onko mitään mitä vois tehdä

tyttö Tenonvarrelta

Tunnettu jäsen
05.06.2006
11 253
149
63
mulla säälittää naapurin poika (enkä muuten oo ainut)... sen äiti ei välitä toisesta ollenkaan, on vaan vauva sitä ja vauva tätä (hällä on 3kk:n ikänen tyttövauva)... poika ei saa mennä vauvan lähellekään, kokoajan muori vaan huutaa pojalleen... nimittelee saatanan penikaksi ja muuta yhtä kaunista

Alkuperäinen kirjoittaja MissyMom:
Voishan sille naapurin mammalle sillee nätisti ilmasta, et se on vauvan veli, eikä mikään penikka. Mä oon niin paha suustani, et mä oisin rääkässy jo tosi pahasti.

on yritetty, mut hänen mielestä sen asiat ei kuulu meille (ja sit vielä ihmettelee miksi ei saa kavereita täältä )

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Voishan sille naapurin mammalle sillee nätisti ilmasta, et se on vauvan veli, eikä mikään penikka. Mä oon niin paha suustani, et mä oisin rääkässy jo tosi pahasti.

on yritetty, mut hänen mielestä sen asiat ei kuulu meille (ja sit vielä ihmettelee miksi ei saa kavereita täältä )

No, sit varmaan kannattaa neuvolassa kysästä... Osaavat sit tarkkailla vähän paremmin, ku menevät käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:

No, sit varmaan kannattaa neuvolassa kysästä... Osaavat sit tarkkailla vähän paremmin, ku menevät käymään.

pitääpä ottaa puheeksi... ku oikeesti säälittää, poika ei saa ees puhua kelleen.. yksin tuolla pyörii päivät hiekkalaatikolla :|

Minua ihmetyttää se, että miten vähän perheen sisäisiin asioihin puututaan.. 1½ vuotta takaperin tyttöni oli keuhkokuumeen vuoksi sairaalassa ja samaan huoneeseen sattui sitten äiti 2-vuotiaan poikansa kanssa. Tälle äidille oli tärkeää vain hevoset, jotka nyt jäivät kotiin, kun hänen täytyi tulla sairaalaan poikans takia. Äiti uhkeili, kuritti ja huuti tämän kahden päivän aikana, jotka samassa huoneessa oltiin, pojalleen yhtä jaksoisesti. Uhkaili, että jättää pojan sinne yksin, jos ei tee jotain juttua X. Kamalin oli kun hän nosti pojan sänkyyn, siksi aikaa kun meni vessaan. Kyseessä tosi korkea häkkisänky. Siinähän tietysti kävi niin, että poika tippui sieltä, juuri kun äiti tuli sängyn vierelle takaisin. Pää kopsahti pöydän kulmaan. (äiti tähän, että näitkö nyt mitä sattuu kun olet tuhma) Minä ja naapurin huoneen äiti, jonne huuto kuului myös kysyttiin, että eikö asialle voi tehdä jotain, koska ei ole ihan tervettä tuollainen. Mutta ei kuulemma, koska eivät itse nähneet.. Olisittepa nähneet äidin riemun kun hoitaja tuli pojan luokse pariksi tunniksi, että hän pääsee joululahjoja ostamaan. Äidin mielestä myös hoitohenkilökunta oli hirviöitä, kun satuttavat poikaa tyhjentämällä sieraimia räästä letkulla...

Ainakin yksi asia mitä voisit tehdä, on puhua äidin kuullen pojalle kauniisti. Ootte varmaan yhdessä jotenkin tekemisissä, kun olet huomannut äidin käytöksen. Ulkoleikeissä, sisällä vieraisilla? Voisit huomioida poikaa, kysellä pojalta päivän kuulumisia, tekemisiä, ihastella jotain tekemäänsä, löytämäänsä (pojathan keräilee "aarteita" ), antaa vaikka keinussa vauhtia... Olisi kiva, jos poika saisi joltain aikuiselta kivaa kohtelua ja jospa äitikin huomaisi sen? Vai onko se provosointia? Tuntuu pahalta pojan puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Ainakin yksi asia mitä voisit tehdä, on puhua äidin kuullen pojalle kauniisti. Ootte varmaan yhdessä jotenkin tekemisissä, kun olet huomannut äidin käytöksen. Ulkoleikeissä, sisällä vieraisilla? Voisit huomioida poikaa, kysellä pojalta päivän kuulumisia, tekemisiä, ihastella jotain tekemäänsä, löytämäänsä (pojathan keräilee "aarteita" ), antaa vaikka keinussa vauhtia... Olisi kiva, jos poika saisi joltain aikuiselta kivaa kohtelua ja jospa äitikin huomaisi sen? Vai onko se provosointia? Tuntuu pahalta pojan puolesta.

ja minusta niinku kauheinta tässä on se et tää mies jonka luo nää muutti tänne käyttäytyy ihan samalla lailla... ilmeisesti miellyttääkseen muoria

Yhteistyössä