Onko minulla aihetta huoleen? (pettääköhän mies minua?)

16.03.2005
876
0
16
Miehelläni on työkaverina kaunis nuori nainen. He joutuvat työssään olemaan aika paljon kahdestaan työparina ja matkustamaan ympäri maakuntaa. Mies haluaisi tutustua tähän naiseen kunnolla ja haluaisi olla tämän naisen kanssa ystävä, eli olisivat myös tekemisissä työajan ulkopuolella.. Nainen on kuulema mukava ja huumorintajuinen ja he tuntuvat olevan samalla aaltopituudella keskenään. He laittelevat toisilleen viestejä työajan ulkopuolella mutta toistaiseksi eivät ole tavanneet muuten kun töissä. Minä saisin kuulema lukea nämä viestit mitä laittavat toisilleen mutta tähän mennessä en ole niitä lukenut. Miehelläni on aina ollut enemmän naispuoleisia kavereita/ ystäviä ja asia on minusta ihan ok. Koskaan ei ole ollut syytä epäillä miestä mistään ja luotankin häneen täysin. Nyt vaan alkaa tuntumaan siltä että olenkohan kuitenkin liian sinisilmäinen tämän asian suhteen? Kun kaikki tuttavat/ kaverit ovat huolissaan tästä koko hommasta ja minulle on enempi ja vähempi suoraan sanottu että mies pettää minua tai jos ei vielä petä, niin ainakin tulee pettämään.. :/
Itse olen aina ollut sitä mieltä että luotan täysin toiseen siihen asti kunnes luottamukseni petetään, eli en jaksa olla kamalan mustasukkainen. Mies saa mennä vapaasti juhlimaan jos haluaa (yleensä ei halua lähteä mihkään). En ratsaa puhelinta enkä tongi taskuja.
Mitäs mieltä te olette? Asettukaa hetkeksi minun asemaani ja kertokaa miltä teistä tämä tilanne tuntuisi ja miten te toimisitte? Kieltäisittekö ystävyyden? Laittaisitteko ehtoja tälle ystävyydelle? Vai mitä tekisitte?

Kieltäminen olisi naurettavaa, jos se sinua haluaa pettää niin kyllä se sen tekee jossain, vaikka ruokatunnilla.. Eikä ystävyydelle voi mitään ehtoja laittaa, sillä silloinhan sinun mielestäsi tilanteessa olisi jotain sopimatonta ja se on naurettavaa, jos siinä ei mitään sopimatonta ole.. voithan sinäkin tavata naisen, jos hän miehesi ystävä on, siinä missä muitakin miehen kavereita?

Mies on kuitenkin kertonut sinulle asiasta avoimesti, joten ei kuulosta siltä että pettämistä suunnittelisi. Se, että joku nainen on kaunis, ei tarkoita vielä sitä että joku on heti menossa pettämään. Kerta miehelläsi on aina ollut naisia ystävinä, miten tuo tilanne siitä poikkeaa nytkään? Tuon perusteella en olisi missään määrin huolissani.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kieltäminen olisi naurettavaa, jos se sinua haluaa pettää niin kyllä se sen tekee jossain, vaikka ruokatunnilla.. Eikä ystävyydelle voi mitään ehtoja laittaa, sillä silloinhan sinun mielestäsi tilanteessa olisi jotain sopimatonta ja se on naurettavaa, jos siinä ei mitään sopimatonta ole.. voithan sinäkin tavata naisen, jos hän miehesi ystävä on, siinä missä muitakin miehen kavereita?

Mies on kuitenkin kertonut sinulle asiasta avoimesti, joten ei kuulosta siltä että pettämistä suunnittelisi. Se, että joku nainen on kaunis, ei tarkoita vielä sitä että joku on heti menossa pettämään. Kerta miehelläsi on aina ollut naisia ystävinä, miten tuo tilanne siitä poikkeaa nytkään? Tuon perusteella en olisi missään määrin huolissani.

Järkipuhetta!!

kertoa miehellesi tästä "epäilystäsi" siis ei syyttävään vaan rakentavaan sävyyn kertoisit huolesi.

Tai sitten pyydät -jos kerran on lupa- joskus lukea niitä viestejä?

Mut joo ennemmin juttele miehesi kanssa, täällä tuskin kukaan tuntee miestäsi jne jne....

Jaa-a, en kyllä tiedä mitä sanoa. Kun toisaalta voivat tosiaan olla vain ihan työkavereita joilla synkkaa hyvin kaverimielessä. Tuskin mitään suhdetta on. Korkeintaan ehkä viatonta ihastumista jos sitäkään. Mä varmaan itse ilmaisisin huoleni asian suhteen ja kertoisin mitä mieltä muut ovat suhteen laadusta ja saattaisin lausua muiden epäilemät ajatukset ääneen. Sitten katsoisin ja kuuntelisin miehen reaktiot asiaan.

Ajattelen asian itse niin, että kyllä joittenkin miestenkin kanssa voi synkata kaverimielessä, enkä itse jättäisi tutustumatta hyvään tyyppiin vain siksi, että se on vastakkaista sukupuolta. Tosin sitten sen toisen osapuolenkin pitäisi tajuta, että kyseessä on vain kaveruus. Yksi tällainen löytyykin, mutta hän ei tosin olekaan hetero :D

Täytyy sanoa että minua tuo ärsyttäisi. Eikö miespuolisissa kavereissa ole tarpeeksi? Itsekään en seurustellessani kaveeraa muiden miesten kanssa kuin oman miehen kavereiden. Mutta sitten taas toisaalta minä olenkin nipo ja toisaalta uskon myös siihen että kyllä pettäjä keinot keksii vaikka nainen olisi kuinka mustasukkainen tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Täytyy sanoa että minua tuo ärsyttäisi. Eikö miespuolisissa kavereissa ole tarpeeksi? Itsekään en seurustellessani kaveeraa muiden miesten kanssa kuin oman miehen kavereiden. Mutta sitten taas toisaalta minä olenkin nipo ja toisaalta uskon myös siihen että kyllä pettäjä keinot keksii vaikka nainen olisi kuinka mustasukkainen tahansa.

kyllä mulla on paljon miespuolisia kavereita mutta ukko on kyl tavannu melkein kaikki ettei sen puoleen.. miehellä on paljon kans naispuoleisia mutta en ole tavannut kaikkia koska asuvat ympäri suomea.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:

kyllä mulla on paljon miespuolisia kavereita mutta ukko on kyl tavannu melkein kaikki ettei sen puoleen.. miehellä on paljon kans naispuoleisia mutta en ole tavannut kaikkia koska asuvat ympäri suomea.

minusta yhteisiä ystäviä saa olla sekä mies- että naispuolisia mutta muuten olen vähän varovainen tuon suhteen. Ehkä sitten kun se oikea rakkaus löytyy niin ei tarvitsekaan olla mustasukkainen :)

Siis tarkennan tilannetta sen verran että omasta mielestäni minulla ei ole mitään syytä olla mustasukkainen. Mutta kun tuntuu että ympäristön mielestä minun pitäisi olla? Ja minun on annettu ymmärtää että olen sinisilmäinen ja hyvä uskoinen hölmö kun en tajua mitä mieheni puuhaa selän takana..

Alkuperäinen kirjoittaja terra incognita:
Siis tarkennan tilannetta sen verran että omasta mielestäni minulla ei ole mitään syytä olla mustasukkainen. Mutta kun tuntuu että ympäristön mielestä minun pitäisi olla? Ja minun on annettu ymmärtää että olen sinisilmäinen ja hyvä uskoinen hölmö kun en tajua mitä mieheni puuhaa selän takana..

No sitten viis veisaat muiden sanomisista.
toteat vaan että mitenhän asia sulle kuuluu jos joku sitä jeesustelee...

Alkuperäinen kirjoittaja terra incognita:

no toihan on jo ihan selvää..

kerroit että miehelläsi on aina ollut naispuoleisia ystäviä. onko miehesi naisystävissä ollut myös niitä vähemmän viehättäviä vai ovatko aina poikkeuksetta kauniita?

mutta erittäin näreissäni olisin, jos mieheni "ylistäisi" tätä työtoveriaan ja kertoisi kuinka haluaisi viettää hänen kanssaan aikaa myös työn ulkopuolella.. mieheni tosin ei missään nimessä edes ehdottaisi tuollaista asiaa... en siis ymmärrä. Eikä kyllä ymmärtäisi moni muukaan ystävistäni, tai saati sitten, että mieheni hyväksyisi jos tilanne olisi tosinpäin.. ja yhteiseloa sellaset 11v. ja 100% luottamus toisiimme, mutta rajansa kaikella..

ja minua ei toki haittaa jos muilla (en tosin tunne ketään, ja ystäväpiirimme on suht laaja)tuollainenkin ystävyys on sallittua, mutta meillä siis ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta erittäin näreissäni olisin, jos mieheni "ylistäisi" tätä työtoveriaan ja kertoisi kuinka haluaisi viettää hänen kanssaan aikaa myös työn ulkopuolella.. mieheni tosin ei missään nimessä edes ehdottaisi tuollaista asiaa... en siis ymmärrä. Eikä kyllä ymmärtäisi moni muukaan ystävistäni, tai saati sitten, että mieheni hyväksyisi jos tilanne olisi tosinpäin.. ja yhteiseloa sellaset 11v. ja 100% luottamus toisiimme, mutta rajansa kaikella..

ja minua ei toki haittaa jos muilla (en tosin tunne ketään, ja ystäväpiirimme on suht laaja)tuollainenkin ystävyys on sallittua, mutta meillä siis ei.
lisään siis vielä ettei myöskään tekstarit sovi.. työasiat kun voi selvitellä siellä töissä, ja sitten kun kotiudutaan niin eletään ihan sitä koti arkee ja touhuillaan perheen ja ystävien kesken, ei tekstailla naispuoleisille työkamuille enään.. jos ei yötä selvii ni jo on kumma....

Joskus, ja monestikin ulkopuolinen näkee asian selvemmin kuin itse - oli kyse mistä tahansa. Ehkä voisit olla hieman huolissasi. Mietin vain, että ei taida kovin yleistä olla sekään että miespuoliset työkaverit viestittelevät työajan ulkopuolella toisilleen kovin usein. Yleensä nais-miestyökaveri tuttavuudet kääntyvät jossain vaiheessa romanssin puolelle. Valitettava tosiasia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niih.. kyllä mullaki naama kääntyis väärinpäin jos ukko tulis kehumaan uutta naispuoleista duunikaveria ja haluais alkaa hengailemaan sen kans vapaa-ajallakin..

melkein kaikki mun miespuoliset kaverit on ollu jo kuvioissa ennen miestä

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
onko sun ympärillä olevat ihmiset huomioineet itse tän asian vai muodostaneet mielipiteen vain sun kertomusten perusteella?

He tietävät asiasta sen että mieheni ja tämä nainen ovat työkavereita, liikkuvat paljon kaksistaan työnmerkeissä ja tulevat hyvin toimeen keskenään. Muutama kaveri on nähnyt heidät työpäivän aikana. Mies on itse joskus maininnut kavereille että tämä nainen on mukava ja että hänestä saisi varmaan ihan hyvän ystävän.

luota omaan vaistoosi, intuitioon.
Rajoja asettamalla et voita mitään. Se on joko luotettava toiseen tai sitten voi laitaa samoin tein ne eropaprut.

kuuntele omaa ääntäsi

Yhteistyössä