Onko mieheni itsekäs?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun ei yhtään osallistu yövalvomisiin..Meillä kolme pientä,joista nuorin 1v.,eli hulinaa riittää yöllekin asti.

Miehellä on sellainen työ,että on myös vapaapäiviä ja iltavuorojakin,jolloin saa aamun olla vapaa.Mutta hänpä nukkuu koko yön kuin tukki,ei hän kuulemma jaksa yöllä mitään..Ja minäkö jaksan? AINA?Vaikka pää kainalossa saan olla yöpäivystäjänä.

Eilen mulla oli kauhea migreeni koko illan,mies tiesi sen.5 tuntia silti sain vain nukkua ja vaikka aamulla rukoilin miestä nousemaan 2veen kanssa,kun hän tuli herättelemään niin ei hievahtanutkaan.Käänsi vain kylkeä..Ja yhä nukkuu,on herra nukkunut jo 9t ja minä hoidan aamujutut,kakkapesut,aamupalat,pyykit..Ja nyt pysyy sängyssä ihan protestiksi siitä,kun hänelle "valitan ihan turhaan"..Hitto,että mua raivostuttaa!

Tiedän tunteen. Miehet on yksinkertaisesti ajattelemattomia ja itsekkäitä sikoja, asun itsekin samanlaisen persreiän kanssa. Sen työt tyyliltään 8-16 istumatyötä, mutta kitisee silti kun herää öisin vauvan kähinään - eikä sen edes tarvitse nousta parin tunnin välein imettämään, nostamaan vauva takaisin omaan sänkyyn jne., vaan saa vain köllötellä sängyssä! Mäkin vaikka valvoisin kaikki yöt, jos saisin kuitenkin vaan maata paikoillani ja pitää silmiä kiinni.

Näin meilläkin.. Aamulla herätän ja hoputan vanhimman lapsen kouluun, vien toisen eskariin, syötän 7kk ja 2v plus muut aamujutut, siivoan pesen pyykkiä ja tiskit, haen eskarilaisen jatkan pyykkäämistä, ulkoillaan, laitetaan ruoka, käydään kaupassa pienten kanssa ja taas takaisin kotiin siivoamaan jne...

Mitä mä edes teen koko miehellä kun en juuri ehdi sen kanssa jutella ja välillä ei paljon edes nähdä, jos se tulee päivän aikana mua lähelle suutun koska mulla on kiire saada hommat tehtyä että pääsee edes joskus nukkumaan, kun taas saa herätä yöllä ja aamulla herätys on se sama aikainen... :(

On mielestäni itsekäs! Pitäisiköhän sinun jaksaa vielä hänestäkin huolehtia ja ruuat ja siivoukset tehdä? Ärsyttää sellaiset miehet jotka käyvät töissä niin voivat laistaa melkein kaikesta siellä kotona sillä verukkeella että käy työssä ja tuo rahaa enemmän kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaisiko tutustua niihin miehiin ja heidän perusluonteisiinsa ennen niitä lapsia?

Kaikille nuorille vielä lapsettomille pareille lainaksi jonkun väsyneen äidin lapset noin kuukaudeksi ? Ei tulisi sitten yllätyksenä lasten tuoma väsymys, miehen halu hoitaa lapsia yms. ja väsynyt äitikin saa levättyä!

Alkuperäinen kirjoittaja littlelady:
On mielestäni itsekäs! Pitäisiköhän sinun jaksaa vielä hänestäkin huolehtia ja ruuat ja siivoukset tehdä? Ärsyttää sellaiset miehet jotka käyvät töissä niin voivat laistaa melkein kaikesta siellä kotona sillä verukkeella että käy työssä ja tuo rahaa enemmän kotiin.

Meillä ei mies käy edes töissä jokapäivä, ja minä ne laskut ym. maksan myös itse.

Alkuperäinen kirjoittaja lapset lainaan:
Kannattaisiko tutustua niihin miehiin ja heidän perusluonteisiinsa ennen niitä lapsia?

Kaikille nuorille vielä lapsettomille pareille lainaksi jonkun väsyneen äidin lapset noin kuukaudeksi ? Ei tulisi sitten yllätyksenä lasten tuoma väsymys, miehen halu hoitaa lapsia yms. ja väsynyt äitikin saa levättyä!

Niin tai tämä vauvanukke, oli jossain ameriikan leffassa eli parku ja hoidettiin niin kuin oikeaa vauvaa.

oikeesti, välillä musta alkaa tuntua siltä kun näitä juttuja lukee. Jos koko suhteen alun vaimo nauttii kun saa tehdä miehelle ruoan, silittää paidat ja "olla hyvä emäntä" kaikin puolin, totta kai mies olettaa saman palvelun pelaavan lasten jälkeenkin.
Annatteko miehen rauhassa yrittää tehdä kotitöitäkin vai kommentoitteko tulosta tai olen kuullut myös jonkin selkeästi sanova: anna mä, ei tosta mitään tule.. Tämän jos muutaman kerran kuulee, ei varmaan viitsi montaa kertaa edes yrittää.
Meillä suhteen alussakin kaikki työt tehtiin tasapuolisesti, joten yllätyksiä ei tullut. Mies myös sanonut ettei ole ajatuslukija, jos mua väsyttää niin sanon sen hänelle. Tässä olikin alkuun opettelemista, että osasi pyytää apua eikä edes yritä jaksamisen äärirajoilla tehdä itse.

Ok, myönnän, olen varmaan jonkinlainen "anti-feministi" mut pakko puolustaa miehiä vielä vähän.. Naiset kun usein moittivat ettei miehet osallistu kotitöihin mutta kuinka moni nainen vaihtaa talvirenkaat, huoltaa autoa, pilkkoo puut, lämmittää puilla saunan, kiipeää katolle (siis omakotitalossa) tarkistamaan rännit, ottaa kuolleet hiiret pois loukusta jne.. En minä ainakaan.

Kyllä minä olen myös se joka täällä tekee myös melkein kaikki miesten työt...! Renkaita en vaihtanut. Ei onneks asuta omakoti talossa. Enkä todellakaan nauti siitä että saan tehdä kaiken toisten puolesta vaan tämä mies ei vaan tee mitään joten jonkunhan on tehtävä!

Onni löytyy arjesta puhut asiaa, näin todellakin käy monissa suhteissa! Meillä onneksi mies tekee kaikkea, ei kylläkään kovin kaksinen ruuanlaittaja. Suhteen alussa kuitenkin jo kaikki lähti tasavertaisesti rullaan. Siivottiin usein yhdessä ja ruokakin laitettiin yhdessä kun töistä tultiin yhtä aikaa. Lapsi kun syntyi, mies poukkoili yöllä ylhäällä aina kun imetin. Siihen oli jopa mennä jo hermokin yhdessä vaiheessa.

Ei renkaiden vaihtoa yms. voi verrata JOKA päivä tehtäviin hommiin. Itse olen sitä mieltä, että se, joka on lasten kanssa kotona, pääasiassa valvoo, mutta on kyllä todella itsekästä, jos ei voi silloin tällöin (ja varsinkin jos toinen on sairaana) auttaa.

meilläkin minä hoidan ne yöjutut kun mies ei herää kuin toosi kovaan hutoon vasta...enkä näe siinä mitään järkee että joka tutitukseen herätän eka miestä joka 5min päästä saa ittensä ylös tekeen kyseisen asian...ite kuitenkin oon hereillä kun en voi nukkua jos vauva kiehnää tai älähtelee tms...
meillä tosin viikonloppuna mies nousee aiemmin jos on ollu huono yö että minä saan nukkua hetken....

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kyllä töissäkäyvä tarvitse ne unensa. äitihän voi nukkua päivkkärit lapsen kanssa

no eikö äiti tarvii koskaan vapaata??
kyllä mun mielestä sun mies on itsekäs,varsinki jos kerta migreenissä oot eikä silti tuu mitään apua...ei mun mielestä oo paljoo pyydetty et sais ees yhen aamun sillon tällön nukkuu äitiki..

Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
kyllä töissäkäyvä tarvitse ne unensa. äitihän voi nukkua päivkkärit lapsen kanssa

Ei meillä ainakaan onnistu kyllä mikään päikkäreitten nukkuminen.

En minä ainakaan neljän lapsen äitinä ymmärrä milloin minulla on se hetki jolloin voisin päivällä nukkua.

Onneksi minun mieheni tajuaa sen ihan hyvin, ja vaikka imettää ei tietenkään voi, osallistuu öisin muihin juttuihin jos tarvetta on.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:

kyllä mun mielestä sun mies on itsekäs,varsinki jos kerta migreenissä oot eikä silti tuu mitään apua...ei mun mielestä oo paljoo pyydetty et sais ees yhen aamun sillon tällön nukkuu äitiki..

no siienon sitten sopeuduttava.

minäkn olen jokaisen neljän kanssa joutunut valvomaan, mutta aikansa se kestää.

En minä ainakaan neljän lapsen äitinä ymmärrä milloin minulla on se hetki jolloin voisin päivällä nukkua.

Onneksi minun mieheni tajuaa sen ihan hyvin, ja vaikka imettää ei tietenkään voi, osallistuu öisin muihin juttuihin jos tarvetta on.

kyllä minäkin olen saanut nukutua, monet pykinpesut aj muuut siivoukset esim voi jättää iltaan . isommat lapsetkin voi lepäillä samalal ku pienempi nukkuu

kyllä minäkin olen saanut nukutua, monet pykinpesut aj muuut siivoukset esim voi jättää iltaan . isommat lapsetkin voi lepäillä samalal ku pienempi nukkuu

MInä en oikeasti ymmärrä sitä, että mitä hienoa on siinä että äiti kestää ja kestää. Meillä mies on halunnut monta lasta, eikä edes kuvittele, että minun on sitten yksin kestettävä kaikki niistä aiheutuva työ ja vaiva. Meillä on perhe, jossa on kaksi aikuista vastuullista ihmistä.

Minä en ollenkaan arvosta sellaista 'uhrautuvaa' marttyyriasennetta, jolla yritetään nollata toisia. Itseään epätäydellisenäkin arvostava äiti on lapselle arvokkaampi tuki kuin täydellinen katkeroitunut toisia arvosteleva marttyyriäiti.

tietenki jokaisen oma asia miten haluaa hommat hoitaa mutta kyllä meillä ainakin hoidetaan YHTEISTÄ lasta YHDESSÄ...minä en ainakaan oo yksin lasta tehny joten oletankin et mies on apuna,kun on ollu lasta tekemässäkin..onneksi mulla onkin ajatteleva mies joka näkee muutaki ku oman napansa..

no miun mies käy töissä mutta kyllä se osallistuis pitkillä vapailla yösyöttöön mutta ongelma on se että se ei herää ihan helpolla ja miä herään pienimpääkin inahukseen. kerran tätä kokeiltiin ja kumpikin oli ihan poikki sen yön jälkeen...

Yhteistyössä