Onko minulla aivokasvain?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sonjeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sonjeli

Vieras
Tiedän, että näitä keskusteluja on täällä yllin kyllin kun ihmiset listaavat oireitaan ja panikoivat, olen niitä jo vähän selaillutkin mut en nyt oikein tiedä mitä muuta tekisin niin kysyn täältä mielipidettä.
Minulla on nyt noin viikon ajan ollut oireina pientä huimausta (en ole kaatunut tai mitään mutta sillä tavalla hiukan keinuttaa), niskakipua, paineen tunne päässä (välillä melkein huomaamatonta mutta toisinaan olo voi olla melkein sietämätön; päähän ei kumminkaan satu, tuntuu vain painetta), jalkojen ja käsien pistelyä, ja pahoinvointia on toisinaan. Luin että aivokasvaimessa pahoinvointi sijoittuu aamuun, aikaisemmin näin ei ole minulla ollutkaan mutta tänä aamuna kun heräsin alkoi yököttämään, hyvä kun sain aamupalan syötyä... olen maanantaina menossa korva- ja kurkkulääkärille, äiti väittää että tämä johtuisi vaan niskoista mutta itseäni pelottaa... olen 19v. ja raskaana en ole.
Voiko niskakipu olla oireena aivokasvaimesta?! Toisinaan tuntuu myös että muistan asioita huonommin, mutta voiko se johtua vain siitä etten viime päivinä ole pystynyt oikein ajattelemaan muuta kuin panikoimaan tätä terveydentilaani...

Mulla tuollainen johtuu huonolla tyynyllä nukkumisesta. Ja tosiaankin sijoittuu aamuun, ennen kuin niska vetreytyy.
Tutun aivokasvain oireili epilepsiakohtauksilla.

Niskat/hartiat jumissa? Se vois selittää monta noista oireista..Itelläni oli mm.huimausta ja outoa oloa päässä ihan vain sen takia.
Kävin lääkärillä ja pääsin magneettikuvaan..kannattaa siunkin yrittää jos asia huolettaa. Tsemppiä!

Ensisijaisesti kuulostaisi minustakin niska-hartiaseudun lihasjumista (huimaus, niskakipu, jalkojen ja käsien pistely) ja siihen liittyvältä jännityspäänsäryltä (paineen tunne päässä, kipu, jne).

Tapaan työssäni myös aivokasvainpotilaita, ja vaikka oireet toki jokaisella vaihtelevat, liittyy oireisiin usein mm. kouristelukohtauksia, pitkäkestoista päänsärkyä ja näköhäiriöitä (kasvaimen sijainnista liittyen). En siis kuitenkaan ole lääkäri.

Lääkärillä on hyvä käydä, mutta aivokasvainta ei tarvinne ensimmäisenä pelätä :) toivottavasti saat avun oireisiin. :)

Kiitos pääasiassa asiallisista vastauksista :) Jännitysniskaa ehkä itsekin pidän nyt tarkemmin mietittynä todennäköisempänä, olen viime aikoina viettänyt paljon aikaa koneella ja sängyssä istuen välillä todella epäergonomisissa asennoissa ja stressaannun asioista yleensä hyvin helposti. Ehkä pitää vaan yrittää rauhoittua ja häipyä ylös, ulos ja lenkille, ja mennä sitten neurologille jos eivät oireet ala helpottumaan.

Nyt pakko päivittää tätä kun rupesi toden teolla pelottamaan...

Eilen oli pääasiassa ihan hyvä päivä, ei pahoinvointia ja huimauskin näytti vähintään helpottaneen. Illalla kykenin jo olemaan ihan rento ja ajattelemaan muita asioita - kunnes tuli nukkumaanmenon aika.
Vähän ajan kuluttua pään tyynyyn painamisesta alkoi päätä jälleen painaa, sattunut ei taaskaan mutta olo oli todella epämiellyttävä :( suurin osa yöstä meni valvoessa, en edes ollut mielestäni mitenkään paniikissa vaan yritin vaan rauhallisesti hengitellä. Kun laitoin sormet otsan sivuille, tunsin miten verisuonet päässä oikein sykkivät ja alkoi pelottaa... uutena oireena olen myös huomannut sormenpäiden sykkimistä ja korva sattuu hiukan välillä, vaikka muita kipuoireita ei olekaan. Heräsin tuossa vähän aika sitten ja olo oli hiukan pahoinvoiva, joskaan ei niin paljon kuin sinä aamuna jolloin aloitusviestin kirjoitin. Eivätkö nämä oireet jo viittaisi aika pahasti aivokasvaimeen, vai onko joitain muitakin mahdollisuuksia?!

Tää helle saa olon huonoksi usein. Varsinkin jos ikkunat ovat paljon auki tai/ja tuulettimet päällä. Kun lihakseen tuulee viileästi, se usein reagoi supistamalla itseään, ja se saa aikaan jäykkyyttä tai kipuakin. Varsinkin jos iho on kostea, jota niska usein on kuumalla ilmalla. Yöllä monet pitävät ikkunaa auki ja aamulla on sitten pää/niska kipeä... Juodakin pitäisi muistaa ja syödä hyvin. Muuten olo on hutera ja pää kipeä.

Olen kyllä mielestäni juonut ja yrittänyt syödäkin aina kun vaan ei ole ollut huono olo... aikaisempina kesinäkään en muista et olis koskaan ollut näin outo olo. Ikkunat meillä on kyllä usein auki, mutta ei öisin.
Rupesin miettimään että voisiko kyseessä olla mahdollisesti jonkin näköinen korva- tai muu tulehdus, kun paine sijoittuu eniten tuohon korvien kohdalle? Allergista nuhaa minulla on ollut jo vuosia, josko sen pitkittyminen olisi laukaissut jotain?

Nyt olet kyllä ihan vainoharhainen. Tarkistuta vaikka ne korvat jos oudolta tuntuu. Muut oireet kuulostaa ihan niskajäykkyydeltä. On ihan täysin normaalia että verisuonet sykkii. Ohimon suonet sykkii etenkin (ainakin mulla) kun on päänsärky, mutta voi sen muulloinkin tuntea. Ei sulla kuitenkaa mitään aivokasvainta ole että ota jo ihan rauhassa.

minulle sanottiin joskus, että aivokasvain pahoinvointi on sellaista, ettei sitä edellä huono olo. Siis aamulla herättyä oksentais ilman ennakoivaa pahoinvoinnin tunnetta...

Hm no, olen tässä viime viikon aikana koittanut nyt jumpata ja kuntoilla, mutta toistaiseksi ei ole helpottanut muuhun kuin niskakipuun... tänään menen sinne korvalääkäriin niin katson nyt mitä siellä sanotaan ja jatkan jumppaamista, toivottavasti loppuisivat nämä oireet pian, on kyllä elämänilo sammunut kun ei oikein mitään pysty tekemään ilman että ajattelee pahinta ja kärsii koko ajan näistä oireista. Vaikkei oliskaan kasvain niin ei tämä olotila yhtään mukava ole, pelkään että jää päälle lopullisesti. Suvussa on vähän kaikilla jos jonkinmoista vaivaa ja sairautta, osa on joutunut kärsimään koko elämänsä...

Käväisin Tässä nyt sitten kahdellakin eri lääkärillä, toinen näki toisessa korvassa hiukan jotain punoitusta mut ei laitettu edes verikokeeseen tai kuvaukseen, antibioottikuurin sain. Huolestuttaa vieläkin julmetusti, voiko tuo korvan ärtyneisyys johtua kasvaimesta? Tiedän et saatan alkaa kuulostaa jo ihan pöhköltä mut jotenkaan en vaan saa näitä juttuja pois päästäni, olkapäätäkin kivistää taas vaikka ölen jo kohta pari viikkoa koittanu jumpata...

Yhteistyössä