Onko minulla oikeus käyttää hoitolapset pesulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kummaa:
en kyllä menisi pesemään vieraan lapsia. tietysti sanot, jos aihetta on heidän vanhemmilleen.
ihmettelen miten lapsilla voi tuollaista tarvetta just nyt pesuun ilmetä, kun ei meidän lapset ainakaan likaannu niin kauheasti, vaikka olisivat ilman pesuakin jonkin aikaa.
on nimittäin tullut nähtyä reissuolosuhteissa. eihän lapset edes ala haista kuin teini-iässä.

No, voihan sitä jotain päätellä niistä lapsen kotiolosuhteista, jos lapsi haisee. Voi olla, että siellä kotona on niin likaista, että siellä likaantuu. Ehkä ap pelkää, että jos välit menee, kuka sitten pitää niistä lapsista huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Hoidatko ystäväsi lapsia?

Jotain tällaista kyllä.

Niinpä niin.

Eli jos sanot asiasta et enää hoida näitä lapsia välttämättä.

Todennäkösesti (tää on mun mielipide mikä on syntyny tätä lukiessa) et myöskään maksa veroja saamistasi tuloista, eikä lapsilla varmaan ole vakuutusta hoidossa olo ajalle jos jotain sattuu.

Mä en vaan aina jaksa ymmärtää ihan kaikkea.

Tässäkin tilanteessa asiaan olis jo puututtu, mikäli lapset olis ammattilaisten hoidossa.

Maksan kyllä verot ja asia on siltä osin kunnossa, näyttää nyt kiinnostavan suunnattomasti.. :) Ja puutun ihan varmasti jos tuntuu siltä että lapsia kohdellaan huonosti tai olisi esim. ls-ilmoituksen paikka.

Sinulla on hoidossa 6 viikkoinen pesemätön lapsi, jolla on kaakaotahroja ihossa... outo tilanne. Missä lasten äiti on?

Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:
Meidän lapset käyvät saunassa ja kylvyssä vain kerran viikossa. Vaippaikäisen pyllyä pestään päivittäin ja isommankin tarpeen vaatiessa. En ole huomannut, että lapset mitenkään haisisivat tai olisivat likaisia. Vaatteet vaihdetaan päivittäin. Atooppinen iho molemmilla.

Ollaan varmaan huonoja vanhempia näiden palsta-ylihygieenikkojen mielestä.

eikö alapäätäkään pestä kuin kerran viikossa?

itse olen pph ja ajattelen asian niin että jos minun hoitolapseni tulisi haisevana, likaisena hoitoon, huomauttaisin siitä vanhemmille ja ellei tilanne korjaantuisi, olisi edessä ls-ilmoitus. Se, pesisinkö heidät itse.....tuo olisi lähinnä eettinen kysymys; lapsen ensisijainen hoito kuuluu vanhemmille mutta minä en haluaisi likapeikkoja kotiini joten todennäköisesti passittaisin suihkuun.