onko minulla rintasyöpä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyhmylä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyhmylä

Vieras
Minulla on reilu 2-vuotias lapsi, jota imetin 8kk ikään asti. Itse olen 23-vuotias.

Toisesta rinnastani tulee edelleen maitoa puristamalla. Toisessa tuntuu möykky ja puristamalla tulee ensin kirkasta (paperissa hieman kellertävää) nestettä jonks jälkeen "klömppistä" valkeaa vuotoa. Onko minulls syöpä, vai onko tämä normaalia? Vai onko se kivuton tulehdus tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja kyhmylä;29356871:
Minulla on reilu 2-vuotias lapsi, jota imetin 8kk ikään asti. Itse olen 23-vuotias.

Toisesta rinnastani tulee edelleen maitoa puristamalla. Toisessa tuntuu möykky ja puristamalla tulee ensin kirkasta (paperissa hieman kellertävää) nestettä jonks jälkeen "klömppistä" valkeaa vuotoa. Onko minulls syöpä, vai onko tämä normaalia? Vai onko se kivuton tulehdus tms.?

tilanne minulla, paitsi että lapsi on jo 3-vuotias :)
Vuoto alkaa aina ovulaation aikaan+rinnat tulevat kipeiksi ja möykkyisiksi, olen käynyt yksityisellä lääkärissä, mutta hän ei tuntenut itse tuntemiani möykkyjä, eikä edes laittanu mammografiaan.

Lapsi 2v ja kyllä mullaki edelleen jotai nestettä tulee jos oikein kunnolla puristaa. Mutta ei se mitään maitoa ole, eikä sitä tule kuin pari tippaa.. En imettänyt ollenkaan, alussa pumppasin. Ap käy lääkäris niin ei tarvi murehtia :)

Nyt menin idioottina googlailemaan kaikenlaista..

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminat, voikose aiheuttaa tätä? Vai onko minulla kuitenkin aivolisäkekasvain rintasyövän sijaan? :(

No mulla on esikoisen jälkeen jäänyt jo päälle tuollainen "ikivuoto". Vissin kohtalaisen yleistä. Mutta jos pelottaa ja tunnet möykyn niin käy nyt ihmeessä näyttämässä sitä. Eipä siitä haittaa ole. Päinvastoin. Soitat vaikka maanantaina, kun se ei ole pyhä :)

Niinpä taidan tehdä :) Jotenkin ristiriitainen fiilis, kun toisaalta pelkään kuolevani ja toisaalta ajattelen, etten viitsi tuhlata terveydenhuollon resursseja kun se ei kuitenkaan ole mitään...

[QUOTE="aloittaja";29358600]Niinpä taidan tehdä :) Jotenkin ristiriitainen fiilis, kun toisaalta pelkään kuolevani ja toisaalta ajattelen, etten viitsi tuhlata terveydenhuollon resursseja kun se ei kuitenkaan ole mitään...[/QUOTE]
No, mutta eikös yleinen ohjeistus ole, että jos tunnet muutoksia rinnoissasi niin soitat ajan lääkärille? Silloin teet mitä pyydetään eikä se ole tuhlaamista :)
Päinvastoin jos et soita, niin olet tottelematon :D

Ei ihan totta. Äidilläni todettiin tänävuonna rintasyöpä. Huomattiin ajoissa ja hoito oli todella helppo. Eli jos epäilee mitään niin, kun on ajoissa liikenteessä selviää paljon helpommalla oli sitten mitä oli.
Rintasyöpä ei automaattisesti tarkoita kuolemaa ja kyhmy ei automaattisesti tarkoita rintasyöpää. Kannattaa se tutkia kuitenkin.

Mä löysin muutama vuosi sitten rinnoista pari kyhmyä. Kävin kunnallisella, joka laittoi lähetteen mammografiaan, jossa ne kyhmyt ei näkyny (mulla on niin isot utareet). Pyysin lähetettä myös ultraan, en saanut. Oman mielenrauhan vuoksi varasin ajan yksityiselle ultraan ja tuomio oli "hyvälaatuista maitorauhasten liikakasvua" ja uusi mammografia 5v päästä. En olis saanut rauhaa ilman tuota satsausta, eli kannattaa olla vaan sitkeä ja vaatia potilaana (ja maksavana asiakkaana) oikeuksiaan!

Yhteistyössä