Onko mielestäsi hyväksyttävää toimintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Appivanhemmista kyse. Toukokuussa alkoi tällanen ruljanssi: yht`äkkiä soittavat,että ovat lähteneet veneilemään viikoksi, ja että kaloja on käytävä ruokkimassa ja kukkia kastelemassa(jokatoinen päivä), viikko kuluu ja mieheni varmistaa että ovat tulossa takaisin sovittuna aikana ja tällöin ilmoitetaankin että tulevatkin vasta viikon päästä(eli ovat 2 viikkoa reissussa). Tämä on nyt toistunut 3 kuukautena peräkkäin. Jos asuttaisiin ihan vieressä, ei olisi ongelmaa, mutta kun matkoihin menee 1h 30min, ja vaativat,että on käytävä jokatoinen päivä siellä. Mieheni on ihan totaalisen v*ttuuntunut tähän touhuun, mieheni vanhemmat lupasivat korvata tämän, mutta edes bensarahoja eivät viitsineet maksaa.

Onko mielestäsi ok, jos vastaisuudessa kieltäydymme tehtävästä? Nyt ollaan tänä kesänä yhteensä 6 viikkoa ruokittu niitä pirun kaloja.

No mä olisin armaan kieltäytynyt jo alunperin.
Mua nyppii ja pahasti jos ihmiset OLETTAA että oon valmis tekemään mitä vaan. siis vaikka olisinkin, mutta jos ei kysytä niin alkaa veetuttamaan niin paljon ettei kiinnosta auttaa enää yhtään.

Pitää nyt aikuisilla olla sen verran selkärankaa että sanoo että ette voi oikeasti olettaa että rampataan noin pitkä matka joka toinen päivä! Tuskin itsekään suostuisivat!

en suostuisi. Eikä suostuisi mieskään...ei olisi suostunut alunperinkään. Kun antaa pikkusormen jne...osaavat käyttää teitä hyväksi. Kyllä varmasti joku naapuri voi kalat ruokkia ja kukat kastella tai sitten raahaisin ne rehut meille. Kalat kyllä pärjää viikon syöttövälillä. Sanoisin seuraavalla kerralla, että varattiin matka timbuktuun eikä olla vuoteen kotona!

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Pitää nyt aikuisilla olla sen verran selkärankaa että sanoo että ette voi oikeasti olettaa että rampataan noin pitkä matka joka toinen päivä! Tuskin itsekään suostuisivat!

viimeksi kun kieltäydyttiin, appivanhemmat suuttui niin,että katkasi meihin välit vuodeksi... pitää varmaan ruveta keksimään hyviä tekosyitä :D

Taidat olla jo yli 18-vuotias eli täysi-ikäinen ja elät omaa elämääsi ja niin varmaan miehesikin. Sanokaa niille appivanhemmille että painukaa vittuun. Vai onko se miehesi vielä joku äitin poika?

Kippaa koko sapuskapurkki sinne akvaarioon ja soita, että nyt on kalat ruokittu niin hyvin, ettei tartte huolehtia!

Ja sitten vähän asiallisemmin: Itse en katsele moista pompottelua yhtään, en omilta vanhemmiltani, enkä appivanhemmiltani.
Jos kysyvät etukäteen ja tiedän, että aikaa on, hoidan ko. asiat aivan mielelläni.
Jos taas olettavat suoraan, ettei mulla olisi muuta tekemistä kuin käydä ruokkimassa jotain helvetin kaloja 1h ajomatkan päässä, niin seuraavana jouluna olisi todennäköisesti sushi-illallinen tiedossa.

Noille kaloille on muuten myynnissä semmoisia ruokakönttejä, jotka riittävät noin viikoksi/pariksi, riippuen minkä kokoisen ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja käske:
hommata ruokinta-automaatti. Valot kaiketi hoituvat jo ajastimella?

Naurettavaa pomputtamista tuollaisella välimatkalla.

ne on niin pihejä,etteivät voi ostaa edes tollasta automaattia :/ ja heidän mielestään heidän lapsillaan ei ole muuta merkitystä kun auttaa vanhempiaan kaikessa(aika karulta kuulostaa kyllä)

Yhteistyössä