Onko meillä teidän mittapuun mukaan tarpeeksi perheen yhteistä aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Meidän perheen normaali rytmi menee näin. Arkisin minä olen töissä klo 7.30-16.30 (työmatkoineen) ja mies 10.30-19.30. Lapset menee nukkumaan klo 20-21. Minulla on aina viikonloput vapaat ja miehellä yleensä yksi arkivapaa ja lauantiat töissä klo 9-16. Kesälomat on viimeset kolme vuotta ollut eri aikaan, eikä muitakaan lomia ole yhtäaikaa ollut. Minusta perheen yhteistä aikaa ja samoin minun ja miehen kahdenkeskistä aikaa on ihan liian vähän, mutta tiedän kyllä että monilla sitä on vielä vähemmän.

Ei teillä kyllä kovin paljon yhteistä aikaa oo. :whistle:
Meillä on taas aivan toisenlainen tilanne,kotosalla ollaan kaikki enimmäkseen.
Siihenki saattaa tylsistyä/kyllästyä pitemmän päälle.
:/

Liian vähän aikaa teillä on,mutta niin se on meilläkin. Jotenkin siihen tottuu ja sitten kun kaikki ollaan yhessä vietetään se myös yhessä ulkoillen tai lautapelien kesken. Meillä syynä on minun ilta/yö painotteinen vuorotyö ja miehen yritteliäisyys. Tosin nyt me ollaan saatu olla enemmän yhessä 5pv kun oon sairaslomalla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Minun mittapuuni mukaan teilla on liian vahan yhteista aikaa.

Mutta jos tuo teille sopii, niin mikapa siina.

Mielellään ottasin lisää yhteistä aikaa, mutta eipä ole mahdollista. Näin on pärjättävä, vaikka kyllä vetää välillä parisuhteen tiukille :(

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Meidän perheen normaali rytmi menee näin. Arkisin minä olen töissä klo 7.30-16.30 (työmatkoineen) ja mies 10.30-19.30. Lapset menee nukkumaan klo 20-21. Minulla on aina viikonloput vapaat ja miehellä yleensä yksi arkivapaa ja lauantiat töissä klo 9-16. Kesälomat on viimeset kolme vuotta ollut eri aikaan, eikä muitakaan lomia ole yhtäaikaa ollut. Minusta perheen yhteistä aikaa ja samoin minun ja miehen kahdenkeskistä aikaa on ihan liian vähän, mutta tiedän kyllä että monilla sitä on vielä vähemmän.

Vähän tai ei, niin eikös se arki tuota ole ainakin työssäkäyvillä. Jos ei nyt siten satu olemaan lottovoittaja tai perinyt rikkauksia.

Meillä menee niin että minä olen töissä 8.00-18.00 työmatkat mukaanlukien ja miestä ei viikolla näy kotona ollenkaan. Mitäs siihen sanotte B)
Lapset on varmaan isompia kuin ap:lla. Heillä on omat menonsa. Me kotikulmilla olevat kokoonnumme arki-iltaisin syömään n. 19.00 aikoihin yhdessä , jos nyt joku ei ole harrastuksissaan. Silti tiedämme missä kukin on ja miten kenelläkin menee. Huolet ja murheet kuin myös ilot ehtii puhua illalla.
En ihan heti keksi miten sitä aikaa saisi lisää , mutta onneksi on sentään lomat.
Minusta on turha jeesustella vähäistä yhteistä aikaa niin kauan kuin ei siihen ole muutakaan ratkaisua, kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka suussa .
Ja lapset ovat pieniä niin vähän aikaa, se on totta. Elämä ei kuitenkaan mene aina niin kuin suunnitellaan ja lasten vuoksi töitäkin tehdään, että ainakin niille lapsen lapsille olisi sitten paremmat puitteet....

Yhteistyössä