Onko liian vaatimaton lahja kummeilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummitäti kyselee harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummitäti kyselee harmaana

Vieras
Kummityttö 6 v, aina on muistettu merkkipäivänä ja kaikki ok, mutta viimevuosina on alkanut äidiltä kuulua vihjailuja kalliista lahjatoiveista (50 eur ->). Perheellä ei ole taloudellisesti tiukkaa eikä toiveet ole tarpeellisia vaan kivoja asioita. Tyttö itse tykkää luonnosta ym, kasvattaa innoissaan keväällä herneitä, kesäkukkia ym. Heillä ei perheessä ole kukkia sisällä eikä äiti ole kädentaitaja.

Mitä jos vien joululahjaksi vaikka rönsyliljan kauniissa ruukussa ja itseneulotut pipon, kaulaliinan, lapaset sekä vaikka karkkipussin?

Mitä mieltä te muut olette?

Toisen kummilapsen perhe ei koskaan vihjaile toiveita vaikka heillä on varmasti tiukempaa, oikein tenttaamalla saa jotain tietoja ja kaikki otetaan vastaan tosi kivasti.

Varmasti tykkää lahjasta oli mikä tahansa. Eikös se ajatus ole tärkein? Itsetehtyä lahjaa lapsi ei osaa ehkä vielä arvostaa, mutta varmasti käyttöä löytyy noille tuiki tarpeellisille asusteille.

Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Melko tökeröä vihjailla kalliimmista lahjoista :o :o Minustakin nuo lahjasi kuulostavat todella kivoilta, ja huomaa että niihin on laitettu ajatusta ja mietitty mistä lapsi tykkää.

samaa mieltä..musta on törkeetä että vihjaillaan kalliilla lahjoilla..ostakoot vanhemmat itse! minä olen ainakin iloinen että kummit ostaa sitä mitä itse haluaa..pääasia on se muistaminen..!! =)

Tosi ihanalta lahjalta kuulostaa! Ikinä en ole ostanut eikä tulisi mieleenkään ostaa kummilapsellekaan yli 50 euron lahjaa, eikä tulisi mieleenkään odottaa sellaista oman lapsen kummeilta.

ei ollenkaan tökerö tai huono. lahja ei koskaan voi olla tökerö eikä huono kun se sydämmestä annetaan =) joillain on rahaa, joillain ei, oman tilanteen mukaan lahjan arvo ja vaikka rahaa olisi on itse lahja tärkeämpi kuin sen arvo. rahalla saa kaikenlaista, myös huonoja lahjoja jos ei saajan mieleen vaikka miljoonan maksaisi! jos vanhemmat haluavat kalliimpaa niin ostakoot..

Mikä lahja tuntuu itsestä sopivalta niin sellaisen voi antaa. Mainitsemasi lahja on varmasti kiva. Minusta on aivan uskomatonta jos kummit ehdottelis jotain 50e lahjaa :o Suuremmat hankinnat saa vanhemmat itse ostaa.

Yhteistyössä