Onko matkarattaat hyvät ihan kaikenlaisessa käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitäiskö ostaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitäiskö ostaa?

Vieras
Tykkään noista yhdistelmistä, kun ne on niin tukevat työntää ja pääsee maastossa kuin maastossa. Monet kehuu matkarattaita, että ovat kätevät ottaa autoon mukaan ja helppo pyöritellä kaupungissa... mutta onko ne hyvät työnnettävät myös vaikka esim. hiekkatiellä? Etää jos lähtee pitemmälle kävelylenkille, niin onko hyvät? Monet snaoo, etteivät tarvitse enää 1v jälkeen yhdistelmiä, kun on matkarattaat... mutta minä vähän mietin, että onko ne hyvät...

Ei ainakaan meidän matkrattaat ole. Niissä on sellaset rempulapyörät edessä, jotka sai kyllä lukittua suoraan asentoon, mutta se lukitus juttu hajosi aika pian. Paremmat ovat mielestäni kasaan taitettavat kuomurattaat. Menevät melkein samaan tilaan kuin matkrattaat. En sitten tiedäjos laadukkaammat matkarattaat ois.

Niillä ei kyllä tee yhtään mitään hiekkatiellä,kerran kokeilin, mut en päässy ees omasta pihasta pois. Mut kaupungilla ne on tosi kätevät, niillä pääsee paljon näppäremmin liikkumaan ku yhdistelmillä. Meillä on siis kummatkin, maastoajoon :) yhdistelmät ja kupunkiin matkikset!

En itse ainakaan tykkää matkarattaista normaalikäytössä, asumme maalla ja täällä ei ainakaan pienipyöräisillä matkarattailla pääse, välillä tiet liejulla ja lumella. Kyllä yhdistelmät on mulla ainakin ollu parhaat ja ilmakumipyörillä ehdottomasti. Matkarattaita käytän vain lähinnä autossa vararattaina, aika vähän tarttenu enää kun kuopus jo 2 v. Kaupoissakin istunu puolivuotiaasta ostoskärryssä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niillä ei kyllä tee yhtään mitään hiekkatiellä,kerran kokeilin, mut en päässy ees omasta pihasta pois. Mut kaupungilla ne on tosi kätevät, niillä pääsee paljon näppäremmin liikkumaan ku yhdistelmillä. Meillä on siis kummatkin, maastoajoon :) yhdistelmät ja kupunkiin matkikset!

Varmaan ois hyvä, jos ois molemmat... mutta mietin, että onko noille matkarattaille nyt niiiiin paljon tarvetta... Tai sitten, että pärjäiskö kokonaan ilman yhdistelmiä, kun niille ois jo ostaja...

En ostais oikeita matkarattaita ainoiksi rattaiksi, jos on tarkotus kulkea muillakin kuin asfalttiteillä.. Enkä välttämättä sittenkään. Matkarattaissa yleensä kaposet renkaat ja osassa malleissa pieni halkaisijakin, joten kyllä hankalat työntää muulla pinnalla kuin asfaltilla, hiekka, savi, lumi jne..

Mulla on emmaljungan scooterit, niissä hyvän kokoiset renkaat, keposet työntää myös huonommillakin teillä.

Menisin lastentarvikeliikkeeseen kyl tutustumaan ja kyseleen asiantuntevilta myyjiltä tarkkaan eroja. Vaikka sit ostaiski käytettynä. Itse kaipaan omiini ainoastaan heittoaisaa, mutta ilmankin pärjää. :)

Riippuu vähä myös mallista. Meillä käytetyt cracot ja mies ei suostu muita käyttämään. Talvella itse tykkään jos lunta tulis niin käyttää yhdistelmiä mutta kesällä matkarattaat on ihan parhaat. Lisäksi sellainen missä suht isot pyörät on hyvät myöt hiekkatiellä. lisäksi niissä on monesti tilaa juomapulloillekin. Ja ne on noin puolet kevyemmät kuin yhdistelmät.

Alkuperäinen kirjoittaja pitäiskö ostaa?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmaan ois hyvä, jos ois molemmat... mutta mietin, että onko noille matkarattaille nyt niiiiin paljon tarvetta... Tai sitten, että pärjäiskö kokonaan ilman yhdistelmiä, kun niille ois jo ostaja...

Itse myin omat yhdistelmät tilan puutteen vuoksi, kun ostin nuo kuomurattaat. Noissa ei oo ilmakumipyöriä vaan ilmakennopyörät ja eipä tartte täytellä ilmaa renkaisiin :) Aluks ehkä kaipasin niit takas sen takia, että niissä oli mun mielestä hieman mukavampi nukuttaa päikkäreille, mutta hyvin on noissaki nukkunu sen lyhyen aikaa mitä päivällä nukkuu. Scootereissa ei muuten saa selkänojaa aivan alas.

Mulla lapsia kahdessa eri ikäpolvessa. En ole koskaan tykännyt matkarattaista. Ne ovat esim. mukulakivisellä torilla tosi hankalat.

Ostin rattaat, jotka menevät pieneen tilaan ja jossa on isot, levät pyörät. Ne toimivat hyvin matkoilla ja myös lenkkeilen pururadalla niiden kanssa (lapsi tietty kyydissä, hih).

Minä en ainakaan tykkää; pieneen tilaan mahtumisen takia ollaan nyt kesäreissuilla jouduttu käyttämään matkarattaita ja hiekkatiellä, leikkipuistoissa, nurmikolla saa työntää ihan tosissaan, lisäksi täytyy aina katukivetyksissä nostaa eturenkaita vaikka isot ovatkin, kun tavalliset rattaat menisivät vain työntämällä yli.

mä oon tykännyt matkarattaista kaupungilla ollessa, mutten talvella. Talvella on ollut käytössä kunnon yhdistelmät. Missään hiekalla ainakaan meidän matkarattaat ei kulje, joten ne on kyllä ehdottomasti vaan kaupunkikäyttöön. Ulkomailla, jopa rantalomakohteissa, matkarattaat on kyllä olllut hyvät, mutta meidän lapsi on sen verran iso, ettei enää rattaissa paljoa istu (koha 2v).

Miellyttävämmät ja mukavammat työntää yhdistelmät on ihan ehdottomasti. Mutta ainakin täällä pk-seudulla julkisissa yms. matkarattaat on kyllä helpommat (paitsi toi katukivetys-juttu, matkarattailla se on välillä tosi hankalaa, samoin ratikkakiskot aiheuttaa ongelmia).

Meillä on ollut yhdistelmät ja paritkin eri merkkiset matkarattaat. Matkarattaat oli tosi huonot hiekkatiellä tai ylipäätään lenkillä. Kauppareissuilla lähinnä käytettiin. Nyt kun kuopus ei enää nuku päiväunia ulkona, meillä on käytössä Brio Racet. Todella hyvät rattaat. Kulkeva hyvin lumessa ja hiekkatiellä. Ovat kuitenkin huomattavasti kevyemmät kuin yhdistelmät ja kuitenkin paljon tukevammat kuin matkarattaat. Selkänoja menee vain ns lepoasentoon eli ei käy sellaiselle lapselle, joka nukkuu jatkuvasti rattaissa. Pienet tirsat niissä voi hyvinkin ottaa silloin tällöin. Myin isot yhdistelmät ja rimpulat matkarattaat pois ja vaihdoin näihin briohin ja todella tyytyväinen olen ollut.

Uusimmat

Yhteistyössä