Onko MLL:n hoitajat mielestänne kalliita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Hintahan on yleensä ollut 4,20e/h. Olen kuullut, että se olisi nykyään jopa yli 6e, onko totta?? Mielestäni nuo hinnat ovat melko suuria, kun miettii, että maksajina ovat tavalliset lapsiperheet...pienituloisilla perheillä ei ole edes varaa noihin hoitajiin :/ Ja hoitajahan saa palkan ilman verotusta niin se on aika hyvin lasten vahtimisesta. Itse en ole käynyt MLL:n kursseja, mutta uskon osaavani hoitaa lapsia ihan yhtä hyvin kuin kurssin käyneet...olen tehnyt lastenvahtikeikkoja säännöllisesti 14-vuotiaasta asti ja sitä ennenkin hoidin lapsia paljon. Saan vähän noihin MLL:n hoitajiin verrattuna...aika usein 10-30e. Jos olen esim. 6h töissä, saan noin 10-15e...vähän kauemmin niin 20e ja 30e, jos on yöhoitoa. Esim. nyt olin viikonloppuna lapsenvahtina klo 16-01 ja sain 30e. Mun mielestä se oli hyvin :)

Minä tiirailin jokin aika sitten MLL:n sivuilta mitä maksaisivat meidän alueella, ja jos en ihan väärin kattonut, niin 6,20e+matkakorvaus. Sillä tavalla kallista, että parilta tunnilta olis vielä vara maksaa, mutta useampi tunti (esim. meillä olis ollut 8h tarve) niin eipä enää oo varaa maksaa... :/ <br><br>

Tuon 4,20 maksoi silloin,kun olen viimeksi sieltä hoitajaa ottanut.
Tosin me sovittiin sen tytön kanssa hinnaksi 5?, sisälsi sitten jo matkakulutkin. (oli useamman tunnin aina kerrallaan.)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:56 tytsi-89 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:41 Töllin Ruusa kirjoitti:
No eivät jos huomioidaan miten paljosta hoitajat ovat vastuussa.

Yhtälailla mäkin olen vastuussa, mutta pyydän ihan murto-osan tuosta palkasta.

Mä en kyllä kehtaisi edes vähempää maksaa. :\|

On se kumma, kun kaikenmaailman turhuuksiin voidaan rahaa surutta syytää mutta lastenhoito pitäisi saada lähes ilmaiseksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:38 tytsi-89 kirjoitti:
Hintahan on yleensä ollut 4,20e/h. Olen kuullut, että se olisi nykyään jopa yli 6e, onko totta?? Mielestäni nuo hinnat ovat melko suuria, kun miettii, että maksajina ovat tavalliset lapsiperheet...pienituloisilla perheillä ei ole edes varaa noihin hoitajiin :/ Ja hoitajahan saa palkan ilman verotusta niin se on aika hyvin lasten vahtimisesta. Itse en ole käynyt MLL:n kursseja, mutta uskon osaavani hoitaa lapsia ihan yhtä hyvin kuin kurssin käyneet...olen tehnyt lastenvahtikeikkoja säännöllisesti 14-vuotiaasta asti ja sitä ennenkin hoidin lapsia paljon. Saan vähän noihin MLL:n hoitajiin verrattuna...aika usein 10-30e. Jos olen esim. 6h töissä, saan noin 10-15e...vähän kauemmin niin 20e ja 30e, jos on yöhoitoa. Esim. nyt olin viikonloppuna lapsenvahtina klo 16-01 ja sain 30e. Mun mielestä se oli hyvin :)

Muuta Raumalle =) me tarvitaan syksyllä tytöille hoitaja kotiin.. :D

Toimin itse Yhdyshenkilönä Mll lastenhoitotoiminnassa:

Hoitajat eivät ole Mll vakuutuksen piirissä

Hoitajalle maksetaan puolen tunnin tarkuudella 6,20/ h
Palkio sisältää 9% suuruisen lomakorvauksen.
Perhe huolehtii yöaikaan hoitajan turvallisesta kotimatkasta
Perhe huolehtii TyEL- vakuutusmaksun maksamisesta
Maksu koskee 18-67 vuotiaita hoitajia
Maksu on kuukausi ja työntekijäkohtainen, ja se maksetaan mikäli samalle hoitajalle maksettujen palkojen määrä on yli 46,08/ kk.
Hoitajan osuus TyEL alle 53 -v hoitajailla 4,3% ja yli 53-v 5,4% ja loppuosa on työnantajan osuutta.
Kotitalouteen palkatulle hoitajalle maksetuista palkioista ei tartte toimittaa ennakonpidätystä, jos maksat samalle hoitajalle enitään 1500e vuodessa.

Vuorokausihinnoitteluista on luovuttusekä perhe ei maksa hoitajan matkakuluja. Tutustumiskäynistä perhe maksaa käynnin mukaisen hoitopalkion,vähintään kuitenkin yhdeltä tunilta.

Tapaturmavakuutus

Vakuuta hoitaja läkisääteisellä tapaturmavakuutuksella, jos työpäiviä kertyy vuodessa yli 12. Jos työtä aloittaessa tiedetään 12 päivän ylittyvän, tapaturmavakuutus on odettava.
Raja on työnanataja- ja kalenterivuosikohtainen, ei työntekijäkohtainen.
Työpäivän kestolla ei ole merkitytä ja kattaa myös hoitajan työmatkat.

Tässäpä jotain tietoa.

Siis ei ilmaseksi pidä mitään saada,ei.Mutta esim. jos me otettas tuolta hoitaja mun työkeikkojen ajaksi ei mun keikoista jäis oikeastaan mitään käteen.Eli tulos plus - nolla,jos ei jopa miinukselle menis,kun vaikuttaa hoitolisään....

Mut lyhyempi aika erikseen...

\

Kyllä on kallis tuo 6,20e/h! Se on kuule ainakin täälläpäin tuplaten pph:n palkka kuukaudessa, jos kaksi lasta 5h/pvässä hoidossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:58 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:56 tytsi-89 kirjoitti:
\

Yhtälailla mäkin olen vastuussa, mutta pyydän ihan murto-osan tuosta palkasta.

Mä en kyllä kehtaisi edes vähempää maksaa. :\|

On se kumma, kun kaikenmaailman turhuuksiin voidaan rahaa surutta syytää mutta lastenhoito pitäisi saada lähes ilmaiseksi.

Tässä olen samaa mieltä. Ja kuinka moni teistä lähtis samalla palkalla töihin katsomaan jonkun ventovieraan ihmisen lapsia. Ja pitäis vielä ottaa huomioon, että vastuu maksaa. Ja se ei kyllä noissa palkoissa näy.

me saatais kahdeksaks tunniks kuussa sieltä ilmaiseksi hoitaja, kun ollaan niin pienituloisia, eikä ole sukulaisia täällä päin. mutta ei olla kertaakaan vielä otettu.

Hinta sinänsä on mun mielestä ihan kohdallaan.

Ihme pelleilyä tuo että pitäisi huolehtia yöaikaan aikuisen ihmisen turvallisesta kotiinpääsystä (= maksaa taksimatka), kai sitä nyt ihminen itsekin osaa miettiä että kannattaako keikkaa ottaa vastaan jos pelottaa mennä illalla yksin kotiin. On myöskin aivan eri asia pitää huolta parista taaperoikäisestä (syöttämiset, vessattamiset ym.) kuin pitää seuraa ala-asteelaiselle. Siksi voisivat vähän porrastaa noita maksuja ja päästää vähävaraiset halvemmalla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:06 Tunteeton kirjoitti:
Ihme pelleilyä tuo että pitäisi huolehtia yöaikaan aikuisen ihmisen turvallisesta kotiinpääsystä (= maksaa taksimatka), kai sitä nyt ihminen itsekin osaa miettiä että kannattaako keikkaa ottaa vastaan jos pelottaa mennä illalla yksin kotiin. On myöskin aivan eri asia pitää huolta parista taaperoikäisestä (syöttämiset, vessattamiset ym.) kuin pitää seuraa ala-asteelaiselle. Siksi voisivat vähän porrastaa noita maksuja ja päästää vähävaraiset halvemmalla.

Kuten edellisen vastaajan viestistä osasit varmaan lukea, niin tapaus kohtaisesti niitä voi käsitellä ja hoitajan saa mahdollisesti ilmaiseksikin käymään. Oletan, että silloin liitto maksaa hoitajan palkan.

No eivät tosiaan ole kalliita. En kehtaisi vaatia ketään hoitamaan lapsiani puoli-ilmaiseksi. Ja toisaalta maksan mielelläni lapsieni hyvästä hoidosta. (ja sitten myös odotan, että lapseni hoidetaan hyvin). Kyllä se työlle on aika pieni tuntipalkka tuo 4-6 Euroa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:11 maijon kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:06 Tunteeton kirjoitti:

Kuten edellisen vastaajan viestistä osasit varmaan lukea, niin tapaus kohtaisesti niitä voi käsitellä ja hoitajan saa mahdollisesti ilmaiseksikin käymään. Oletan, että silloin liitto maksaa hoitajan palkan.

Meillä sen maksaa sossu...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 22:44 pph ennen kirjoitti:
\

Kyllä on kallis tuo 6,20e/h! Se on kuule ainakin täälläpäin tuplaten pph:n palkka kuukaudessa, jos kaksi lasta 5h/pvässä hoidossa.

No mutta minusta toki myös perhepäivähoitajat ansaitsisivat paremman palkan.

=)

Olen ollut MLL:llä sekä hoitajana että asiakkaana. 4,20 + matkakulut oli maksut. teininä sitä sen kokoista palkkaa piti isona, kun sukulaiset oli hoidattanu lapsiaan mulla puolet halvemmalla. Nyt aikusena en ole enää niille keikoille lähteny vaikka oisin saanu omille lapsille ilmasen hoitajan kun ei sillä rahalla saa paljon mitään.

hoitajien taso vaihtelee kovasti. jotkut tosiaan hoitaa lapsia ja näkee vaivaa keksiä leikkejä ja muuta, mutta on myös sellaisia jotka vaan istuu ja katsoo kun ne leikkii tai laittaa dvd.n. yksi ihana keski-ikäinen täti meillä oli kerran hoitamassa. sillä oli omia lelujaki mukana. lapsilla oli hauskaa. :D

Yhteistyössä