Onko miehet parempia laihduttamaan kuin naiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saiccu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saiccu

Aktiivinen jäsen
22.03.2005
4 195
0
36
Olen tässä irl katsellut ja kuunnellut miesten ja naisten välisistä laihdutuskokemuksista ja mä olen sitä mieltä että miehet on parempia laihduttajia. :kieh:

Esmes eräs nainen tahtoi eroon suonikohjuistaan ja terveyskeskusessa sanottiin ettei leikkaus auta mitään, kun painoa on niin paljon liikaa (noin 100kg). Paino ja perimä tuovat uudet kohjut hetkessä takaisin. Noh, tämä nainen ei laihtunut paria kiloa enempää ja kohjut jäi leikkaamati.

Yksi mies sai sydärin ja käväisi ohitusleikkauksessa. Lääkäri sanoi että painon on pudottava mikäli haluaa jatkaa maanpäällistä eloaan.
Mies oli 1,3-vuoden jälkeen leikkauksesta 79kg. Aiemmin painoi 121kg. :whistle:

Ja mä tiedän näitä juttuja enemmänkin. Jotenkin tuntuu kun lääkäri sanoo miehelle, että painon on lähdettävä, niin se oikeasti lähtee. Naiselle se paino tuntuu olevan tiukassa kiinni ja siitä on vaikeampi päästä eroon.
Nämä on vain omia mietteitäni joten en yleistä, eli ei tosiaankaan ole fakta tietoa. =)

Onko miehillä parempi itsekuri laihdutuksen suhteen?

Ei se välttämättä se itsekuri ole, vaan ehkä näyttämisen halu.
Ja onhan se fakta, että miesten on helpompi laihtua kuin naisten, koska niillä on enemmän lihasmassaa, ja muutenkin vähän erilainen keho, hormonit jne.

Tuota noin... Jos minulla olisi vastakkain kosmeettinen asia/hengenlähtö niin EHKÄ toiseen olisi helpompi motivoitua... Ja toki miehen on helpompi laihduttaa kun miehillä on itsekuria!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja onhan se fakta, että miesten on helpompi laihtua kuin naisten, koska niillä on enemmän lihasmassaa, ja muutenkin vähän erilainen keho, hormonit jne.

Hmm, en tullut ajatelleeksi tuota hormooni juttua ollenkaan. Saattaapi olla hyvinkin mahdollista että se vaikuttaa asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tuota noin... Jos minulla olisi vastakkain kosmeettinen asia/hengenlähtö niin EHKÄ toiseen olisi helpompi motivoitua... Ja toki miehen on helpompi laihduttaa kun miehillä on itsekuria!

Juu, ei ollut tarkoitus verrata noita esmes vaivoja keskenään, vaan yleisesti ajateltuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Hmm, en tullut ajatelleeksi tuota hormooni juttua ollenkaan. Saattaapi olla hyvinkin mahdollista että se vaikuttaa asiaan.

Kyllähän tuo laihduttamisen idea on että rasva lähtee eikä lihasmassa... Ja näinhän se yleensä onkin. Eli ei se lihasmassa sitä selitä. Eikä hormonikaan koska ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Niin yksinkertaista se on.

Kyllähän tuo laihduttamisen idea on että rasva lähtee eikä lihasmassa... Ja näinhän se yleensä onkin. Eli ei se lihasmassa sitä selitä. Eikä hormonikaan koska ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Niin yksinkertaista se on.

Jep, olen täysin samaa mieltä siinä, että parhaiten laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. (ja mielummin tietenkin syö kevyesti ja terveellisesti.)

Tarkoitinkin, että koska miehillä on enemmän lihasmassaa, mikä kuluttaa energiaa koko ajan, niin heidän paino putoaa helpommin.
Ja jos katsoo mistä tahansa alan taulukosta, niin kyllä samanlaista työtä tekevää, samanpainoista ja -ikäistä naista ja miestä verrattaessa miehen peruskulutus on vaan suurempi. Jopa muutamia satoja kaloreita suurempi.

Tai jos katsotte painonvartijoitten pistemääriä, niin miehet saavat syödä enemmän kuin naiset, koska kuluttavat lähtökohtaisesti enemmän.

Miehillä myös normaali kehon rasvaprosentti on huomattavasti pienempi kuin naisilla, koska naisten keho tarvitsee tietyn määrän rasvaa toimiakseen kunnolla. Esim. anorektikoilla, joilla rasvaprosentti on liian pieni, on vaikeuksia saada lapsia (josko niitä haluaisivatkaan?).

Tottakai miehet on parempia. Kaikessa. Aina.

Laihduttamisessa tarvitaan hieman itsekuria ja paljon tietoa. Naiset haksahtavat joihinkin juttuihin ja ihmettelevät sitten, mikä on kun ei toimi.

Yhteistyössä