Onko mistään apua ihmiselle jolla teksti hyppii lukiessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työmamma

Vieras
Olen 36v työssä käyvä nainen ja mietin lisäopintoja. Tajusin vasta nyt vuoden sisällä ettei ole normaalia kun teksti hyppii lukiessa, on aina hyppinyt. Peruskoulu meni huonosti eikä kukaan koskaan vaivaantunut tutkimaan miksi? Saattaa olla lukihäiriö sillä sekoitan esim numeroitakin ja usein!

Haluan kouluttautua uuteen ammattiin tai suuntautua lähihoitajana uudelleen mutta mietin pystynkö kun teksti nousee paperista ja hyppii :(.

Mitä Tehdä? Omalääkärille? Yksityiseen silmälääkäriin? Entä sitten? Siis onko mitään APUKEINOA??? Kellään kokemusta?

Naapurin 10v:llä hyppi kans rivit. Korjaantu lukulaseilla. En muista tarkemmin mikä oli syynä. Nopeiten pääsee kun soitan johonkin silmälasikauppaan missä on lääkäripalvelut. Tai luulen et optikkokin pystyy aika paljon sanomaan.

Mä menisin ensimmäisenä optikolle tai silmälääkärille. Mulla on hajataittoa toisessa silmässä ja teksti meinaa hyppiä tai näkyä epäselvänä ilman laseja, jotenkin ei saa "tarkennettua" aina kunnolla niihin kirjaimiin. Mulla on silmälasit ja piilolinssit, hajataiton lisäksi mulla on aika paljon miinusta, mutta lähinäkö on muuten hyvä.

mulla on uudet rillit , tai no 6kk vanhat ja hyvät. Jotain hajataittoo on huomattu ja välillä kornattu mutta ei auttanut ja sittemmin ottivat sen ominaisuuden pois kun ei kuullemma ole niin paha.

[QUOTE="aloittaja";24563448]Asentohuimaus? Jaa vaikka kestänyt lapsuudesta saakka? Vaikea uskoa. Ja kun siihen liittyy numeroiden sekoittaminenkin. Esim 89 on 98 jne.[/QUOTE]

Yleensä se onkin lapsuudesta asti, koska kyseessä on ns. "ikuinen" vaiva. Sitä ei siis pysty poistamaan esim. leikkauksella, mutta säännöllisellä asentohoidolla oireet vähenevät. Numerot voivat hyppiä yhtä hyvin kuin kirjaimetkin.

Yhteistyössä