Onko meillä toivoakaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyynel"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyynel"

Vieras
Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä siitä lähtien, kun minä olin 17 ja mies 23.

Nyt vanhempana ja viisaampana haaveissa olisi talo ja pari lasta. Olen juuri aloittamassa opiskelun toiseen ammattiin, että saisin paremmin töitä. Nykyisessä ammatissa kun tilanne on aivan surkea, voisi sanoa mahdoton.
Tilanne siis se, että miehellä luottotiedot menneet ja kaikenlaista velkaa, olleet ulosotossa ja välillä taas takaisin perinnässä/velkojalla. Tarkkaa summaa en tiedä paljonko sinne on kertynyt. Pahoin kuitenkin pelkään, että summa kasvanut vuosien varrella sellaiseksi, että kyseessä pitkä penni.

Kysymys siis kuuluu, että onkohan meillä toivoakaan minkäänlaisesta asuntolainasta tulevaisuudessa? Minulla siis luottotiedot olleet aina kunnossa. Tarvitaanko armoton määrä takaajia vai miten? Te, joilla on kokemusta, oletteko saaneet asuntolainaa ja jos, niin kuinka paljon? Kertokaa kaikki.

Olen yökaudet itkenyt tätä tilannetta, että onko minulla minkäänlaista tulevaisuutta rakastamani ihmisen kanssa, joka nuoruuden toilailuillaan tuntuu pilanneen kaiken.

no ne nuoruuden toilailut nyt ensin kuriin... eli yhteys pankkiin ja yksilaina jolla maksetaan kaikki veltat pois! Harkitsisin kyl ennemmin vuokralla asumista tuollaisen ihmisen kanssa kuin omaa taloa..

Niin no, ne ulosottovelat on vaan hoidettava ensin. Soitatte ulosottoon ja kysytte paljonko siellä on maksettavia, miehesi tekee maksusuunnitelman ja maksaa ne pois. Miehesi saa luottotietonsa kuntoon aikanaan, kunhan kaikki velat on maksettu ja tietty aika kulunut, eikä uusia velkoja tule. Näin hän todistaa olevansa maksukykyinen. Kun rekisteri on tyhjä ja luottotiedot palautuneet, voi teillä olla toivoa yhteisen asuntolainan saamisesta. Sitä ennen kyllä ei mahdollisuuksia.

Minunkin miehellä oli pitkään luottotiedoissa merkintä nuoruuden toilailujen takia. Se kiristi tunnelmaa etenkin suhteen alkuvaiheessa, kun asia kävi ilmi. Rakkaus mieheen kuitenkin voitti ja vaikka hän hetken eli ns. minun siivellä, en ole katunut päivääkään. Hän maksoi velkoja yhdessä suhteemme vaiheessa niin, että hänelle jäi vain suojaosuus, 18 e/päivä elämiseen, muuten palkka meni ulosottoon. Mutta velat tuli maksettua. Ja nimikin puhdistui siitä muutaman vuoden päästä. Nyt harkitsemme oman yhteisen asunnon hankintaa ehkä 2-3 vuoden kuluttua. Eli kyllä teillä toivoa on, ei itkeminen auta, vaan toiminta.

Ei oma kohtasta tietoa, mutta kaverilla samanlainen tilanne kuin teillä. Pankista saivat asuntolainaa kun oli näyttä, että mies nykyään hoitaa uo-maksuja tunnollisesti palkastaan eikä uusia ongelmia ollut tullut. Takaajia tosin halusivat, mutta ei ollut muuta ongelmaa lainan saannissa. Molemmat olivat siis lainanhaku aikaan vakitöissä. Riippuu varmaan ihan pankista ja tästäkin nyt on kuitenkin jo aikaa 5vuotta, joten on voinut hieman käytännöt muuttua...

Mutta kannattaa kysyä suoraan pankista, ei sitä koskaan tiedä :)

Yhteistyössä