, suuttuu jos kieltäytyvät) vain poikansa ja lapsenlapset.

Voi että toi kuulostaa tutulta, vaikkei ihan just samanlaisia asioita anoppi kaipaakaan pojiltaan. Miehen isoveli on täälläkin myös äitinsä "vauva". Pojat ei muka osaa itte voidella edes leipiänsä, saati sitten päättää, koska on maha täynnä. Ton ikäsiä komennellaan syömään!
Meille on vasta tulossa eka lapsi, mä en taida päästää sitä anopille miehen kanssa, haluan itte mukaan, ettei anoppi omi sitäkin multa.