Onko miehenki ylisuojeleva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Äidilläni on ollut puoli vuotta mies. Nyt tyttäremme (9v.) olisi menossa heidän luo yökylään, mutta mies ei haluaisi päästää häntä. Mies on vähän sellainen lipevä, puhuttelee tytärtämme "rakkaaksi", "kullaksi" ym., ja miestä etoo. Itse en osaa oikein ajatella, että hän jotain tekisi lapsellemme, mutta onhan se tietysti mahdollista.. Onko tämä jo ylisuojelua?

En päästäis! Hyj! Luottakaa vaistoonne, ehtii sitä kyläileen myöhemminkin. Olemus on tärkee juttu. Ja ensivaikutelma. Jos olo on puoli vuotta myöhemmin sama tai pahempi, en luottais muuhun kuin omaan näkemykseeni...ja mieheni.piste.

[QUOTE="Piika-äiti";23225458]Mitä lapsi ukkipuolestaan pitää? Millä mielellä olisi menossa?[/QUOTE]

Haluais kovasti mennä, on ollut kerran aiemmin siellä nyt tänä aikana kun tuo mies on siellä asunut.

Jos tyttö olisi itse menossa, niin päästäisin.

Mutta. Laittaisin ilman muuta mukaan kännykän ja sanoisin, että jos yhtään tuntuu ikävältä, pahalta tai vaikealta, niin pitää heti soittaa kotiin.

Tietääkö tyttö ajatuksistanne? Ne ovat yllättävän hyviä huomaamaan ne vaikka aikuiset muuta luulee.

Siis epäilet nyt tätä äidin miestä joksikin pedofiiliksi sillä perusteella että puhuu lapsesta nimillä rakas tai kulta?? Mun mielestä kuulostaa nyt vähän ylireagoinnilta jos tuo on ainoa peruste. Ehkä tuo "nimittely" on miehen tyyli? Ehkä hän haluaa vain ilmaista hellyyttä ja osoittaa että lapsenne on hänellekin tärkeä?

Lapsikin on taitava salaamaan, jos jotain tapahtuisikin. Ei hän välttämättä heti ole soittamassa jos jotain väärää sattuis.
Ei hän tiedä ajatuksistamme, enkä usko että mitään epäileekään. Voimme keksiä kyllä jotain muuta kivaa tekemistä tilalle.

Milloin on ylireagointia? Pitääkö vaistoihin luottaa vai ei? Mies kyllä nimittelee myös äitiäni noin, mutta ei esim. muita lapsiamme.

Jos mies on ollut kuvioissa vasta puoli vuotta ja nyt jo puhuu tuollaisia, en tykkäisi. En mä muutenkaan luottaisi kehenkään ihmiseen täysin puolen vuoden tuttavuuden jälkeen.

Mä en todellaka päästäis. Hyi, hitto, ties mitä kaikkee siellä irstaassa päässä liikkuu. Mää sanoisin suoraan ja antaisin kyllä tollaselle äijälle elämänsä läksytyksen.

Yhteistyössä