onko mahdollista isän luotua virallisesti isyydestä/oikeuksistaan/velvollisuuksista;muun kuin adobtion kautta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
meillä lapsen isukki ilmoitti että ei aio nään koskaan lasta hoitaa ja että luopuu oikeuksistaan(mikään puhe ei auta),joten haluaisin siis tosiaan mustaa valkoiselle tämän koska muuten vaikka isästä ei ole hyötyä mulle eikä lapselle jatkossa ollenkaan voisi isä tehdä kiusaa niin kauan ku hällä oikeuksia on.

minulla ei vaan ole virallista puolisoa,eli ei siis ketään joka adobtoisi lapsen omakseen. miten siis käytännössä isä luopuu oikuksistaan,niin että ei voi esi.10v päästä alkaa vaatii asoita!?

toki asia on eri sitten jos lapsi haluaa isäänsä yhteyttä pitää mutta tähänkin asti on pakolla itku kurkussa sinne lähtenyt(vuoden ajan isä hoisi tapaamiset),kunnes nyt ilmoitti että ei aio enään lasta ottaa. ja että on vlmis luopuu oikeksista.

miksi olisi vuosien oikeus tappelut edessä?? en käsitä! isä HALUAA ITSE LUOPUA LAPSESTA kokonaan.

eli siis miten käytänön hommat etenee mihin otan yhteyttä? tai isä?

mä en oikein tiedä, mutta eikös yksinhuoltajuus poista isältä aika paljon oikeuksia? Käsittääkseni sen jälkeen isä ei voi esim. kieltää teitä lähtemästä maasta, eikä isän allekirjotusta tarvita esimerkiksi passiin...

Alkuperäinen kirjoittaja paniikki harmaana:
mä en oikein tiedä, mutta eikös yksinhuoltajuus poista isältä aika paljon oikeuksia? Käsittääkseni sen jälkeen isä ei voi esim. kieltää teitä lähtemästä maasta, eikä isän allekirjotusta tarvita esimerkiksi passiin...

Juu,siis eihän siihen muuta tarvita kuin yksinhuoltajuus.Eli lastenvalvojalle! :wave: Ainahan täytetään ne paperit kun tehdään yhteishuoltajuus,mukana paperi jossa äiti antaa kaikki oikeudet myös isälle.Mutta kun haet yksinhuoltajuuden,mihin isä nähtävästi suostuu yksissä tuumin(?)Niin tuokin asia raukeaa.Silloin vain sinä olet huoltaja,vastuussa lapsesta ja oikeudet vain sinulla.

mulla on yksinhuoltajuus ollut aina. mutta se ei poista isän oikeuksia silti kokonaan. tapaamis oikeus säilyy silti. en siis halua että isä tulee esim.5v päästä vaatii lasta itsnsä luona käymään taas(jos sattuu muuttaa mieltään) koska sitten käytännössä minä rikkoisin lakia jos en antaisi lasta isälle, ja lapsen olis pakko mennä vaikka ei haluaisikaan.

joten haluan 100% vamuuden siitä että tuo mies ei pääse meidän elämään vaikuttamaan. kun herra narsisti ajatelee vain itseään!! niin ja kerrottakoon vielä että tämä lapseni isä uhkasi tuossa puhelimitse piestä oman isäni((suuttu hälle kun isäni käski hoitaa asiat kuntoon, ja lopettaa paskanjauhannan),että sellanen ihana mies.

ja ennen ku joku alkaa vinkuu että vien lapsen isältä,niin huom.tapaamis oikeus ON ISÄN OIKEUS,ei lapsen, koska isä voi kieltäytyä tapaamasta lastaan vaikka lapsi haluaisi tavata isää. mutta tässä tapauksessa lapsi ei halua isää nähdä eikä isä halua joutua huolehtimaan lapsesta.mutta takuulla jos hällä oikeudet säilyy niin isä kyllä tekee kaikkensa vaikeuttaakseen minun elämääni. ja ku siitä retaleesta ei ole lapselle mitään hyötyä, haluan mielummin elää varmuudessa.

Yhteistyössä