Onko muiden suvussa että anoppi suosii vaan yhtä lasta ja muut sit jää "hunningolle"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mini"

Vieras
Oikeesti mua ärsyttää tuo anoppi ja onneksi tuo mun ukkelikin on huomannut nyt saman.

Eli anopillani on 3 lasta 1 tyttö ja 2 poikaa ja arvatkaapa ketä lapsista on se äitin rinsessa.
Anoppi luojan kiitos asuu kaukana mutta kun tulee kyläileen niin on täällä meillä aina sen 20min-1h maximissaan.
ja lopun ajan viettää tyttärellään eli 2-4päivää!!

nytkin vei tyttären tytölle polkupyörän,nukenvaunut,pussillisen leluja ja tiäs kuin monta pussillista vaatetta
toiko mein lapsille mitään ei!

Tänäänkin tuo tytär soitti mulle ja leuhki viä kun äiti siivos koko kämpän pesi lattiat ym että nyt ei tarvi kuukauteen pestä lattioitakaan.. No juu olisin mäkin iloinen siivous avusta mutta ite pitää siivota..
Meille synty just uus vauva mut eipä sekään saanut anoppia oleen ees hetkee pitempään meillä..

Näyttää niin pahasti taas tuo anoppi nostavan mun verenpainetta että en kyllä vastaile puheluihinkään enkä yhtään mitään :(

Ja sit tää tytär kuitenkin puhuu esim mulle kaikkee paskaa äitinsä miesystävästä ja kuitenkin mielin kielin..ärgh..

No mun anoppi suosii ainakin enemmän tyttärensä lasta kuin meidän lasta. Siellä kyllä on aikaa käydä ja hakea lasta yökylään jne mut meillä käydään max 2krt vuodessa - pikaisesti. Vaikka asutaan samassa kaupungissa kuin tuo miehen sisko.
Ärsyttää silmittömästi.

Kaipa siinä hyviäkin puolia on, jos anoppi tulisi asumaan päiväkaupalla ja pistäisi paikat järjestykseen. Anopin tytär oli meillä kerran pitempään ja ei ollut kiva, kun hän siivosi, vaikka olin juuri ennen hänen tuloaan siivonnut koko talon. Lisäksi hän muutti huonekalujärjestyksen parista huoneesta.

Meillä sama tilanne, mutta ei se kyllä minua lainkaan haittaa. Itseasiassa on kiva, että anoppi ja tytär niin läheisiä. Muutenkaan enhän minä anopille ole verisukua, joten miksi laskisin, missä hän siivoaa? Tai kokisin, että pitäisi siivota minun asunto, koska siivoaa tyttärensä? Vaikutat hieman oudolta.

[QUOTE="nekku";26584806]Meillä sama tilanne, mutta ei se kyllä minua lainkaan haittaa. Itseasiassa on kiva, että anoppi ja tytär niin läheisiä. Muutenkaan enhän minä anopille ole verisukua, joten miksi laskisin, missä hän siivoaa? Tai kokisin, että pitäisi siivota minun asunto, koska siivoaa tyttärensä? Vaikutat hieman oudolta.[/QUOTE]

Kai se sinun asunto nyt on myös sen anopin lapsen eli pojan asunto? Miksei anopin lapset vois olla tasa-arvoisia? Vai aatteletko että se siivoaa vävynsä asuntoa+

Kaipa sitä melko monella anopilla (kummilla, mummilla, pappalla jne.) on lempilapsi. Joskaan fiksu aikuinen ei tuo sitä ns. esiiin.

Meilläkin anoppi suosii yhtä viidesta lapsenlapsestaan, koska hänen mielestään tämän yhden lapsen kanssa heillä vain yksinkertaisesti synkkaa enemmän, kuin muiden kanssa. Ei hän siltikään misään nimessä ole hylännyt tai jättänyt muita hunningolle, eli kyllä hän on silti tasapuolinen kaikille.

No anoppi varmaan kokee tyttäresä läheisemmäksi kuin sinut ja siksi uskaltautuu huushollaamaan enemmän. Miten itse käyttäydyt häntä kohtaan? Jos oletkin se syy miksi anoppi ei teillä pidempään viihdy. Asenteesi ainakin kuulostaa ikävältä.

[QUOTE="nekku";26584842]Mieheni äidin tehtävä ei ole siivota asuntoamme. piste. Ap:lla antenni hieman vinossa, kun noin laskee, mitä joku äiti tyttärelleen tekee.[/QUOTE]

No tökerösti tuo aloitus teksti laitettu
Siis ei haittaa se ettei anoppi mun kämppää siivoo ( ihan hyvä vaan) Mä en oo niin avuton että tarvitsen siihen apua.
Mutta se pisti ärsyttään kun tämä anopin tytär (miehen sisko) Soittaa mulle ja mitään muuta asiaa ollut kun piti vaan leuhkia kun "äiti tuossa on pesemässä lattioita" Ja siivonnut muutenkin tän meidän asunnon..
Pienestä on senkin elämä kiinni jos pitää tollasesta leuhkia. toisaalta se sai myös mun veranpaineet kohoamaan :D

Tää tytär kun on muutenkin outo luulee varmaan että minä ja mies ei puhuta keskenämme kun toiselle sepustaa toista ja toiselle toista
esim mun miehelle että auto ei mennyt katsastuksesta läpi ja mulle leuhki kun auto meni läpi kuka tervejärkinen ihminen valehtelee auton katsastuksesta!!!!

[QUOTE="hmmm";26584967]no kyllä munkin anoppi enemmän tyttäriensä kotona huushollaa ja niitten lapsia hoitaa, mutta en mä sitä tänne haluaiskaan :O sen takia mulla on oma äiti ;)[/QUOTE]

Juu mä en kans tajuu miks mä ylipäätään välitän anopista ja tyttärestä antasin vaan olla..jos se olis täällä 1 päivän ni mähän voisin jo olla hulluuden partaalla eli hyvä vaan kun pitää kyläilynsä minimissä. Mutta toisaalta lasten kannalta mun oma äitini asuu todella kaukana ja näkevät sitä 1-2x vuodessa anoppi käy ehkä joka toinen kuukausi mutta niin vähän kyllä meillä että eipä nuo ees kaipaa mummoaan.

Joskus anoppi soittaa mulle ja kysyy että onko lapset kaipaillut/kysellyt mummoaan johon oon sanonut ei mikspäne mitään kyseliskään kun toista ei ikinä nää.

Onneks ukko on kans toten kyllästynyt äitinsä ja siskonsa kotkotuksiin että mun ei tarvi yksikseni marmattaa niistä.

Mun isänäiti... Suosii ainoastaan tytärtään ja nuorinta poikaansa. Tyttären lapset on kaikki kaikessa mut me ei olla koskaan oltu mitään.

Nytkin isän veli meni naimisiin 2vkoa sitten ja oltiin häissä. "mummo" ei edes tervehtinyt meitä saatikka edes jutellut vaikka viereisessä pöydässä istui. Mun tytär ei edes tiedä kuka kyseinen ihminen on.

"mummolla" on 2 muuta lasta jotka on huostaaotettu 60-luvun puolesvälis mut ei se oo koskaa niit takas hakenu.

ämmä mikä ämmä...

[QUOTE="vieras";26585026]No jos se sun miehes ei kotona ole ja puhu sille anopilleen sanakaan vaan päivät töissä, nii tottahan siinä alkaa tuntea olonsa vieraaksi.[/QUOTE]

Meni vähän yli tämä?????..??? Kotonahan tuo mies on ja oli silloinkin kun anoppi oli täällä.

Outoahan tuollainen on, että tyttäriä ja heidän lapsia passataan mennen tullen. Selityksenä ”tyttären elämään on helpompi tunkeutua”.. kyse on lapsenlapsista eikä miniän tai anopin tai kälyn valtakunnista..

Tyttärellä; Siivotaan, järjestetään yhteistuumin lasten juhlapäivät, ostetaan ruoat, laitetaan ruokaa, kyyditään, siivotaan, annetaan rahaa, tarjotaankahdenkeskeistä aikaa, hoitamalla lapsia useita viikkoja vuodessa, miniän lapset saavat kesät ja talvet sekä heidän lapset useampien viikkojen lomat päiväkodista, kun anoppi hoitaa heitä täyspäiväisesti kotonaan, miniä pyydetään asumaan anoppilaan viikoiksi, jotta raukka saa taukoa siivoamisesta ja kokkaamisesta, kun on niin uuvuttavaa tuo arki.

Miniä kun toteaa, että on kiirettä niin vastataan lakonisesti et sellasta se on, kyllä minäkin kasvatin viisi herraterttua ja hyvin ehdin..

Ei oma äitini tai kukaan muukaan ihminen ko. tavoin passaa meitä, eikä moista voisi ikinä olettaakkaan, MUTTA tuntuu vastenmieliseltä katsoa vierestä tai kuulla juttuja tuollaisesta sairaasta symbioosista ja siitä, että aikuinen ihminen käyttää vanhoja ihmisiä työvoimanaan, hovikuskeinaan, rahapusseinaan, majoittajinaan..

Appivanhemmat selvästi uuvuksissa näiden vierailujen jälkeen, kiva selittää omalle lapselle et ei nyt voida nähdä, kun tarvitsevat lepoa pertti-einarin ja Miina-mallan hoidosta..

onneksi mikään ei ole ikuista 😇

Hyvä lukea näitä, että muistaa olla tasapuolisesti kaikille kaikkea.:)
Minulla on jo kaksi vävypoikaa!💪😍👍

Voi kun minusta tulisi joku päivä mummi!😍

Vastauksena tähän, että millilleen ei voi tasan ketään kohdella, tunnesiteet on erilaisia, mutta jos edes ulkopuolisille yrittäisi näyttää sitä, että tasavertaisesti kohdellaan.

Joidenkin kohdalla on todettava, että olis ollut parempi tehdä vain yksi lapsi, jos rajat ja rakkaus ei ole tasapäistä.

Meinaa voi kehkeytyä persoonallisuushäiriöisiä mukuloita, jos kovin eri tavoin ruukataan kohtelemaan.

Yhteistyössä