M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tuolla yhdessäkin ketjussa säälitään vuokranantajaa jos se ei hoksaa katsoa luottotietoja.
Luottotiedottoman on aikalailla mahdotonta saada vakuutuksia.
Ei saa tilata laskulle tai osamaksulle.
Ajatellaanko tosiaan heti että kun luottotiedot on menneet, ei ihminen enää ikinä hoida laskujaan ja on osapuilleen pelkkää paskaa, yhteiskunnan loskaa???
Minulla luottotiedot menivät n. 5 vuotta sitten, enkä ole saanut euroakaan siitä 6 tuhannesta eurosta lyhennettyä, mutta koko tämän 5 vuotta olen jokaisen laskuni maksanut mitä on normaalisti tullut ja aion maksaakin. Velkaa lyhennän sitten joskus jos taloudellinen tilanteeni paranee.
Vakuutus olisi kiva saada, vaan kun olen lokaa, niin en saa.
Ei tarvitse olla edes luottotiedoton ollakseen toisen luokan kansalainen. Olen työssäkäyvä, maksuhäiriötön nainen joka ei saa edes pientä lainaa ilman takaajia.![]()
Ikäväähän se on, mutta ei pankit ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia. Ne haluavat omansa pois joko velalliselta tai sitten takaajilta.Ei tarvitse olla edes luottotiedoton ollakseen toisen luokan kansalainen. Olen työssäkäyvä, maksuhäiriötön nainen joka ei saa edes pientä lainaa ilman takaajia.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22135448:Ja miten niin 6000 euron velkaa ei kannata lyhentää 600 eurolla vuodessa vaan on järkevämpää antaa sen kasvaa korkoa koko ajan?
Itse sain vuokra-asunnon ilman luottotietoja vaikka vuokranantaja niitä kysyi ja tarkistikin löytäen pitkän listan merkintöjä, jotka sain erotessanni kun toinen osapuoli ei hoitanutkaan raha-asioita, yhteinen tili, yhteinen talous - no, enpä enää tulevaisuudessa sitä virhettä tee. Ikinä ei ole vuokrista tullut maksuhäiriömerkintöjä. Minulla on myös tuollainen 6000e perinnässä ja sieltä on nyt ajan myötä tullut jopa ehdotuksia lyhentää summaa parikymppiä kuussa ja ilman että korot enää kasvavat. Kohta aion tarjoukseen tarttuakin, vielä ei ole ollut energiaa alkaa niihin paneutua. Veronpalautuksethan toki ovat menneet lyhennyksiin vuosittain. Olen ollut äitiyslomilla ja hoitovapaalla ja tiedän tuon olevan pikkusumma, jonka saan maksettua pian työelämään palattuani. Aion silti rauhassa vielä opiskellakin, vaikka velkasumma roikkuisi odottamassa lopullista maksuansa. Työelämään palattua voin hakea vaikkapa Takuusäätiöltä yhden lainan jolla saan kaikki velat kuitattua ja lyhennän sitten sen vaan pois.
Kovin suurta kannustusta ei ole eikä motivaatiotakaan tällä hetkellä velkaa alkaa pienistä tuloista lyhentää, koska se merkintä tulee joka tapauksessa olemaan vielä ainakin pari vuotta sen jälkeen kun velka on maksettu pois enkä näin ollen konkreettisesti siitä juurikaan nyt hyötyisi, kun en muutenkaan ole esim. hakemassa asuntolainaa lähivuosina.
Mutta eikös nyt ole kuitenkin järkevämpää maksaa edes niitä ulosottokorkoja eikä antaa vielä niidenkin kertyä alkuperäisen velkasumman päälle? Kokonaisvelka ei siitä pienene, mutta ei myöskään suurene. Tai ainakaan suurene niin paljoa kuin jos ei maksa yhtään mitään.koska se 600 menee ulosottokorkoihin, mutta itse velka ei lyhene senttiäkään. Näin se vaan on. Tämän on ihan ulosottomiehen kertomaa. ELi jos maksaa niin pitäisi maksaa JOKA kuukausi tuon 600e ja enemmän, sit vois lyhentyä velkakin.
koska se 600 menee ulosottokorkoihin, mutta itse velka ei lyhene senttiäkään. Näin se vaan on. Tämän on ihan ulosottomiehen kertomaa. ELi jos maksaa niin pitäisi maksaa JOKA kuukausi tuon 600e ja enemmän, sit vois lyhentyä velkakin.
Alkuperäinen kirjoittaja miimiiminä:Itkettää melkeen kun näitä lukee. Oma elämä on niin pilalla luottohäiriömerkinnän vuoksi että olen ollut monesti vähällä oikeasti tappaa itseni. En tule koskaan olemaan "kunnon kansalainen", vaan luottohäiriömerkintä seuraa iän päivää - siltä ainakin tuntuu.
Kaikki vaan lyttäävät ja sanovat että oma on vikasi.
Lapsi on tulossa, en saa asuntoa, en vakuutuksia, en mitään, haluaisin kuolla. Velkaa on n. 7000 euroa ja ne on tullut tehtyä joskus 18-vuotiaana. Olen opiskelija niin ei ole millä maksaa. Helppo se on niiden puhua ketkä ei ole koskaan tehneet virheitä raha-asioiden kanssa. Antaisin mitä vaan jos saisi nuo velat pois. Suuri osa veloista on tullut muuten kuin omaa syytäni, mut minkäs teet.
En jaksa enää tätä ja ymmärrän ihmisiä jotka päättää päivänsä velkojen takia.
Alkuperäinen kirjoittaja miimiiminä:En ole tarkoituksella alkanut tekemään. Tilanne nyt on tämä ja ei voi mitään. Ei tuo sun jossittelu auta mitään. Alkaa nyt vielä mun kasvatustaidoista.. Yksinhuoltajuus odottaa, ei tule olemaan helppoa. Lapsi on parasta mitä mulle on ikinä tapahtunut, kunhan nyt vaan jotenkin eläis siihen asti että pääsee töihin.
Ei sinulla ole velkojen suhteen vielä toivoton tilanne. Älä anna periksi. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja miimiiminä;22136371:Itkettää melkeen kun näitä lukee. Oma elämä on niin pilalla luottohäiriömerkinnän vuoksi että olen ollut monesti vähällä oikeasti tappaa itseni. En tule koskaan olemaan "kunnon kansalainen", vaan luottohäiriömerkintä seuraa iän päivää - siltä ainakin tuntuu.
Kaikki vaan lyttäävät ja sanovat että oma on vikasi.
Lapsi on tulossa, en saa asuntoa, en vakuutuksia, en mitään, haluaisin kuolla. Velkaa on n. 7000 euroa ja ne on tullut tehtyä joskus 18-vuotiaana. Olen opiskelija niin ei ole millä maksaa. Helppo se on niiden puhua ketkä ei ole koskaan tehneet virheitä raha-asioiden kanssa. Antaisin mitä vaan jos saisi nuo velat pois. Suuri osa veloista on tullut muuten kuin omaa syytäni, mut minkäs teet.
En jaksa enää tätä ja ymmärrän ihmisiä jotka päättää päivänsä velkojen takia.
Mä en kestä lukee näitä. Siis ottaa niin kovaa päähän tälläset ruikuttajat. Aina se on ex-puolis/kaveri tms joka on mokannut. Olisko aika katsoa peiliin? Kuinka naiivi on että ottaa toisten lainat omiin nimiinsä? Huh! Joku oli tappamassa itteensä ja raskaana samalla?!? Samaan hengenvetoon totes et ei oo rahaa kun on opiskelija ja velat otettu 18 vuotiaana. Siitä asti ollut opiskelija? Ei pahalla, mutta en mäkään kutsumusammatissani ole, koska on asuntolainat ja lapset jne, eli ei mahdollisuutta alkaa opiskelemaan kun töissäkin on käytävä. Joten teen sitä mistä mulle maksetaan!!!!!! Vittu mitä sakkia.