Onko mahdollista saada selville kuka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
...on vienyt löytämänsä lompakon löytötavaratoimistoon?

Epäilen, että mun tuttu varasti kotoani mun lompakon, koetti etsiä massit ja vei sitten sen sitten löytötavaratoimistoon itse? En haluaisi epäillä syyttä, mutta en myöskään halua että toistuu.

Mulla on varma vainu, että tää henkilö halusi vain rahat, mutta ei aiheuttaa ongelmia, niin syynäsi lompakon (rahaa siellä ei ollut) ja vei toimistoon ja sanoi mulle, että kannattaa kysyä sieltä.

No löytäjällähän on oikeus löytöpalkkioon, joten kyllä mä ainakin haluaisin, että omistaja ottaa minuun yhteyttä. Jos taasen ei halua löytöpalkkiota voi olla, että palauttaja ei halua tietojaan julki. En kyllä ole varma, voiko tiedon salata.

Ei ollut vissiin löytäjä halunnut löytöpalkkiota, kun mulle ei siitä ainakaan mainittu. Sanoivat, että 4e pitäis maksaa löytötavaratoimistoon (poliisin alainen), mutta viivasivat senkin yli kun ei mulla ollut millä maksaa, vaikka sain kortit takas, niin ne oli kuolletettu, eikä mulla ollut yhtään käteistä.

Sitten onnellinen löytäjä sai lompakkonsa takaisin. Iso hommahan tuo oli. Muista nyt tsekata sen kaverisi touhuja. Ei ehkä kannata kotiinsa päästää. Varmuudellahan tuota ei tiedä ja arka asia. Voi ystävyys mennä, jos ei voi todistaa hänen vieneen. Kuitenkin hyvä miettiä ketä kotiinsa päästää ja siltikin laittaa arvotavarat pois näkyvistä ja katsoa laukkujen ja lompsien perään. Oma kaverini meni laukulleni ja sai kuulla kyllä kunniansa. Tsekkaile ja varaudu.

Tää mun kaveri on mulle tärkeä ja hänen mielenterveysongelmat viimeksi oireilevat kleptomaniana. Oon huolissani, että onko terveys ottamassa takapakkia, jos noin teki.

En voi tietenkään myöskään mennä kysymään, kun on niin hyvin parantunut parin vuoden takaisesta. Katoamisessa on vaan monta outoa asiaa ja mitä enemmän mietin, niin teorialleni löytyy sattumia liikaa ollakseen väärä.

En oikeastaan haluaisi edes ajatella näin, mutta tulee mieleen. Ois helpottavaa tietää, että hukkasin lompsani ihan itse...

Yhteistyössä