Onko Mansikka kaunis nimi lapselle? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisulka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
a040.gif

Näkyy olevan jonkin verran Mansikoita Suomessa ennestäänkin eli lienee ihan ok antaa lapselle nimeksi.
Omassa päässäni törmäsin siihen, etten osaa mieltää millainen tyttö /poika olisi Mansikka. Esim Omena- ja Kaneli-nimisistä tytöistä on vahvat, positiiviset mielikuvat... Mansikasta ei mitään.
Toisaalta satunnaisen nettituttavan mielikuvattomuuden tuskin kannattaa antaa vaikuttaa siihen, antaako pitämänsä nimen lapselleen vai ei.
Eli jos itse pidätte niin sitten nimi on hyvä.
:)

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Kommentoimatta mitenkään tuon aloituksen muita seikkoja, niin Mansikka on ihan ok nimenä, eikä siitä saa heti väännettyä ikäviä lempinimiäkään. Tietysti mansikasta tulee mieleen punaisena hehkuva pallero, joten toivottavasti vanhemmat eivät periytä pikku Manskulleen herkästi punoittavaa ihoa!

Luontonimistä löytyy hurjempiakin vaihtoehtoja.

Tulee tuosta nimestä lehmät kyllä vahvasti mieleen, ja en oikein tykkää että jonkun sukunimi on jollain etunimenä. Esimerkiksi Hilla tai Vadelma paljon pehmeämpiä ja mukavampia luontonimiä.

Ja tuossa kirjoitustyylissä on kyllä jotain karmivaa. Hiukan jopa toivoisin, että odottelisitte jonkin aikaa sen vauvan teon aloittamista. Ei tuo sun kuvailema luottamusongelma ole oikein kypsien vanhempien merkki...

Juupa jaapa joopa joo ... taas tullut sellasta palautetta, et korvat voisi punottaa mut yks asiallinenkin pointti tossa oli, eli just toi että jos on punottava ihonlaatu...mikä se nyt oli??Terracotta ihoko vai mikä...et sitten voisi olla tosi kiusallista jos olisi Mansikka nimenä :( Mut toisaalta myös tosi söpöä..jos nyt tuun raskaaksi ja typy syntyy niin Mansikka siitä tulee :) Mun ihana ikioma pikkuinen kaunotar Mansikka :) Mut jos syntyy poika niin ei siitä kuiteskaan tuu Mustikkaa :laugh: Tai hei toisaalta miksipä ei....*pohtii*

Ei ainakaan etunimeksi Mansikkaa mielestäni. Itse pidän enemmän Vadelmasta. Jos pitäisi laittaa etunimeksi jompi kumpi, niin sitten Vadelma. Mielummin ei kuitenkaan kumpaakaan etunimeksi. Mansikasta tulee mieleen lehmä ja Vadelmasta vitsaillaan kaikenlaista kuten tosin Mansikastakin. Laita mielummin toiseksi tai kolmanneksi nimeksi tuo Mansikka. Itsekkin voisin laittaa toiseksi nimeksi Vadelma. :)

Yhteistyössä