Onko makkaravyötäröllisen mahdollista saada kapea vyötärö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pppp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pppp

Vieras
Siis lähtökohta on että painoa pitäisi saada alas yli 10kg. Lähtöpaino oli 76 ja pudottanut olen 3kg karppauksella. Haluan siihen painoon mitä olin ennen lapsia eli 58kg.Onko mitenkään enää mahdollista päästä siihen jos vuosia laiminlyönyt painoansa ja syönyt mitä sattuu. Liikuntaa en nyt harrasta ollenkaan ja kuntosaliin ei varaa. Haluan vaan päästä näistä makkaravyötäröstä eroon. Onko se siis täysin mahdotonta tai vain liian hankalaa. 1kk olen karpannut ja paino tuntuu nyt junnaavan noissa kiloissa eli ei olisi menossa enää alaspäin... =( Tahti tuntuu liian hitaalta.

Täällä tasan samoissa ongelmissa ja lukemissa painiskeleva! En tosin karppaa, mutta herkut olen jättänyt ja vatsa vähän latistunut mutta edelleen sitä höttöä riittää :(

Oletko kokeillut sitä uutta hulavannetta (esim tarjoustalossa nyt tajouksessa)? Mä luulen että kylkilihasten ja vatsalihasten vahvistaminen tekisi erittäin hyvää, ja pitkät reippaat kävelyt. Ite en vaan vielä ole ehtinyt aloittaa...

Sehän riippuu jonkin verran myös vartalonmuodosta. Joillekin kertyy rasvaa takamukseen, joillekin vyötärölle. Koska on mahdotonta (tai ainakin äärettömän epäterveellistä) olla täysin rasvaton, voi olla, että niistä ei koskaan kokonaan pääse. Mutta minusta monet naiset kiinnittävät liikaa huomiota vatsaansa. Ei kukaan ole täydellinen, so what jos on pieni vatsamakkara?

[QUOTE="vieras";24674440]Sehän riippuu jonkin verran myös vartalonmuodosta. Joillekin kertyy rasvaa takamukseen, joillekin vyötärölle. Koska on mahdotonta (tai ainakin äärettömän epäterveellistä) olla täysin rasvaton, voi olla, että niistä ei koskaan kokonaan pääse. Mutta minusta monet naiset kiinnittävät liikaa huomiota vatsaansa. Ei kukaan ole täydellinen, so what jos on pieni vatsamakkara?[/QUOTE]

Miehille on väliä! Se vaan on faktaa! Ihan turha haaveilla miehestä jolla hyvä vartalo jos itsellä ei sellaista ole..

Miehille on väliä! Se vaan on faktaa! Ihan turha haaveilla miehestä jolla hyvä vartalo jos itsellä ei sellaista ole..

Hyvä vartalo ja täysin rasvaton vartalo ovat kaksi eri asiaa. Jos rasvaa kertyy vatsaan, sitä kertyy vatsaan. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että pitää vain maata sohvalla ja syödä sipsejä. Mutta jos sitä kertyy vatsaan, se pitää hyväksyä. Hyvä vartalo voi olla myös henkilöllä, jolla on taipumus kerätä rasvaa vatsaan. Minulla on hyvä vartalo, mutta myös taipumus kerätä rasvaa vatsaan, mutta olen hyväksynyt sen. Olen BMI:n alarajoilla, mutta ihan pienenpieni makkara on silti. En kuitenkaan halua siitä eroon, koska silloin olisin kävelevä luuranko. Sellainen olen joskus ollutkin, mutta se ei ollut mielestäni kovinkaan kaunista.

no mutta kun painoindeksi on 30-31 tällä hetkellä...eli sitä pitäisi pienentää. Painoa siis alaspäin. Mutta miten?
Tämän päivän syömiset.

-tomaatti
-puolikas mozzarella
-tomaatti-kurkku-salaatti, ilman kastiketta
-lämminsavulohta 200g
-karppileipä
-voita vähän
-kalkkunaleikkelettä

Onko hyvät sapuskat vai pitääkö jotain poistaa/lisätä?

no mutta kun painoindeksi on 30-31 tällä hetkellä...eli sitä pitäisi pienentää. Painoa siis alaspäin. Mutta miten?
Tämän päivän syömiset.

-tomaatti
-puolikas mozzarella
-tomaatti-kurkku-salaatti, ilman kastiketta
-lämminsavulohta 200g
-karppileipä
-voita vähän
-kalkkunaleikkelettä

Onko hyvät sapuskat vai pitääkö jotain poistaa/lisätä?

Pysyykö sulla tuolla määrällä nälkä poissa? Minusta on aika vähän. Marjoja, hedelmiä ja vihanneksia voisi olla ehkä enemmänkin, ja proteiinia, esim. rahkaa.

Nimenomaan karpisti pysyy nälkä pitkään poissa. Muilla ruokavalioilla tekee mieli puputtaa ja makeanhimo kova.
Karppi ei saa syödä hedelmiä. Mitä vihanneksia vielä lisäisin tuohon?
Maitorahka ei kyllä mene pelkästään ja sitten siihen pitäisi ainakin lisätä kermaa ja marjoja. Mitään makeutusainehöttöjä en viitsi syödä paljoa. =)

Rupesin pudottamaan painoa 71kg:sta. Vyötärönympärys oli alle 90cm mutta reilusti yli 80cm:n, riskirajan.
Ekat 15kg pudotin ruokavaliolla. Viimeisten 5:n kg:n pudotuksen aikana otin mukaan youtubesta löytyviä jumppavideoita. Pilates abs, abs 8min yms. 79cm on nyt 66cm ja painoa 51kg.

Nimenomaan karpisti pysyy nälkä pitkään poissa. Muilla ruokavalioilla tekee mieli puputtaa ja makeanhimo kova.
Karppi ei saa syödä hedelmiä. Mitä vihanneksia vielä lisäisin tuohon?
Maitorahka ei kyllä mene pelkästään ja sitten siihen pitäisi ainakin lisätä kermaa ja marjoja. Mitään makeutusainehöttöjä en viitsi syödä paljoa. =)

No niinpä tietysti, multa oli mennyt tuo karppauskohta ihan ohi.

Voitko syödä jugurttia? Mä sekoitan sitä rahkaan.

Nyt on kyllä ehkä parempi lopettaa neuvominen, kun tuo karppaus ei ole mun osaamisaluetta. Tsemppiä kuitenkin painonpudotukseen! :)

Painonpudotus ei olikeasti ole mitään rakettitiedettä =).
Oikeastaan ainoa mitä sä tarviit on ITSEKURI, muu tulee siinä sivussa. Sinä itse päätät, mitä mätät suustasi alas. Mä olen 176 cm ja parhaimmillani painoin 62 kg (olin silloin kin muka olevinani läski, kun katsoin peiliin :O ). Nyt painan yli 80 kg enkä ilkeä katsoa peiliin sen ohi kulkiessani, niin paljon harmittaa.

Se, millä mä sain 10 kg aikanaan laihdutettua oli, että jätin makeat pois. Pari ekaa viikkoa oli ihan saatanasta, kun niin paljon teki karkkia mieli. Mutta kun tuon ajan kesti, mielitekokin jotenkin kummasti hävisi :).

Tärkeämpää kuin liikunta on se, mitä laitat suuhusi. Liikuntakin toki tukee painonpudotusta ja kiinteyttää, mutta se mitä mätä suuhusi on se ratkaisevin asia. Kävele reippaita lenkkejä. Kun kunto antaa myöten, aloita hölkkä. Tee iltaisin vatsalihasliikkeitä. Tuo on ilmaista.

Karpatessa/laihtuessa on mahan kohilta hävinnyt 26cm, painoa pudonnut 19kg.
Lantiosta/pepusta lähtenyt 23cm.

Ruokavaliolla lähti ekat 15kg ja 20cm. Sen jälkeen tullut liikunta mukaan enemmi ja vähemmin, ei kuitenkaan mikään kuntosali.

Siis lähtökohta on että painoa pitäisi saada alas yli 10kg. Lähtöpaino oli 76 ja pudottanut olen 3kg karppauksella. Haluan siihen painoon mitä olin ennen lapsia eli 58kg.Onko mitenkään enää mahdollista päästä siihen jos vuosia laiminlyönyt painoansa ja syönyt mitä sattuu. Liikuntaa en nyt harrasta ollenkaan ja kuntosaliin ei varaa. Haluan vaan päästä näistä makkaravyötäröstä eroon. Onko se siis täysin mahdotonta tai vain liian hankalaa. 1kk olen karpannut ja paino tuntuu nyt junnaavan noissa kiloissa eli ei olisi menossa enää alaspäin... =( Tahti tuntuu liian hitaalta.

On mahdollista, Se on läskiä mikä lähtee laihduttamalla. Kun pääset takaisin 58kg, niin vannon, että makkarat ovat lähteneet tai ovat sillä tasolla millä olivat aiemminkin. Ja unohda se karppaus! Syöt terveellisesti ja kohtuullisesti 5 ateriaa päivässä. Juo vettä maidon yms. tilalta. Juustot ja herkut pois.

Yhteistyössä