Onko minulla aihetta huoleen? (pettääköhän mies minua?)

Alkuperäinen kirjoittaja terra incognita:
Nainen on kuulema mukava ja huumorintajuinen ja he tuntuvat olevan samalla aaltopituudella keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta erittäin näreissäni olisin, jos mieheni "ylistäisi" tätä työtoveriaan ja kertoisi kuinka haluaisi viettää hänen kanssaan aikaa myös työn ulkopuolella...

Whoooooot? Ainoa maininta siitä mitä mies on naisesta sanonut on tuossa yläpuolella. Eli mies ei saisi "ylistää" työkaveriaan sanomalla että on mukava ja huumorintajuinen? Saako miespuolisista työkavereista sanoa että ovat hyviä jätkiä vai onko sekin liiallista "ylistämistä"?

Jos kerran ovat työpari ja paljon aikaa viettävät niin pakostakin siinä tutustuu. Ei sitä jaksa koko työaikaa turpa tukossakaan olla, vaikka kuinka olisi pirttihirmu kotona. Ja miettikää itse miten upeaa olisi jos saisi hyvän kaverin töistä? Töissä ihminen viettää suurimman osan hereilläoloajastaan, miettikää paljonko elämänlaatua nostaa jos siellä viihtyy! Ja tämä pitäisi kieltää koska joku ulkopuolinen höynä on niin suppea ettei suo muita kun mies-mies/nainen-nainen -ystävyyksiä? Tuskinpa mies on itse saanut valita onko työpari mies vai nainen!

Ja vielä sille kirjoittajalle joka "kaveeraa" miesten kanssa vain silloin kun on sinkku. Älä viitsi. Joku mies saattaa ihan oikeasti luulla että olet kaveri, ja sitten lentää kun leppäkeihäs kun löydätkin itsellesi miehen. Todella kettumaista kaveruutta.

Itse jos olisin AP tekisin niin että ehdottaisin miehelle että kutsutaan tämä työpari meille kotiin vaikka syömään. Ja pitäisin huolta että itsekin huolehdin että kaikki viihtyvät, enkä nyrpöttäisi enkä vaanisi. Jos työkaveri voi ihan reilusti tulla kotiin iltaa istumaan niin tuskin siinä mitään on. Ja saatathan itsekin saada uuden kaverin jos kerran samanhenkinen kun miehesi on! Ja huomauttaisin että minusta olisi tämän jälkeen ihan ok että käyvät kaksinkin toisiaan moikkaamassa, todellakaan minua ei tarvita esiliinaksi kun mies tapaa kavereitaan.

Jos mies ja se työkaveri aikoisivat pettää sua, niin eiköhän se ois jo niillä työreissuilla tapahtunu.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi kysymys:
kerroit että miehelläsi on aina ollut naispuoleisia ystäviä. onko miehesi naisystävissä ollut myös niitä vähemmän viehättäviä vai ovatko aina poikkeuksetta kauniita?

Heissä on kauniita ja vähemmän kauniita.

No miksi juuri tämä kaunis nainen ahdistaa sinua?

kerroit että miehelläsi on aina ollut naispuoleisia ystäviä. onko miehesi naisystävissä ollut myös niitä vähemmän viehättäviä vai ovatko aina poikkeuksetta kauniita?

haluaako hän viettää heidänkin kanssaan aikaa? entä itse hengaatko omien miespuolisten kamujen kanssa, textailet??

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
onko sun ympärillä olevat ihmiset huomioineet itse tän asian vai muodostaneet mielipiteen vain sun kertomusten perusteella?

He tietävät asiasta sen että mieheni ja tämä nainen ovat työkavereita, liikkuvat paljon kaksistaan työnmerkeissä ja tulevat hyvin toimeen keskenään. Muutama kaveri on nähnyt heidät työpäivän aikana. Mies on itse joskus maininnut kavereille että tämä nainen on mukava ja että hänestä saisi varmaan ihan hyvän ystävän.

No aika suppeita ovat jos tuon perusteella ovat vakuuttuneita pettämisestä. Tai pitävät miestäsi todellisena häntäheikkinä. Oletko antanut heille sen kuvan?

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
mutta erittäin näreissäni olisin, jos mieheni "ylistäisi" tätä työtoveriaan ja kertoisi kuinka haluaisi viettää hänen kanssaan aikaa myös työn ulkopuolella.. mieheni tosin ei missään nimessä edes ehdottaisi tuollaista asiaa... en siis ymmärrä. Eikä kyllä ymmärtäisi moni muukaan ystävistäni, tai saati sitten, että mieheni hyväksyisi jos tilanne olisi tosinpäin.. ja yhteiseloa sellaset 11v. ja 100% luottamus toisiimme, mutta rajansa kaikella..

ja minua ei toki haittaa jos muilla (en tosin tunne ketään, ja ystäväpiirimme on suht laaja)tuollainenkin ystävyys on sallittua, mutta meillä siis ei.
lisään siis vielä ettei myöskään tekstarit sovi.. työasiat kun voi selvitellä siellä töissä, ja sitten kun kotiudutaan niin eletään ihan sitä koti arkee ja touhuillaan perheen ja ystävien kesken, ei tekstailla naispuoleisille työkamuille enään.. jos ei yötä selvii ni jo on kumma....
Jaahas, ja saakos miespuolisille työkavereille tekstata frouvan luvalla, vai pitääkö touhuta perheen kesken?

Alkuperäinen kirjoittaja totta turisevat:
Joskus, ja monestikin ulkopuolinen näkee asian selvemmin kuin itse - oli kyse mistä tahansa. Ehkä voisit olla hieman huolissasi. Mietin vain, että ei taida kovin yleistä olla sekään että miespuoliset työkaverit viestittelevät työajan ulkopuolella toisilleen kovin usein. Yleensä nais-miestyökaveri tuttavuudet kääntyvät jossain vaiheessa romanssin puolelle. Valitettava tosiasia.

En tunne kyllä ainoatakaan miestä joka ei viestittelisi miespuolisten työkavereidensa kanssa vapaa-ajalla. Eikun hetko, tunnen yhden. Yksityisyrittäjä jolla ei oo työkavereita...

Meillä kumpikaan ei ole 'turhaan' mustasukkainen. Mutta tuollainen tilanne... siinä kumman vaan mietteisiin tulis pakostikin yhtä sun toista ja mustasukkaisuus nousisi taatusti pintaan. Toi vaikuttaa NIIN vaikealta tilanteelta, että omakohtaisesti jos joutuisin tuon kokemaan, niin hälytyskellojen ääni olis melkoinen. :(

Mikäs siinä. Voithan säkin tähän naiseen tutustua. Ja jos mies ois aikeissa pettää, niin aika outoa kyllä olisi, että noin avoin asian suhteen silti olis. Mutta voithan sä kysellä, josko näkisitte kolmistaankin joskus. Jos nainen on hyvin töykee yms. niin sitten oletettavasti hän ei ainakaan toivo vain ystävyyttä.

Mulla oli vielä vähän aikaa sitten työparina mies, jonka kanssa oltiin oltu pari vuotta samassa työpaikassa. Meillä oli yhteinen työpiste ja samat työajat, joten kahvilla ja syömässä käytiin samaan aikaan ja samassa pöydässä istuttiin juttelemassa. Joskus kun oltiin saatu joku isompi työ valmiiksi saatettiin vaikka perjantaina töiden jälkeen käydä terassilla yksillä. Työpaikan bileisiin mentiin samaa matkaa.

Ja minä siis perheellinen nainen, hän sinkku mies. Hyviä kavereita oltiin, ja kaikkihan sen arvaa miten se päättyy. Tämä mies löysi naisen, nainen kuuli että minä olen naispuolista sorttia oleva työkaveri, soitteli vittuilupuheluita töihin ja käski pysyä kaukana miehestään (miten, kun on yhteinen työpiste?), ilmaantui miestään vastaan nähdäkseen etten tule samalla ovenavauksella ulos, kielsi miestään tulemasta työpaikan pikkujouluihin ja niin pois päin. No, mies vähän nolona pyyteli anteeksi puheluita.

Eihän siinä, sääli oli menettää mukava työkaveri. Hain toiseen työpisteeseen että se hullu akka jättäisi rauhaan. Vieläkin kahvitunneilla ollaan samaan aikaan mutta mies nolostelee heti jos puhe kääntyy kotiasioihin.

Ja sanakaan mitään flirttailuun viittaavaakaan ei ikinä vaihdettu, oltiin vaan mukavaa juttuseuraa. Ja kyseinen mies on minua neljä vuotta nuorempikin, pikkuveljenä enemmänkin pidin.

Alkuperäinen kirjoittaja En:
Joskus, ja monestikin ulkopuolinen näkee asian selvemmin kuin itse - oli kyse mistä tahansa. Ehkä voisit olla hieman huolissasi. Mietin vain, että ei taida kovin yleistä olla sekään että miespuoliset työkaverit viestittelevät työajan ulkopuolella toisilleen kovin usein. Yleensä nais-miestyökaveri tuttavuudet kääntyvät jossain vaiheessa romanssin puolelle. Valitettava tosiasia.

En tunne kyllä ainoatakaan miestä joka ei viestittelisi miespuolisten työkavereidensa kanssa vapaa-ajalla. Eikun hetko, tunnen yhden. Yksityisyrittäjä jolla ei oo työkavereita...

No ainakin mun mies on sellainen, ettei tekstaile työajan ulkopuolella työkaveriensa kanssa. Eipä taitais olla mitään asiaa, joten mitä turhia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ällikkä:

No ainakin mun mies on sellainen, ettei tekstaile työajan ulkopuolella työkaveriensa kanssa. Eipä taitais olla mitään asiaa, joten mitä turhia.

Onpa surku ettei miehelläsi ole yhtään vähänkään läheisempää työkaveria. Lisää nimittäin työviihtyvyyttä tosi paljon, siellä kun joutuu sen 8 tuntia joka päivä viettämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:

Ei hän ahdista minua. Pointtini on se että tähän päivään mennessä minulla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa näitten miehen ystävien kanssa. Koskaan en ole miettinyt että mies voisi pettää minua. Olen siis luottanut mieheeni. Mutta nyt tuntuu että ympäristö on vahvasti sitä mieltä että mieheni pettää/ aikoo pettää minua. Ja nyt sitten aloin miettimään että olenkohan ollut turhan sinisilmäinen näissä asioissa. Pitäisikö minun kuitenkin "tarkkailla" miestäni paremmin? Toisaalta tyhmää edes pohtia tällaisia kun mitään aihetta tähän ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kieltäminen olisi naurettavaa, jos se sinua haluaa pettää niin kyllä se sen tekee jossain, vaikka ruokatunnilla.. Eikä ystävyydelle voi mitään ehtoja laittaa, sillä silloinhan sinun mielestäsi tilanteessa olisi jotain sopimatonta ja se on naurettavaa, jos siinä ei mitään sopimatonta ole.. voithan sinäkin tavata naisen, jos hän miehesi ystävä on, siinä missä muitakin miehen kavereita?

Mies on kuitenkin kertonut sinulle asiasta avoimesti, joten ei kuulosta siltä että pettämistä suunnittelisi. Se, että joku nainen on kaunis, ei tarkoita vielä sitä että joku on heti menossa pettämään. Kerta miehelläsi on aina ollut naisia ystävinä, miten tuo tilanne siitä poikkeaa nytkään? Tuon perusteella en olisi missään määrin huolissani.

Tosi on. Ole sinä järkevä. Miksi alentaa itseään epäilevien tuttavien tasolle?

Tekisin niin että pyytäisin naisen kahville,sitten joskus lukisin viestejä mitä toisilleen laittavat+mitä mies on laittanut hänelle jos tallentuu puhelimeen..muuten se vain olisi oltava "sinisilmäinen" ja jos mies rupeisi jotenkin oudosti käyttäytymään epäilisin että raja on ylitetty.

Ei hän ahdista minua. Pointtini on se että tähän päivään mennessä minulla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa näitten miehen ystävien kanssa. Koskaan en ole miettinyt että mies voisi pettää minua. Olen siis luottanut mieheeni. Mutta nyt tuntuu että ympäristö on vahvasti sitä mieltä että mieheni pettää/ aikoo pettää minua. Ja nyt sitten aloin miettimään että olenkohan ollut turhan sinisilmäinen näissä asioissa. Pitäisikö minun kuitenkin "tarkkailla" miestäni paremmin? Toisaalta tyhmää edes pohtia tällaisia kun mitään aihetta tähän ei ole.

Kysy itseltäsi nämä kysymykset:

1. Tuntevatko ystäväni mieheni paremmin kuin minä itse?
2. Saavutanko "tarkkailemalla" muuta kun ylimääräistä stressiä itselleni?
3. Olisiko minulle ok, jos mieheni alkaisi kavereidensa kehotuksesta "tarkkailla" minua?
4. Onko mieheni tyyppiä jolla riittäisi pokkaa pettää minua ja vielä kertoilla avoimesti naisesta?
5. Onko minulla mahdollisuuksia viettää kaikki työajat tarkkailemalla miestäni?

Jos vastasit näihin kyllä, niin aloita ihmeessä "tarkkailu". Tosin mahdotontahan se on, jos ovat kaiket päivät yhdessä töissä, mutta saatpahan itsellesi pahan mielen ja unettomia öitä, ja luultavasti muutaman riidan miehesi kanssa. Ystävälliset kaverisi varmaan mielellään lohduttavat sinua kun miehesi kyllästyy kyttäämiseen ja perusteettomaan epäluuloon ja etsii luottamuksellisemman parisuhteen.

no suotta sitten täältä kyselet:) luota vaistoosi, ja siihen miten mihesi tunnet.. ja jos mielestäsi on ok. että hän haluaa ystävystyä tämän naisen kanssa ja kenties viettää hänen kanssaan aikaa myös työn ulkopuolella niin ok. Itseltäni ei onnistuisi.. enkä ymmärtäisi miksi mieheni haluaisi viettää aikaa jonkun muun naisen kanssa vapaa aikanaan... kyllä silloin täytyy olla jotain kiinnostusta, syvempääkin sitä toista kohtaan.. tuskin sitä haluaisi viettää aikaa sellaisen kanssa jonka kanssa ei synkkaa... eli voihan ne tunteet roihahtaa hyvinki...

Alkuperäinen kirjoittaja Ällikkä:

No eipä tuo häntä tunnu vaivaavan. :D Työkaverit on erikseen ja ystävät sitten taas ihan eri juttu. Ei ongelmaa.

Onpa surku ettei miehelläsi ole yhtään vähänkään läheisempää työkaveria. Lisää nimittäin työviihtyvyyttä tosi paljon, siellä kun joutuu sen 8 tuntia joka päivä viettämään.

mutta erittäin näreissäni olisin, jos mieheni "ylistäisi" tätä työtoveriaan ja kertoisi kuinka haluaisi viettää hänen kanssaan aikaa myös työn ulkopuolella.. mieheni tosin ei missään nimessä edes ehdottaisi tuollaista asiaa... en siis ymmärrä. Eikä kyllä ymmärtäisi moni muukaan ystävistäni, tai saati sitten, että mieheni hyväksyisi jos tilanne olisi tosinpäin.. ja yhteiseloa sellaset 11v. ja 100% luottamus toisiimme, mutta rajansa kaikella..

ja minua ei toki haittaa jos muilla (en tosin tunne ketään, ja ystäväpiirimme on suht laaja)tuollainenkin ystävyys on sallittua, mutta meillä siis ei.

niih.. kyllä mullaki naama kääntyis väärinpäin jos ukko tulis kehumaan uutta naispuoleista duunikaveria ja haluais alkaa hengailemaan sen kans vapaa-ajallakin..

melkein kaikki mun miespuoliset kaverit on ollu jo kuvioissa ennen miestä

Peesi.... Ei mun mies myöskään tykkäis jos mä alkaisin jonkun Taunon kanssa meidän töistä hengailla ja tekstailla!

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:

no suotta sitten täältä kyselet:) luota vaistoosi, ja siihen miten mihesi tunnet.. ja jos mielestäsi on ok. että hän haluaa ystävystyä tämän naisen kanssa ja kenties viettää hänen kanssaan aikaa myös työn ulkopuolella niin ok. Itseltäni ei onnistuisi.. enkä ymmärtäisi miksi mieheni haluaisi viettää aikaa jonkun muun naisen kanssa vapaa aikanaan... kyllä silloin täytyy olla jotain kiinnostusta, syvempääkin sitä toista kohtaan.. tuskin sitä haluaisi viettää aikaa sellaisen kanssa jonka kanssa ei synkkaa... eli voihan ne tunteet roihahtaa hyvinki...
Siis oikeasti et ymmärrä miksi joku haluaa viettää kaverinsa kanssa aikaa, vai onko ihmiset sulle vaan sukupuolielimiä, pimpat saa tutustua vaan mukaviin pimppohin ja pippelit leikkii keskenään?

Onko sukupuoli sulle tärkeämpi asia kun henkinen puoli?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

niih.. kyllä mullaki naama kääntyis väärinpäin jos ukko tulis kehumaan uutta naispuoleista duunikaveria ja haluais alkaa hengailemaan sen kans vapaa-ajallakin..

melkein kaikki mun miespuoliset kaverit on ollu jo kuvioissa ennen miestä

Peesi.... Ei mun mies myöskään tykkäis jos mä alkaisin jonkun Taunon kanssa meidän töistä hengailla ja tekstailla!

Eikö edes sillon jos tutustus tähän Taunoon joka on tosi hyvä jätkä, ja tois mukanaan teille kylään ihanan vaimonsa Irmelin?

Heh, mun mies on ollu useemmassa työpaikassa meidän yhdessäoloaikana ja ei tasan kenenkään työkaverin kanssa ole tekstaillu tai hengaillu työajan ulkopuolella ellei sattumalta ole törmännyt baarissa. Ystävät on asia ihan erikseen, niin on mullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Onko:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:

Siis oikeasti et ymmärrä miksi joku haluaa viettää kaverinsa kanssa aikaa, vai onko ihmiset sulle vaan sukupuolielimiä, pimpat saa tutustua vaan mukaviin pimppohin ja pippelit leikkii keskenään?

Onko sukupuoli sulle tärkeämpi asia kun henkinen puoli?

ymmärrän kyllä miehellä miespuoliset kaverit ja tietenki yhteiset ystävämme sukupuoleen katsomatta.. meillä nyt on näin.. ei me hengata erikseen vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa...ja se tuskin on sinulta pois! kuten ole minulta pois miten toisilla pelaa.. ja eiköhän se ole pääasia, että jokaisessa parisuhteessaeletään sen mukaan mikä on itselle hyvä, eikä siten miten toiset kenties toimivat... ja MEILLÄ siis molemmat samaa mieltä jos ajattelisimme tilanteen omalle kohdallemme, eli ei onnistu MEILLÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Heh, mun mies on ollu useemmassa työpaikassa meidän yhdessäoloaikana ja ei tasan kenenkään työkaverin kanssa ole tekstaillu tai hengaillu työajan ulkopuolella ellei sattumalta ole törmännyt baarissa. Ystävät on asia ihan erikseen, niin on mullakin.
Ihan uteliaisuudesta, eikö sulle itelläs oo ikinä ollu yhtään ystävää töissä? Siis naispuolista?

Ei oo ihmekään jos nykyään täälläkin kirjottelee niin moni ettei oo ystäviä ja on niin yksinäistä. Aikuiset viettää valtaosan hereilläolajastaan töissä, mistäpä muualta niitä aikuiskontakteja vaikka vieraalla paikkakunnalla etsii....

Tuli vähän surullinen olo.

Yhteistyössä