Onko muiden lapsilla ollut tällaista vaihetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tyttö 3v on innostunut leikkimään koiraa ja kissaa tms. ja yrittää aina välillä nuolla kättäni. Minusta se on ärsyttävää ja lapsi ei meinaa millään uskoa, kun kiellän häntä tekemästä niin. Ärsyttääkö muita tuo ja annatteko lapsen tehdä tuota vai kiellättekö häntä?

[QUOTE="ulla";23497130]eipäs yleistetä. Mua ei haittaa, jos rakas lapseni nuolaisee mua. Nuoleskelevathan aikuiset ihmisetkin halutessaan missä vain[/QUOTE]

Haloo, lapsen eläinleikit on pikkusen eri asia kuin aikuisten nuoleskelut. Outoa, että vertaat niitä toisiinsa.

[QUOTE="vieras";23497101]Siis kyllä kai kaikki tommosen kieltää? Koiraa tai kissaa saa kyllä leikkiä rauhassa.[/QUOTE]

Ei kaikki. Tuttuni antaa lapsen tehdä noin.

Onhan se kädennuolaisu silloin tällöin ihan kiva (puhun nyt lapsesta, joka leikkii esim. koiraa) mutta kun se ei tahdo niillä jäädä siihen vaan jos vapaasti antaa nuolla niin sitten ne nuolee sitä kättä koko ajan.

En anna lapsen nuolla itseäni vaikka olisi mikä leikki. Meillä poika innostui tekemään ihan kiusaa sillä, että välillä tuli nuolemaan hiuksiani. Tuli aika nopeasti stoppi kyllä siihen leikkiin.

[QUOTE="vieras";23497145]Haloo, lapsen eläinleikit on pikkusen eri asia kuin aikuisten nuoleskelut. Outoa, että vertaat niitä toisiinsa.[/QUOTE]

Höh. Nuoleminen mikä nuoleminen... Mitä outoa tuossa. Lapsen nuolaisu on hemmetin paljon söpömpää kuin aikuisten nuoleskelu, mutta eipä se näytä ihmisiä ärsyttävän ainakaan siinä määrin että siitä esim täällä valitettaisiin. Tuli mieleen, että taidat itse olla hieman pervo, kun et näe nuolemisessa ja nuolemisessa mitään samankaltaisuutta

Yhteistyössä