Onko mieheni alkoholisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25743741:
Mutku se on alkoholistin ehkä eniten käyttämä lause, haittaakse?:xmas:

Veikkaan että ei-alkoholistien joukossa se on vielä yleisempi. Eli jos tuota käyttää kriteerinä niin tilastollisesti on huomattavasti suurempi todennäköisyys saada tuollainen vastaus ei-alkoholistilta. Mutta näin siis reaalimaailmassa, palstalla sillä diagnosoidaan alkoholistiksi.

[QUOTE="tiina";25743682]pe taas kävi ilmi kun heitin vitsinä " entäs jos en ostakkaan kaljaa sulle tänään" tuli kireä vastaus "pidän tuon mielessäni kun ens ti mulla palkkapäivä ( miehellä siis)[/QUOTE]

Mä en osta koskaan alkoholia miehelleni.
Saa hankkia sen ihan omilla rahoillaan.

Veikkaan että ei-alkoholistien joukossa se on vielä yleisempi. Eli jos tuota käyttää kriteerinä niin tilastollisesti on huomattavasti suurempi todennäköisyys saada tuollainen vastaus ei-alkoholistilta. Mutta näin siis reaalimaailmassa, palstalla sillä diagnosoidaan alkoholistiksi.

Joo no, yleistyksiä ja kärjistettyjäkin kommentteja mahtuu mihin vain tunteita jotenkin kuohuttaviin aiheisiin ja alkoholismi on yksi niistä. Mä olen oppinut vähän skippailemaan joitakin kommentteja joissakin tietyissä aiheissa, suosittelen. Tekee keskustelun niin paljon mukavemmaksi. :)

Kyllä se takkuista on, ja eroa olen enemmän tai vähemmän pyöritellyt mielessä viimeiset kolme vuotta. Juominen ei ole kuitenkaan ainut ihmistä määrittävä tekijä, ja niin kauan kuin suhteessa on enemmän hyvää kuin huonoa, sitä kai helposti jatkaa. Mut kyllä se totuuden nimissä on viime aikoina ollut aika kiikun kaakun, siis hyvän suurempi osuus. Jatkuvaa aktiivista ponnistelua tämä vaatii minulta; minä toimin tavallaan rajoittimena miehen juomiselle ja pyöritän perhearkea käytännössä yksin (olematta kotiäiti). Mies kyllä käy töissä.

Meillä ero tuli siinä vaiheessa kun meillä kiinnosti eri asiat.
Minu akiinnosti pitää huolta terveydestä ja näin ollen jumpata, ulkoilla , käydä salilla.Halusin hyvän "loppu elämän" ja nauttia hyvästä ,laadukkaasta ja terveellisestä ruasta, halusin matkailla ja nauttia kodin kauneudesta. Mieheni taas koki kodin vain ja ainoastaan lepopaikaksi jossa otetaan olutta ,katsotaan tv;tä ja nukutaan. Mikään liikunta saatikka terveellinen ruoka ei kiinnostanut.Rahat meni dokailuun, ei matkailuun.Koin, että jos haluan loppu elämäni nauttia elämästä, kuinka itse haluan on aika erota. Se oli loppu elämäni paras päätös. Olen nähnyt monta ihanaa maata, nautin eläm'ästä ja voin hyvin. Ex mieheni on lihava, huono kuntoinen ja hänen elämänsä rajoittuu tv;n ja jääkaapin väliin. Kun on hänen vuoro olla lasten kanssa hän on ihan ok, mutta muutoin loppuelämän metrit häämöttää. Onneksiseni en ole niissä mukana.

Meillä ero tuli siinä vaiheessa kun meillä kiinnosti eri asiat.
Minu akiinnosti pitää huolta terveydestä ja näin ollen jumpata, ulkoilla , käydä salilla.Halusin hyvän "loppu elämän" ja nauttia hyvästä ,laadukkaasta ja terveellisestä ruasta, halusin matkailla ja nauttia kodin kauneudesta. Mieheni taas koki kodin vain ja ainoastaan lepopaikaksi jossa otetaan olutta ,katsotaan tv;tä ja nukutaan. Mikään liikunta saatikka terveellinen ruoka ei kiinnostanut.Rahat meni dokailuun, ei matkailuun.Koin, että jos haluan loppu elämäni nauttia elämästä, kuinka itse haluan on aika erota. Se oli loppu elämäni paras päätös. Olen nähnyt monta ihanaa maata, nautin eläm'ästä ja voin hyvin. Ex mieheni on lihava, huono kuntoinen ja hänen elämänsä rajoittuu tv;n ja jääkaapin väliin. Kun on hänen vuoro olla lasten kanssa hän on ihan ok, mutta muutoin loppuelämän metrit häämöttää. Onneksiseni en ole niissä mukana.

Meillä ihan sama juttu, koti on miehelle lepopaikka jossa ei tarvitse eväänsä heilauttaa jollei siinä ole bissetölkkiä. Mulla vaan menee niin kaikki aika ja energia omiin hommiini ja pikkulapsiperheen arkeen etten ole jotenkin saanut aikaiseksi puhaltaa peliä poikki ja lähteä. Ja jotenkin tuntuu että miehellä on sen verran hyvä tilannetaju, että se saatana tajuaa koska mulla on mitta aivan äärimmillään eikä vain täynnä. Silloin tietysti skarppaa pari viikkoa ja elämä hymyilee! Mutta olen kyllä ihan varman siitä, että joka kerta kun se ero alkaa mielessä häämöttää niin sen toteutuminen on taas askeleen lähempänä.

Yhteistyössä