Onko mitään muuta hormoonitonta ehkäisyä kuin kumi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toimiskohan varmat päivät? Mulla on tosi säännöllinen kierto ja tiedän tasan tarkkaan millon on ovis. Mutta kun kaikki lapset on saanut alkunsa ekasta yk:sta, niin jotenki en uskalla ottaa riskiä.
Keskeytetty on tyhmää kun siinä ei voi tulla "yhessä" :p

Kuparikierukka ja kondomi on ainoat hormonittomat ehkäisymenetelmät. Ja sitten sterilisaatio, mutta jos vielä lapsia haluat niin se ei tule kyseeseen. Varmoihin päiviin en todellakaan luottaisi... ainoastaan jos raskaus on ok niin sitten mutta muuten ei!

[QUOTE="a p";25714275]Toimiskohan varmat päivät? Mulla on tosi säännöllinen kierto ja tiedän tasan tarkkaan millon on ovis. Mutta kun kaikki lapset on saanut alkunsa ekasta yk:sta, niin jotenki en uskalla ottaa riskiä.
Keskeytetty on tyhmää kun siinä ei voi tulla "yhessä" :p[/QUOTE]

Meillä on myös yksi lapsi vielä haaveissa vähän myöhemmin. Me käytetään varmoja päiviä ja kierron keskivaiheilla kumia. On toiminut ainakin meillä hyvin n vuoden verran. Jos on säännöllinen kierto niin se on ihan hyvä vaihtoehto.

Kyllä se kuparikierukkakin on hyvä. Varmempi vaihtoehto ja saahan sen helopsti pois kun yritys alkaa.

[QUOTE="a p";25714275]Toimiskohan varmat päivät? Mulla on tosi säännöllinen kierto ja tiedän tasan tarkkaan millon on ovis. Mutta kun kaikki lapset on saanut alkunsa ekasta yk:sta, niin jotenki en uskalla ottaa riskiä.

Toimii, jos vahinkoraskaus ei ole kuitenkaan katastrofi. Ovulaatiotestejähän voi käyttää apuna ovulaation ajankohdan varmistamiseksi.

Eipä ole kumin ja kuparikierukan lisäksi muita. Varmoihin päiviin en itse luottaisi, itse "käytimme" sitä, koska olemme olleet ennen ensimmäistä lasta kolme vuotta lapsettomuushoidoissa. Mutta ylläri, ylläri raskaus alkoi silti. Ja mulla hyvin säännöllinen kierto ja niin kivulias ovulaatio, ettei sitä voi olla huomaamatta. Käytimme kumia aina jo paria päivää ennen arvioitua ovulaatiota ja viikon sen jälkeen, mutta silti raskauduin. Eli yllätykseen täytyy varautua. Meille se ei ollut todellakaan mikään pettymys, vaan ilolla aloimme sitten toista odottaa. Ensimmäinen raskauteni oli vaikea, joten siitä syystä yritimme viivyttää toista hieman.

Minulla on ollut kuparikierukka useammankin kerran ja ei ole ollut mitään tulehduksia. Laittaminen vähän sattui, poisto ei tuntunut ollenkaan. Vuodot kylla runsastui, se olikin ainoa huono puoli siinä.

[QUOTE="a p";25714241]Mä en haluais tota kuparikierukkaa, kun yks vauva ois vielä haaveissa ehkä 1-2 vuoden päästä..[/QUOTE]

Ööö, miten nää kaks asiaa korreloi keskenään?

[QUOTE="jaajoo";25714368]Ööö, miten nää kaks asiaa korreloi keskenään?[/QUOTE]

No en viittis maksaa kierukasta jos meinaan poistattaa sen vuoden päästä.. Ja jos vielä runsastuttaa vuotoa, niin ei kiitos!

[QUOTE="alma";25714392]Me olemme nuorempana käyttäneet aika paljon keskeytettyä yhdyntää, ja tomi hyvin.
Jos se "yllätysvauva" ei kauhea katastrofi olisi, niin menisin sillä.[/QUOTE]

Ei se ylläri mikään maailmanloppu olis. Sitte menis vaa auto ja kämppä vaihtoon.. Ja mä jatkaisin kotona oloa :D

Jos ei vahinko katastrofi, niin varmoilla päivillä voi hyvin mennä. Keskeyttäminen mukaan, jos ei varmat päivät.

Mutta itselläni oli kuparikierukka pari vuotta kahden välissä ja voin kyllä suositella. Ei minulla runsastuttanut vuotoja, joten tämäkin yksilöllistä. Ja ensimmäisen kuparikierukan saa käsittääkseni ilmaiseksi kaikkialla.

[QUOTE="noh";25714355] Käytimme kumia aina jo paria päivää ennen arvioitua ovulaatiota ja viikon sen jälkeen, mutta silti raskauduin. [/QUOTE]

Eiks tän olis kaiken järjen mukaan pitänyt mennä just toisin päin?

[QUOTE="mee";25714452]Eiks tän olis kaiken järjen mukaan pitänyt mennä just toisin päin?[/QUOTE]

Joo :D

yläasteella se tuli jo huomattua. Mitä vähemmän järkeä, sitä enemmän ne sikisi. :D
Parempi olla käyttämättä kumia jos ei osaa...

meillä toimi tuo 13 vuoden ajan, sitten tärppäsi :) iltatähti on kohta 3-vuotias. Meilläkin kaksi vanhempaa lasta sai alkunsa heti kun vain saivat luvan tulla.

Yhteistyössä