Onko miehesi pettänyt sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten? ja annoitko anteeksi? Mun mies petti netissä, chattaili ja meilasi jonkun naisen kanssa, viestit sisälsi seksiä, hellittelyä, rakkaudentunnustuksia ja tapaamisehdotteluja.

Tapaamiset ei olis onnistunu salaa multa, koska tää nainen asuu toisella puolella suomea. Puhelinnumeroaan se oli kaupannu, mutta sitä mies ei jostain syystä halunnu ottaa, oli valehdellut että puhelin on rikki.

rakkaudentunnustuskin oli kuulemma vaan vitsi ja pakko olla, kun olivat kerinneet olla yhteydessä vajaa 2 viikkoa, kun mies jäi kiinni. Kuviakaan eivät olleet vaihtaneet (mikäli siihen on uskomista).

Mies siis petti henkisesti, mutta kyllä se tuntuu ihan yhtä pahalle kuin fyysisesti pettäminen.

Tää oli eka kerta ja alkoi sellaisesta pelichatista, ekaks vaan pelailivat ja jutustelivat niitä näitä, sitten tää nainen alkoi ehdottelemaan kaikkea ja mies vaan lähti mukaan siihen, eikä osannu enää lopettaa. Lopuks vaihtoivat vielä sähköpostiosoitteet.

Mä en tiedä mitä teen, joka toinen päivä haluan antaa anteeksi ja sit taas tulee tää ahdistus ja inho, eikä pääse tästä yli...tapahtuneesta vasta pari päivää.

Kannattaako mun antaa anteeksi, oonko tyhmä jos kerran annan anteeksi, toista en.

Jos fyysisesti olis pettäny, niin ero olis ollu heti varma, mutta tää on siinä ja siinä. En tiedä mitä mies tällä haki, huijasi ja valehteli yhtä lailla sitä toista naista ja pelleili sen tunteilla...se luuli jo vaikka mitä ja mun mies ei kuulemma koko aikana ollu tosissaan vaan haki vaan jotain jännitystä ja se meni liian pitkälle.

Olen jo kerran tästä tänne kirjoitellut, pakko taas kun ei oo ketään muutakaan jolle puhua...jopa omille vanhemmilleni yritin puhua, mutta äitikin sanoi vaan että unohdat ja annat anteeksi, että eihän tuo ollut edes pettämistä.

Tätä ei varmaan yleisesti luokitella pettämiseksi, mutta mulle se oli sitä. Eli vähän samantyylisesti kuin sinun kohdalla. Mies oli nuoruuden ihastuksensa kanssa (heillä ei siis ole ollut seurustelusuhdetta, ainoastaan ihastusta) jutellut netissä (facebook, sähköposti, mese) todella intiimejä asioita, eli kirjoituksissa oli seksiä ja kaipausta yms ja toisten kuvien kuolaamista. Kyllä musta tuntu tosi pahalla, kun tiesin, että oma mies oli himoinnut ja ikävoinyt toista naista. Mies katu syvästi ja olen antanut anteeksi, vaikka helppoa se ei ollut. Nyt olen jo sujut asian kanssa, tästä on kulunut nyt 8kk.

Kyllä tuo pettämistä mun mielestä on..

Mulla on ollu useita parisuhteita, joista jokainen on päättynyt siihen, että mies pettää ja ihan fyysisesti. En tiedä, on ko vika jatkuvasti minussa vai onko ollut vain niiin huono tuuri. ja pihtailusta mua ei voi syyttää.. :saint:

Jokainen suhde on siis päättynyt siihen hetkeen, kun jää kiinni. Poikkeuksena on ex-aviomieheni, sillä hänelle annoin tämän yhden kerran anteeksi. Toinen kerta tuli ja äijä sai lähteä.. Siitä jo toiseen ketjuun kirjoitinkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni ja tyllerö:
En osaa sanoa mitä tekisin. Pahalta tuntuisi ja luottamus menisi. Päätökseen vaikuttaisi tietysti moni asia esim. kuinka tuore/pitkä suhde takana.. :hug: Pettäminen on kamalinta mitä toiselle voi suhteessa tehdä :(

Meillä on 9 vuotta yhteiseloa takana ja 2 pientä lasta.

En osaa sanoa mitä tekisin. Pahalta tuntuisi ja luottamus menisi. Päätökseen vaikuttaisi tietysti moni asia esim. kuinka tuore/pitkä suhde takana.. :hug: Pettäminen on kamalinta mitä toiselle voi suhteessa tehdä :(

Etkö sä kirjoitellut eilen siihen topikkiin, missä kyseltiin eron jälkeisistä suhteista exän kanssa?

meillä on ollut vastaava tilanne. mies pelaili jotain peliä jossa oli chatti mahdollisuus. ensin juurikin jotain peliin liittyvää rupattelua joka myöhemmin muuttui syvällisemmäksi.
sain vahingossa asian selville. ensin tuli itselle hirveät kilarit. huusin ihan hysteerisesti, tajusin ettei auta. muutuin itse etten jaksanut puhua. kävin mielessäni läpi, miksi, miksi piti särkeä jotain hyvää tästä, ne sanat ja asiat mitä ne oli vaihtanut. olisi kuulunut minulle. tuli paha mieli.
lopulta saatiin puhuttua miksi mies oli siihen lähtenyt mukaan. puhuttiin paljon paljon paljon. ymmärsin myös miehen kannan asiasta mutta loukkasi samalla kuitenkin. aika ajoin puhutaan asiasta vieläkin. ollaan sovittu että heti nostetaan kissat ja koirat pöydälle. kumpikin haluaa säilyttää tämän meidän suhteen. teemme työtäkin sen eteen.

Meillä mies petti kerran. En edes harkinnut eroa, koska mielestäni se ei siinä tilanteessa ollut edes vaihtoehto. Yhden hairahduksen vuoksi en ollut valmis heittämään menemään 15 vuoden suhdetta, kolme lastakin meillä.

Annoin anteeksi ja unohdin ja olen ollut siitä valtavan onnellinen. Yllättävän helppoakin se lopulta oli. Ensimmäinen kaksi-kolme viikkoa meni niin, että oli välillä alakuloinen olo. Sitten elämä tasottui ja jatkui kuten ennenkin. Koskaan asia ei ole tullut esiin missään riidassa tms. Olen myös keskustellut asiasta tämän naisen kanssa, jonka kanssa mies petti. Tiedän siitä, että anteeksiantoni on ihan aitoa, kun pystyn katsomaan tätä toista naista silmiin enkä tunne mitään vihantunteita häntä kohtaan vaan voin kysyä ihan aidosti, että "mitä kuuluu".

Niin myötä- kuin vastamäessä, hyvinä ja pahoina päivinä. Sen olen luvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:

Etkö sä kirjoitellut eilen siihen topikkiin, missä kyseltiin eron jälkeisistä suhteista exän kanssa?

Jep!

Alkuperäinen kirjoittaja samassa tilanteessa:
meillä on ollut vastaava tilanne. mies pelaili jotain peliä jossa oli chatti mahdollisuus. ensin juurikin jotain peliin liittyvää rupattelua joka myöhemmin muuttui syvällisemmäksi.
sain vahingossa asian selville. ensin tuli itselle hirveät kilarit. huusin ihan hysteerisesti, tajusin ettei auta. muutuin itse etten jaksanut puhua. kävin mielessäni läpi, miksi, miksi piti särkeä jotain hyvää tästä, ne sanat ja asiat mitä ne oli vaihtanut. olisi kuulunut minulle. tuli paha mieli.
lopulta saatiin puhuttua miksi mies oli siihen lähtenyt mukaan. puhuttiin paljon paljon paljon. ymmärsin myös miehen kannan asiasta mutta loukkasi samalla kuitenkin. aika ajoin puhutaan asiasta vieläkin. ollaan sovittu että heti nostetaan kissat ja koirat pöydälle. kumpikin haluaa säilyttää tämän meidän suhteen. teemme työtäkin sen eteen.

Ihan samoin kävi mulle, mies pelasi topkanilla ja chattaili, aluksi useamman naisen kanssa ja jutut oli ilmeisesti hyvän maun rajoissa, mutta sitten sinne tuli joku uus nainen, mies alkoi pelailemaan sen kanssa ja se oli alkanut ehdottelemaan kaikkea ja tarjonnu puhelinnumeroaan, mies sitten jännityksen huumassa lähti siihen mukaan, eikä osannut enää lopettaa, muuten kuin sitten kun jäi kiinni ja myönsi sen että tuskin olisi lpettanut sitä jos ei olisi jäänyt kiinni, että kuulemma hyvä kun narahti, niin tuli loppu siihenkin. Kyllä se näyttäis katuvan sitä tosissaan, mutta mistä mä sen tiedän, kun en enää voi luottaa...ehkä aika vaan näyttää, selviääkö tästä ja jäikö se miehellä tähän yhteen kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan samoin kävi mulle, mies pelasi topkanilla ja chattaili, aluksi useamman naisen kanssa ja jutut oli ilmeisesti hyvän maun rajoissa, mutta sitten sinne tuli joku uus nainen, mies alkoi pelailemaan sen kanssa ja se oli alkanut ehdottelemaan kaikkea ja tarjonnu puhelinnumeroaan, mies sitten jännityksen huumassa lähti siihen mukaan, eikä osannut enää lopettaa, muuten kuin sitten kun jäi kiinni ja myönsi sen että tuskin olisi lpettanut sitä jos ei olisi jäänyt kiinni, että kuulemma hyvä kun narahti, niin tuli loppu siihenkin. Kyllä se näyttäis katuvan sitä tosissaan, mutta mistä mä sen tiedän, kun en enää voi luottaa...ehkä aika vaan näyttää, selviääkö tästä ja jäikö se miehellä tähän yhteen kertaan.

Oletko nähnyt kaikki viestit heidän välillään?

Miehillä kun on tapana vierittää syy aina sen tuntemattoman naisen niskoille "Kuinka se väkisin viekoitteli ja tyrkytti puhelinnumeroaan".
Kokemusta tästä on.
Mutta sitten kun puhuu kahdestaan sen toisen naisen kanssa, niin selviääkin asian ihan toisenlainen puoli :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä mies petti kerran. En edes harkinnut eroa, koska mielestäni se ei siinä tilanteessa ollut edes vaihtoehto. Yhden hairahduksen vuoksi en ollut valmis heittämään menemään 15 vuoden suhdetta, kolme lastakin meillä.

Annoin anteeksi ja unohdin ja olen ollut siitä valtavan onnellinen. Yllättävän helppoakin se lopulta oli. Ensimmäinen kaksi-kolme viikkoa meni niin, että oli välillä alakuloinen olo. Sitten elämä tasottui ja jatkui kuten ennenkin. Koskaan asia ei ole tullut esiin missään riidassa tms. Olen myös keskustellut asiasta tämän naisen kanssa, jonka kanssa mies petti. Tiedän siitä, että anteeksiantoni on ihan aitoa, kun pystyn katsomaan tätä toista naista silmiin enkä tunne mitään vihantunteita häntä kohtaan vaan voin kysyä ihan aidosti, että "mitä kuuluu".

Mä olen myös meilannut tämän naisen kanssa, kyselin hältä mitä olivat kirjoitelleet, mies ei niitä mulle kertonut, mutta myönsi kun kysyin.

Tää nainen ei tiennyt, että mies on naimisissa ja oli todella loukkaantunut myös kun sai tietää tästä...sai mieskin kuulla kunniansa sekä multa että siltä.

Mies oli valehdellut sille että mä olen muka pettänyt häntä ja ollaan eroamassa, oli siis tekeytynyt samaan tilanteeseen, jossa tää nainen on.
Se nainen oli näitä juttuja kertonu mun miehelle, tuosta pettämisestä ja siitä että on eroamassa väkivaltaisesta miehestä, lapsi kuollut auto-onnettomuudessa, kohtusyövästä jne.

Mies sanoi että alkoi säälistä sitä lohduttelemaan ja se nainen ymmärsi kaiken väärin ja lisäs vettä myllyyn, kun luuli että mies on hänestä sillä tavalla tosissaan kiinnostunut, alkoi siksi vihjailemaan kaikenlasta ja mies vaan ajautui siihen mukaan. Nainen oli ilmeisesti ollut todella päällekäyvä ja jo muutaman kirjoituskerran jälkeen, oli sanonut, että vihdoinkin mä löysin hyvän miehen itelleni, mies oli menny lukkoon, eikä osannu enää perääntyä...vaikka ties kokoajan että siitä ei oikeasti tulis mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:

Oletko nähnyt kaikki viestit heidän välillään?

Miehillä kun on tapana vierittää syy aina sen tuntemattoman naisen niskoille "Kuinka se väkisin viekoitteli ja tyrkytti puhelinnumeroaan".
Kokemusta tästä on.
Mutta sitten kun puhuu kahdestaan sen toisen naisen kanssa, niin selviääkin asian ihan toisenlainen puoli :/

En, se on poistanut ne. Silloin kun jäi kiinni, niin näin yhden keskustelupätkän tuossa ruudulla (siinä oli jotain seksiin liittyvää) Jotain olen myös kuullut tältä naiselta. Nainen oli tarjonnut puhelinnumeroa, mutta mies oli valehdellut sille että puhelin on rikki, koska ei ollut halunnut viedä sitä niin pitkälle. Luulisin että pitää paikkansa, olen tutkinut miehen puhelimen, eikä sieltä löydy mitään epäilyttävää.

Toi on kyllä tosi että se syyttää sitä naista kaikesta, mutta kyllä mä oon palauttanu sen maan pinnalle ja muistuttanu että hän teki väärin, se nainen ei tienny miehen olevan varattu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihailen sinua tuossa - miten ihmeessä sinä tuohon olet pystynyt? !!
Itse olen masennuksen kourissa keiriskellyt jo toista kuukautta miehen pettämisen vuoksi - en ole luovuttanut, vielä ainakaan, mutta alan jo epäilemään, pystynkö sittenkään anteeksikaan koskaan antamaan...

Kylläpä tän ketjun lukeminen availi vanhoja haavoja.

Mäkin olin tällasessa tilanteessa reilu vuos sitten. Mies meilaili ja chattaili vanhan ihastuksensa kanssa ja jutut meni reippaasti sen "sallitun rajan" yli. Mies jäi kiinni, kun oli unohtanut tähän koneelle auki sähköpostin tolta naiselta. Oli aika järkytys lukee jonkun vieraan naisen "kiemurtelevan kaipauksesta tuntea mun miehen kroppa omaansa vasten..." yms. Mies vakuutteli, ettei hänen puoleltaan ole mistään muusta ollut kyse, kuin kaveruudesta. No mä vaadin joka ikisen postin luettavakseni ja suurimman osan taisin saadakin. Jotkut oli kuulemma tullu poistettua. :/
Kyllä se kaiversi mieltä pitkään ja varsinkin ne hävitetyt meilit mietityttää, et mitähän niistä sit olis paljastunu. Niissä jotka luin ei tosiaan miehen puolelta ollut vähän rohkeempaa flirttiä kummempaa. Ja muutama tulkinnan varanen juttu, joista väännettiin pitkään, et mitä niissä tarkotetaan.
Mies lopetti yhteyden pidon tähän naiseen kiinni jäämisen jälkeen. Asiaa puitiin pitkään ja varsinkin riidellessä se tuli esiin todella helposti. Välillä kävi erokin mielessä, kun tuntu ettei pystyny yhtään luottamaan toiseen. Aina kun näppikseltä kuulu naputus mulle tuli sellanen olo, et mun on käytävä tarkistamassa, kenen kanssa se kirjottelee.
Aika rankkaa oli pari kuukautta, mut pystyin antamaan anteeks kuitenkin. 100% luottamuksen se mieheen vei. En olis aiemmin voinu kuvitellakaan sen lähtevän tollaseen touhuun mukaan, mut se uutuuden viehätys ja jännitys vaan kuulemma vei mukanaan. En voi ku toivoa, et oppi yhellä kerralla, mihin se saattaa johtaa. Tuskin annan enää toista kertaa anteeks.

Mun mies petti mua fyysisesti vähän yli 3 vuotta sitten, oltiin oltu yhdessä jo 6 vuotta (silloin ei vielä laspia). Mä annoin anteeksi, koska meillä meni muutenkin parisuhteessa tosi huonosti silloin ja kai mies haki sitten tilanteeseen jotain lohtua, vähän väärällä tavalla kuitenkin! Mutta mulle asia tuli aika puskista, mutta halusin yrittää vielä kun kerran mieskin vannoi ja vakuutti ettei siinä ollut mitään tunteita yms. mukana. Luulin että asiasta voi jotenkin päästä yli, mutta ei vaan näköjään voi! Aikaa kuluu ja mulle tulee se asia mieleen aika ajoin vieläkin, oikeastaan se loukatuksi tulemisen tunne ja se että miten mies voi, en ois ikinä hänestä uskonut...nyt meillä on 8kk vanha tyttö ja asiat meillä todella hyvin. Paitsi että mä mietin välillä tota pettämistä, ja tiedän että oon tyhmä, mutta en vaan saa asiaa sanottua miehelleni kun en jaksais aina asiaa käydä läpi. Puhuttiin se asia silloin läpi ja oon kaikki kysellyt mitä haluan tietää asiasta, mutta mieltä se vaan vieläkin painaa ja välillä miettii että tekeekö mies sitten saman homman "lohduttaakseen itseään" jos meillä joskus menee huonommin tai tulee jotain vastoinkäymisiä, että onko pettäminen sitten mun mieheni tapa purkaa omaa paskaa oloaan...ääh, en tiedä, hän on huolehtivainen ja ihana isä ja avomies mulle...mutta en kai pääse ikinä ton asian yli, kamalaa miettiä että jos tää tunne oikeesti kestää koko meen yhteiselon ajan. Erotakkaan en haluis koska tää on lähinnä mun ongelma, ja muuten meillä kaikki hyvin...kaipa pitäs mennä jonnekin ammattiauttajan juttusille purkamaan tunteitaan...mälsää, miksi ihmisen tarvii tehdä tuollaisia tekoja ja miksi ne sattuu niin helvetisti!

Meillä kans mies teki sen ilmeisesti siks, että halus jotain jännitystä ja piristystä. Me saadaan lapsia tosi harvoin hoitoon ja kahdenkeskinen aika on kortilla, mies kyllä valitteli tästä aiemmin, mutta en olis silti uskonut että menis pettämään.

Tietysti täs on edelleen se että se ei ole tavannut sitä naista ja mitään fyysistä ei ole tapahtunut, mutta tunnejutuista en sitten tiedä...ehkä jotain ihastumista on saattanu olla.
Jokatapauksessa tää satuttaa ja lujaa, meidän suhde on kokenut kovia ennenkin (mm. miehen ahdistuneisuushäiriö) ym. kaikesta on selvitty ja liitto on kyllä vahva, mutta tää oli kaiken huippu ja potuttaa että miehen piti pilata kaikki tekemällä jotain viimisen päälle pahinta.

mutta mun mielestä on ihan uskomatonta, että miehesi syyttää tuota naista, kun hän itse oli valehdellut naiselle oman elämäntilanteensa. Silloinhan se on se ja sama, kuinka päällekäyvä tuo nainen on ollut. Miehesi on valehdellut sekä tuolle naiselle että sinulle, ainoa petturi koko jutussa on sinun miehesi. Sitä naista ei voi syyttää yhtään mistään!

Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi vaan ap:
mutta mun mielestä on ihan uskomatonta, että miehesi syyttää tuota naista, kun hän itse oli valehdellut naiselle oman elämäntilanteensa. Silloinhan se on se ja sama, kuinka päällekäyvä tuo nainen on ollut. Miehesi on valehdellut sekä tuolle naiselle että sinulle, ainoa petturi koko jutussa on sinun miehesi. Sitä naista ei voi syyttää yhtään mistään!

Mä oon ihan samaa mieltä, enkä todellakaan syytä sitä naista, se on vokotellut, koska luuli miehen olevan vapaata riistaa.

Kyllä mä oon sen itsekin miehelle sanonut että on yksin hänen syytään koko juttu ja piti meitä molempia naisia jonain pelinappuloina. Kyllä oon täysin tän naisen puolella, en mieheni ja oon sen tälle naisellekin kertonut, kun se syyttää itseään meidän välien rikkomisesta, vaikka mies ne rikkoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi vaan ap:

Mä oon ihan samaa mieltä, enkä todellakaan syytä sitä naista, se on vokotellut, koska luuli miehen olevan vapaata riistaa.

Kyllä mä oon sen itsekin miehelle sanonut että on yksin hänen syytään koko juttu ja piti meitä molempia naisia jonain pelinappuloina. Kyllä oon täysin tän naisen puolella, en mieheni ja oon sen tälle naisellekin kertonut, kun se syyttää itseään meidän välien rikkomisesta, vaikka mies ne rikkoi.

Mies sai aika pahat haukut tältä naiselta, sen jälkeen kun asia selvisi...minä itse pakotin miehen kertomaan myös sille naiselle totuuden, että on vaimo ja lapsia, sehän meni täysin tolaltaan ja haukkui mieheni pataluhaksi, mies sai siltä pahemmat haukut mitä multa ikinä, että tais olla kova kolautus miehelle...siksi se nyt haukkuu mulle sitä naista ja syyttää kaikesta sitä.

Mies sai aika pahat haukut tältä naiselta, sen jälkeen kun asia selvisi...minä itse pakotin miehen kertomaan myös sille naiselle totuuden, että on vaimo ja lapsia, sehän meni täysin tolaltaan ja haukkui mieheni pataluhaksi, mies sai siltä pahemmat haukut mitä multa ikinä, että tais olla kova kolautus miehelle...siksi se nyt haukkuu mulle sitä naista ja syyttää kaikesta sitä.

[/quote]

Tuntuu, et sun miehelläs on nyt hätä kädessä, kun tajuaa oman tyhmyytensä ja tekonsa mahdolliset seuraukset. Hädissään yrittää pistää syyn toiselle.

Meillä on tän ja monen monen muunkin asian tiimoilta riidelty vastuun ottamisesta omista teoista. Miehellä on tapana vierittää syy omista mokistaan lähes aina muitten niskaan. Se yrittää aina kääntää asiat niin, et mä tai joku muu (täs tapaukses se nuoruuden ihastus) on aiheuttanu kaiken ja hän kärsii seuraukset. Jopa sillon, kun se kiinni tosta viestittelystään jäi, se alko kiukkuumaan mulle, et ei olis se meili jääny auki, jos en mä olis aamulla pyytäny hetkeks muksua vahtimaan, vaikka sillä oli kiire töihin. :D
Joo, joskus se syyttely naurattaa ja välillä taas tekee mieli lyödä herran kalsarit muovikassiin ja pistää pihalle ruikuttaan.

Kyllä tuosta tilanteesta on vielä ihan mahdollista selvitä. Uskon että se on hieman helpompaa, kun tiedät ettei miehesi ole tuota naista tavannut. Siis fyysistä pettämistä ei sentään ole tapahtunut. Tosin se henkinen on monesti ihan yhtä pahaa. Avointa keskustelua ja molemminpuolista peiliin katsomista se vaatii. Selvittäkää yhdessä, että miksi mies ajautui tuohon "suhteeseen". MIksi sitä jännitystä piti muualta hakea yms.

Yhteistyössä