Onko mies saamaton vai minä vaativa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "bella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
... tyypillistä naisille. MINÄ MINÄ MINÄ .. miksi luulet että sä voit "sanella" mitkä asiat kotona hoidetaan ja missä järjestyksessä, yhdessähän te siinä elätte. Taidat kuitenkin unohtaa että miehesi käy 8-16 töissä, hoitaa koirat, käy auttamassa vanhempiaan. Joten ole onellinen että kaverisi ei istu siinä sohvalla kittaamassa kaljaa kaiket illat.

Ota sinä hyvä ihminen rauhallisesti ja lopeta "saneleminen". Johtaa ainoastaan tuhrautumiseen-> nalkuttamiseen ja lopulta eroon. Ihmisten pitää oppia elämään yhdessä ja hyväksymään toiset sellaisenaan ku ne on.

Ota vähän rennommin ap, kyllä se vauva sieltä syntyy vaikkei olisikaan kaikkia pyykkejä silitetty, multia vaihdettu, amppelikoukkuja ruuvattuna kattoon tai terassia pesty.
Ja kerta mies on isyyslomalla sen 2viikkoa niin siinähän mies kerkeää tehdä jo paljon.

Vaikka nyt tuntuukin että kaiken pitäisi olla valmista ennen kuin se vauva syntyy niin kyllä ne asiat sujuu vaikkei valmista olisikaan. Itse sain tuon kokea toisen syntymän jälkeen kun mies meni vasta meidän sairaalassaolo aikana ostamaan pinnasängyt ja muut tarvikkeet; nuo asiat olisin halunnut ehdottomasti olevan valmiina viikkoja ennen. Mutta eipä sekään sitten maailmaa kaatanut.

Miehesi mielestäni osallistuu hyvin, hoitaa lastanne iltaisin, tekee joitain kotihommia ja ns. antaa sulle omaa aikaa sunnuntaisin. Ainoa että miksi miehen pitää noin usein käydä salilla, kerta rästihommia on niin miksei voisi ne hoitaa ensin alta pois, noihin salilla käytettäviin tunteihin viikossa olisi jo monta hommaa hoidettu.

En mä mielestäni ole nalkuttanut, jos pyydän joskus, että voisitko laittaa palovaroittimet kattoon. Ekassa postauksessahan kirjoitin, etten missään nimessä luettele hommia kerralla, kun ahdistuuhan tuo siitä - eli en mielestäni "sanele". Kyllä miehen kuuluukin sitä imurointia hoitaa, hän sen koiran halusi ja minä sanoin, että ottakoon sillä ehdolla että sen hoitaa (ja toki siihen kuuluu imurointi lähes joka päivä karvanlähtöaikaan). Se lienee miehen oma valinta. Ja auton kuluista, luotto on yhteisissä nimissä eikä se mun vanhempainpäiväraha/äitiyspäiväraha montaa satasta miehen palkasta jää, joten enköhän mäkin oman korteni tässä kekoon kanna.

Ehkä tämä kuulostaa valittamiselta täällä palstalla, mutta en mä valita, edes siitä, etten mä pääse harrastuksiin ollenkaan nyt ja joudun hoitamaan kaiken vauvaan liittyvän yksin, kun mies ramppaa harrastuksissaan joka toinen päivä vähintään. En mä sano sille tuosta mitään, sanon että mene vain, kun tiedän, että se tekee sille hyvää. Mutta ei se poista sitä tosi asiaa, että kun mies on salilla klo.20.30-22, niin minä täällä sillä välin teen kaikki päivällä rästiin jääneet kotityöt, vaikka jalat on ihan turvonneet ja kipeät.

mä ainakin tykkäisin jos vaimo tekis listan asioista jotka pitää hoitaa, kunhan vaan kaikilla riveillä ei ole eräpäivänä "eilen"

olishan se aina aika voittajafiilis kun sais vetää viimeisenkin tehtävän yli viivan

Pitäisikö sitä sitten yrittää... Pelkään vaan, että ahdistuu entisestään kun näkee listan. Kun sanoo aina, että miks aina mietit tekemättömiä töitä... Öö, kuka ne miettii jos en minä?

Mitä ihmeen asiaa teillä on kaupunkiin joka lauantai? Jos yhden lauantain tekee rästihommia niin saa jo pirusti aikaan. Ostaa vaikka valmista ruokaa tai tekee etukäteen niin ei mene siihen aikaa. Toihan on vaan järjestelykysymys. Jotkut tykkää tehdä hommia kerralla pois eikä niin että työpäivän päätteeks olis aina jotain tehtävää.

Mun mies on aikalailla samanlainen, ja mun mielestä se on saamaton :D toisaalta tiedän, että itse olen sellainen satalasissa kulkeva ikiliikkuja, jonka pitäisi joskus vaan höllätä.

Niinpä mä teen 80% kaikista kodintöistä. Jos mulla on miehelle hommia, latelen niitä hälle yksi kerrallaan. Esim tänään pyysin miestä kiipeemään katonrajaan laittamaan lapsen verhot, teki sen pois päiväjärjestyksestä niin loppupäivän sit annan sen olla rauhassa :D (toki lasta hoitaa ja näin mutta mitään ei-kiireellistä ja ei-arkista hommaa en sille nakita)

Se miehesi on oikeasti voinut ajatella ettei niillä hommilla nyt niin kiire ole ja että hän tekee ne alta pois sitten isyyslomalla.
Ja sitten kun isyyslomalla ryhtyy toimeen niin saattaakin siinä touhutessaan miettiä itsekseen että olisi kannattanut kuunnella sitä vaimoa ja tehdä näitä alta pois pikkuhiljaa eikä kerralla kaikkea..

Kyllä mä sua ap oikeasti ymmärrän, mun mies on aivan samanlainen ja itse tykkään/haluan saada kaikki valmiiksi mahdollisimman nopeasti.
Mielestäni koti on se ykkönen ja pyrin aina että se on kaikin puolin kunnossa. Mutta mieheni mielestä kaikki kerkeää tehdä aina joskus tulevaisuudessa ja aina se on se seuraava viikonloppu ja taas seuraava viikonloppu jne.
Yleensä miehen rästihommat tulee tehdyksi siinä vaiheessa kun muutamme, jolloin ne on pakko tehdä. Ja sitten uuden kodin hommat saa taas odottaa.
Mutta jospa sun mies saisi nyt nuo teidän hommat tehtyä, mäkin jään odottamaan seuraavaa viikonloppua odottavaa varaston siivousta.. :D

Oletpa sä tylsä ihminen,listaat hommia joita olet tehnyt: KETÄ KIINNOSTAA? Ala nauttia elämästä, tuolla menolla olet burnoutissa kun täytät 40. Ei elämä ole pelkkää suorittamista, varsinkaan kotona.

Yhteistyössä