Onko luottotiedoton todellakin kakkosluokan kansalainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei hemmetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, emmä oo fiksuksi itteeni väittänytkään. Mut osaanpa ainakin talouteni hoitaa. Enkä jaksa lukea noita kaikkia ruikutuksia, tulee vaan paha mieli ihmisten hölmöydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja miimiiminä;22136371:
Itkettää melkeen kun näitä lukee. Oma elämä on niin pilalla luottohäiriömerkinnän vuoksi että olen ollut monesti vähällä oikeasti tappaa itseni. En tule koskaan olemaan "kunnon kansalainen", vaan luottohäiriömerkintä seuraa iän päivää - siltä ainakin tuntuu.
Kaikki vaan lyttäävät ja sanovat että oma on vikasi.

Lapsi on tulossa, en saa asuntoa, en vakuutuksia, en mitään, haluaisin kuolla. Velkaa on n. 7000 euroa ja ne on tullut tehtyä joskus 18-vuotiaana. Olen opiskelija niin ei ole millä maksaa. Helppo se on niiden puhua ketkä ei ole koskaan tehneet virheitä raha-asioiden kanssa. Antaisin mitä vaan jos saisi nuo velat pois. Suuri osa veloista on tullut muuten kuin omaa syytäni, mut minkäs teet.

En jaksa enää tätä ja ymmärrän ihmisiä jotka päättää päivänsä velkojen takia.

HAE VELKASANEERAUKSEEN. saat pitää veronpalautuksesi ja saat ihn normaalisti tienatakin, ennkuin sulta otetaan jotkain pois, siitäkin otetan yleensä vaan osa. Eism jos on sovittu että veronpalautukset saa pitää 800e asti, niin sinä sat oikeasti sen 800e. kaikki sen ylimenvä osakin jaetaan nii että sitä menee puolet eli jos olet saamassa 1000e palautuksia niin sula meneekin van 100e ulosottoon. ja sit kunon ollut velkasanerauksessa 5 vuotta, sun tiedot puhdistuu, olit maksanut velkasi tai ei. Ihanaa jos on esim 20vuotta sitten tapahtunut juttu ja saat vihdoin ja vimein pois.

Me ollaan velkasaneerauksessa, ja meillä on appiukon vanhat taloalinat maksetavana. ( koskaan appiukko ei sillä rahalla ostanut taloa, vaan joi kaikki rahat)

Mulla ulosotossa n. 5000 ja lyhennän sitä kuukausittain "sen ei kannattavan määrän" 50e. Ulosottovelka lyhenee tuolla määrällä 7e/kk, loput menee korkoihin.

Katoppa ap kunnolla ne keittiönoidan laskelmat: muutaman vuoden päästä se kuuden tonnin velka, jonka maksais nopeesti pois, onki huomattavasti isompi velka ja vaikeempi maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22135399:
Kyllä kai se useimmilla perusolettamus on, että jos velkaa tekee, sitä nyt ainakin yrittää maksaa poiskin eikä anna korkojen kasvaa vuosikausia. Lyhentää edes vähän. Jos viidessä vuodessa ei ole pystynyt euroakaan velkaansa lyhentämään, niin silloin eletään niin kädestä suuhun, että mites sen vuokran maksamisen kanssa on, jos tuleekin jotain ylättävää ja tulot alenee? Mä en pidä luottotiedottomia kakkosluokan kansalaisena, mutta en luultavasti vuokraisi omistamaani asuntoa luottotiedottomalle ilman, että tällä on takaaja vuokranmaksulleen.

Jos joutuu velkakierteeseen tai muuten maksuvaikeuksiin ja velat menevät perintään, niistä voi olla lähes mahdoton selvitä (työläisen palkalla), koska suuri osa maksuista kuluu perintäkuluihin ja korkoihin. Kaikki eivät jaksa puurtaa töitä vuosikausia saadakseen lopulta velat maksettua kun ulosoton jälkeen palkasta jää käteen saman verran kuin toimeentulotuen saajilla.

Jos joutuu velkakierteeseen tai muuten maksuvaikeuksiin ja velat menevät perintään, niistä voi olla lähes mahdoton selvitä (työläisen palkalla), koska suuri osa maksuista kuluu perintäkuluihin ja korkoihin. Kaikki eivät jaksa puurtaa töitä vuosikausia saadakseen lopulta velat maksettua kun ulosoton jälkeen palkasta jää käteen saman verran kuin toimeentulotuen saajilla.
Tiedän, että sellaisiakin ihmisiä on, jotka velkakierteeseen joutuvat. Mutta sekin on valinta, jos ei halua yrittää maksella edes niitä korkoja ja perintäkuluja. Ja kuten sanoin, en pidä heitäkään kakkosluokan kansalaisina, mutten myöskään vuokraisi heille asuntoani, koska heidän ei ole kannattavaa edes yrittää selviytyä veloistaan ja jos heille tulisi maksuvaikeuksia vuokran kanssa, vuokra menisi sinne samaan velkapinoon, jota ei koskaan maksettaisi.

Sen kummemmin lukematta niin joo, kyllä mä tunnen oloni ihan pahemmakskin roistoks kun merkintä on, siitäkin huolimatta että velat on maksettu..(sillä pienellä työläisen palkalla... :whistle: ) Elo menee vaan niin saakelin hankalaks..

[QUOTE="vieras";22135485]No se on todennäköisempää, ettei maksa vuokraa kuin sellainen, joka on aina hoitanut raha-asiansa hyvin. Muut kulkevat ikävä kyllä usein käsi kädessä edellisen kanssa. Tietysti vuokranantaja haluaa mieluummin todennäköisesti luotettavan vuokralaisen, kuin sellaisen joka ehkä hyvässä tapauksessa kuuluu "parantuneiden" velallisten joukkoon. Ei vuokraaminen hyväntekeväisyyttä kuitenkaan ole.[/QUOTE]

Aina olen vuokrani maksanut vaikka luottotiedot nyt pariksi vuodeksi menivätkin. Aivan käsittämätön ajatus että olisin joku kauhea holtiton vuokralainen ja sotkisin paikat. Olen talon hiljaisin asukas, töissä vaan käyn, en juhli, siivoan asunnon säännöllisesti jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohhoh:
Aina olen vuokrani maksanut vaikka luottotiedot nyt pariksi vuodeksi menivätkin. Aivan käsittämätön ajatus että olisin joku kauhea holtiton vuokralainen ja sotkisin paikat. Olen talon hiljaisin asukas, töissä vaan käyn, en juhli, siivoan asunnon säännöllisesti jne.

Mistä se vuokranantaja sen tietäisi ellei ole selvänäkijä?

Yhteistyössä