Onko mitään tehtävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Avuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Avuton"

Vieras
En ole nähnyt lastani kuukausiin, lähihuoltaja estää tapaamiset, meillä on yhteishuoltajuus ja voimassaolevat tapaamissopimukset, mutta vaikka useat kerrat lastenvalvojalla olen sanonut, että ne eivät toteudu ja minua vieraannutetaan lapsestani, asialle ei tule mitään muutoksia. Kaiken lisäksi lähihuoltaja ei todellakaan ole mikään esimerkkivanhempi ja useilta eri tahoilta on tehty ls-ilmoituksia, mutta toimenpiteisiin ei ole ryhdytty. Oikeuteen en haluaisi mennä sillä pelkään, että jollain ihmeen kaupalla menettäisin senkin vähän mitä minulla nyt on, eikä minulla ole varaa kalliisiin oikeudenkäyntikuluihin. En jaksa enää, tätä on jatkunut jo vuosia. Onko mitään keinoa saada lähivanhempi vastuuseen ja oikeasti mahdollisuus nähdä lastani, vai onko ainut mahdollisuus luovutta, tyytyä siihen mitä saa ja odottaa, että lapsi kasvaa riittävän isoksi jotta häntäkin kuunneltaisiin?

Lastenvalvojat ovat vain kehottaneet lähivanhempaa noudattamaan sopimuksia, kerran taisivat kehoittaa ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon jos emme voi sopia asioista keskenämme. Lastenvalvojan tapaamiset ovat olleet melko turhia ja päättyneet lyhyeen, koska ne useinmiten äityvät syytteleväksi huutokonsertiksi, sillä ex-puolisoni mielestä kaiken pitäisi aina mennä kuten hän haluaa, ja hermostuu herkästi jos mitään muuta edes ehdotetaan. Lastenvalvojalla en ole pystynyt tuomaan mielipiteitäni, toiveitani tai ehdotuksiani julki, sillä se hermostuttaa exäni. olen pyytänyt vuoropuhelua, mutta se ei onnistu, ja lopulta kaikki menee vain syytelyksi ja meitä kehoitetaan palaamaan, kun pääsemme sopuun, mutta sitä tilannetta tuskin koskaan tulee. Eksäni ei normaalitilanteissakaan yleensä pysty keskustelemaan kuin huutamalla ja raivostuu käsittämättömistä asioista, joten emme juurikaan ole edes puheväleissä.

Mitä se poliisi tohon tekis jos lapsi on kuiteskin laillisen huoltajan kanssa eikä kaapattu tms.. kuten alotuksesta ymmärsin. mikset mee sinne oikeusaputoimistoon eikö se ole ilmanen tai ainaski edullinen? Älä nyt ainaskaan luovuta

Yhteistyössä