Onko mielestäsi ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras

Jos juon joka ilta kaksi lasia viiniä?
Toinen ruuan kanssa ja toinen kymmeneltä kun lapsi on mennyt nukkumaan?
Tätä teen joka päivä, mutta humalahakuinen juominen ei ole minun heiniäni, joten viikonloput/juhlat ovat minulle ihan samanlaisia, en tarvi kaatokännejä!!
Punaviini vaan kertakaikkiaan sopii hyvän ruuan kanssa ja rentouttaa pitkän työ/kotipäivän jälkeen!

Mutta oletko sitä mieltä että juon liikaa tai kenties jopa luokittelet minut alkoholistiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja minusta taas:
No kyllä se minusta on liikaa jos joka ikinen päivä kaksi lasillista... mutta kukin tavallaan.

No Ranskassa varmaan ajattelisivat toisin, että juo liian vähän viiniä. Mun mielestä toi ei ole liikaa, itse vedän melkein sen 3 energiajuomaa päivässä ja jonkun mielestä se on varmaan liikaa.

Se tekee 14 lasillista viikossa. Minkä kokoiset ovat lasillisesi? 15cl viiniä on yksi alkoholi annos ja 14 annosta viikossa on naisen riskikulutuksen raja.

Tuosta punaviinin terveellisyydestä sen verran, että se on terveellistä, jos juo puoli lasillista päivässä. Jos juo yli niin sitten se kumoaa jo terveysvaikutuksen.

Vaikka juo pieniä määriä niin elimistö tottuu ja alkaa vaatia isompia määriä. Minusta tuo ei ole ok. Jos tarvit rentoutumiseen viiniä etkä muuten pysty rentoutuun niin ei hyvä.

Sopiihan se punkku hyvän ruoan kanssa kyllä oikein hyvin. Mutta syöttekös te sitten joka päivä semmoista ruokaa, jonka punkku kruunaa? Punaviini ei oikein sovi minusta jauhelihakeiton tms. kanssa yhteen ;)

Kaksi lasia punaviiniä/päivä kuulostaa aika kohtuulliselta. Meilläkin usein juodaan illallisella lasillinen punkkua, ellei ruokana ole hernekeittoa tms. jonka kanssa viini ei sovi. Ja illalla myöhemmin saatetaan ottaa toinen lasillinen. Välillä tosin tietoisesti ollaan esim.viikko,ettei oteta lasillistakaan.

Yhteistyössä